חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים וגירושין- כיצד להקל על הילדים בתהליך הגירושין?

מאת: חגית פריידסנישואין28/10/20091508 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

  גירושין הנו תהליך של התפרקות התא המשפחתי השלם המלווה בתחושת אובדן . רבים מההורים השוקלים גירושין מתלבטים בנושא ילדים וגירושין וחושבים רבות כיצד ישפיעו הגירושין על ילדיהם? מה יהיו ההשלכות של בחירה זו או אחרת עליהם?

מחקרים העוסקים בגירושין וילדים מדברים על השפעות הגירושין על ילדים במישור הרגשי, החברתי והתפקודי. חווית האובדן של החלום המשפחתי ותחושת הנטישה, מעלה אצלם חרדה וחוסר ביטחון והם עלולים להגיב בבעיות רגשיות וסימפטומים גופניים. יחד עם זאת, ילדים מסתגלים טוב יותר כאשר הוריהם  קשובים, פנויים לצורכיהם ומהווים עבורם מקור תמיכה. לכן, האתגר  העומד בפני ההורים הוא להקל על ילדיהם בתהליך הפרידה והגירושין, למרות המשבר האישי שהם עצמם חווים.

מהם הדרכים לסייע  לילדים בתהליך הגירושין?

1. לספר על הפרידה -  ההודעה לילדים  על הפרידה היא בלתי נמנעת ויש לעשות זאת בעיתוי מתאים(בהתאם גיל הילדים) ובאופן רגוע ומכיל. מומלץ כי שני ההורים יהיו נוכחים ויעבירו מסר כי הפרידה היא מבן הזוג אך לא מהילדים וכי שניהם ימשיכו לאהוב אותם. מאחר וילדים  נוטים להאשים את עצמם בגירושי הוריהם יש חשיבות להסיר את תחושת האשמה לגירושין מהילדים ולהדגיש כי אין זה בגללם. הכנת הילדים לשינויים הצפויים יחד עם מסר של אמון ותקווה כי המשפחה תוכל להתמודד עם המצב מקלה על הילדים מאוד.

2.יצירת שיתוף פעולה בין ההורים -  תהליך הפרידה בין בני הזוג מלווה בכאב ובמטענים רגשיים אולם לצד זה נמשכת המחויבות ההורית. מחקרים בנושא ילדים וגירושין מצאו כי רמת העימות בין ההורים הינו אחד הגורמים העיקריים המשפיע על הסתגלות ילדים לגירושין. כאשר רמת העימות גבוהה והילדים חשופים לתקשורת לקויה, הם לכודים בקונפליקט נאמנויות ונגרם נזק להתפתחותם. לפיכך, על ההורים לפתח תקשורת ישירה ביניהם סביב צורכי הילדים ועליהם לתכנן את ההורות המשותפת כגון: העברת אינפורמציה ביניהם אודות מצב הילדים, קבלת החלטות משותפות, השתתפות באירועים של הילד במסגרות השונות, לא להעביר מסרים דרך הילדים, לא לדרוש מהילדים  לבחור צד וכד'.
בני זוג הנמצאים  בקונפליקט גבוה מתקשים לעשות את ההפרדה בין הזוגיות  להורות ומערבים את ילדיהם בסכסוך. במקרים אלה, מטפלת זוגית או יועצת זוגית יכולה לסייע להורים להפחית את רמת הקונפליקט ביניהם ולעזור להם להיפרד נכון כך שיוכלו לשתף פעולה ולהמשיך לתקשר ביניהם עבור ילדיהם. מפגשים עם מטפלת זוגית בתהליך זה נערכים בפגישות משותפות ונפרדות בהתאם לצרכים שעולים.

3. המשך קשר רציף עם שני ההורים-  הילד זקוק באופן טבעי לשני הוריו להתפתחותו הפסיכולוגית. שני ההורים צריכים להיות נגישים לילדיהם ולהעניק להם את התמיכה הדרושה. על ההורים  לאפשר לילד מעבר בטוח מהורה אחד למשנהו ולא להכפיש את דמותו של ההורה האחר. יש חשיבות רבה למעורבות ההורה הלא משמורן(כיום בדרך כלל האב) בחיי הילד, שכוללת קשר עקבי ורציף, ביקורים תכופים, לינה ומעורבות בחיי הילדים. מאידך, תפקיד ההורה המשמורן להכיר בתרומה של ההורה השני ולעודד  קשר עימו.

אצל אבות רבים יש פגיעה בהמשכיות ורציפות הקשר, אם מתוך הקושי לתפקד כהורים במסגרת זמן מצומצמת  של הסדרי הראייה  או מתוך קשיים שמערימה האם. במקרים אלה, מומלץ  להתייעץ עם מטפלת זוגית ומשפחתית על מנת שתוכל לסייע בבניית הקשר לאחר הגירושין באמצעות טיפול משפחתי מקצועי או הדרכות הורים.

4. מצבם הרגשי של ההורים בגירושין משפיע אף הוא על מצבם הרגשי של הילדים. הורים שמצליחים להתמודד טוב יותר עם משבר הגירושין פנויים יותר לילדיהם והילדים מסתגלים לגירושין טוב יותר. לעומת זאת, הורים 'מדוכאים'  השקועים במשבר, מתקשים  לתת לילדים את התמיכה הדרושה. הורה שחש כי מתקשה בהתמודדות עם  משבר הגירושין, היה רצוי כי יפנה לטיפול אישי על מנת לקבל את התמיכה והכוחות לסייע לו בהתמודדות עם המשבר.

5. שמירה על יציבות - תהליך הגירושין כשלעצמו גורם לשינויים רבים בו זמנית  במציאות החדשה מה שמעורר אצל הילדים את תחושת הלחץ. לפיכך מומלץ  לשמור על יציבות במידת האפשר כדון: שמירה על אותה סביבת מגורים, שמירה על סביבה חברתית, שמירה על סדר יום וכד'.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפלת זוגית

יועצת זוגית

http://www.hgf.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית פריידס

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510513 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי28/02/151192 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי31/01/151055 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסנישואין27/09/131544 צפיות
הבגידה היא לא תוצאה של צורך במין אלא תוצאה של חסר ביחסים רגשיים מספקים כמו חסר באהבה,בקשר, באינטימיות, בתשוקה, בתקשורת., תחושת בדידות רגשית , ריקנות , כעסים וקונפליקטים לא פתורים. ניתן לראות בבגידה כסימפטום של מערכת היחסים הזוגית ואמירה לגבי איכות הקשר הזוגי. יש תקופות רגישות לכניסה לרומן ויש מספר סוגי רומן . איך נוצר רומן? האם ניתן לשקם זוגיות בגין בגידה

מאת: חגית פריידסהורות01/10/121600 צפיות
כיצד הילדים שלכם מאותתים שהם זקוקים לתשומת לב מיוחדת בתקופת הגירושין?? אילו תגובות צפויות ונורמטיביות? כיצד הם מביעים את מצוקתם עקב הפרידה ?? התגובות הצפויות ודרכי ההתמודדות יובאו במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי29/09/121605 צפיות
יחד עם שכיחותה ההולכת וגוברת של תופעת הגירושין גדל והולך מספרם של ילדים שחווים גירושין. מה עובר עליהם וכיצד ניתן לסייע תוכלו לקרוא במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסהורות23/04/111698 צפיות
אמא ואבא יקרים, אני רק ילד אז בבקשה....

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201585 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182073 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172024 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152386 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152391 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152047 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141898 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica