חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלת ניוון שרירים

מאת: ילדונתרפואה30/01/20131584 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם ניתן למנוע את מכת הגורל של מחלת ניוון שרירים?

ניוון שרירים היא מחלה שפוגעת בעצבים. כארבע מאות חולים בישראל סובלים ממחלת ניוון שרירים בדרגות שונות, כאשר על פי רוב המחלה מופיעה אצל אנשים בטווח הגילאים 40 עד 70. מסיבה כלשהי, שטרם הוסברה לחלוטין, תאי העצב המוטוריים האחראים על תנועות השרירים במוח ובחוט השדרה נהרסים ובעקבות זאת מתנוונים השרירים והיכולת לתפקד כראוי.

פעמים רבות המחלה מתפתחת במהירות, אבל במקרים אחרים ניתן לראות התפתחות איטית כשתאי עצב בריאים ממלאים את מקומם של תאי עצב פגועים ומסתירים את קיום הבעיה. המחלה יכולה לפגוע גם בגברים וגם בנשים, אם כי נראה כי בין הגברים ישנם יותר חולים.


מה קורה בגופם של חולי ניוון שרירים?


התפתחות המחלה יכולה להתבטא במספר דרכים. חולים אחדים יכולים לחוש בתחילה בחולשה בשרירי הגפיים ולעומתם חולים אחרים חווים קושי בדיבור וקשיים באכילה. המאפיינים המוקדמים של המחלה באים לידי ביטוי פעמים רבות בהתכווצויות שרירים ובחולשות שרירים שיכולות להעיד על פגיעה אפשרית בתאי העצב. עם התקדמות המחלה, שרירי החולה מאבדים מנפחם ומדלדלים בהדרגה.

מצב זה גורם לחולים לאבד עשרות קילוגרמים ממשקל גופם ובהמשך לאבד את השליטה על כל השרירים. חייהם של החולים במחלת ניוון שרירים אינם פשוטים כלל והם סובלים ממכאובים רבים ובהם כאבי מפרקים, פריצות דיסק, עיוותים ועוויתות. מכיוון שהמחלה נחשבת למחלה קטלנית משך החיים הממוצע לאחר האבחון הוא בטווח של 4-6 שנים בממוצע.

אצל חלק מהחולים המחלה מתקדמת במהירות והם מצליחים לחיות רק שנתיים או שלוש לאחר האבחון, אולם ידועים גם מקרים של חולים שהצליחו להאריך חיים אף למעלה מ- 40 שנים.  המקרה המפורסם של הפיזיקאי הבריטי סטיבן הוקינג, לדוגמא, שחלה במחלת ניוון השרירים בשנות השישים המוקדמות, עוד כשהיה בתחילת שנות העשרים לחייו, הצליח לחיות עוד עשרות שנים לאחר גילוי המחלה.


האם יש מרפא למחלה?


לצערנו הרב, לבד מטיפול תומך, אין עדיין מזור למחלת ניוון שרירים. הרפואה עדיין לא מצליחה להסביר את סיבת הופעת המחלה ולא את משכה, ולכן טרם נמצאה תרופה מהימנה לעיכוב התפתחות המחלה או למיגורה. ניוון שרירים עשוי להתבטא בדרכים שונות, כאשר ההבדלים בין החולים באים לידי ביטוי בהיקף הפגיעה ובזמן ההישרדות, כאשר הטיפול העיקרי הניתן להם הוא טיפול תומך בעיקרו.

במסגרת הטיפול התומך, החולים מבצעים טיפולים פיזיותרפים לחיזוק השרירים ולשמירה על גמישותם, טיפולים אשר מאפשרים להם להתמודד ביתר קלות עם קשיי היומיום. בנוסף לזאת, החולים מקבלים טיפולים למניעת סיבוכים משניים למחלה, וטיפולים לדיכוי מערכת החיסון.

ניוון שרירים אינו גורם במישרין למוות, עם זאת, כתוצאה מהפגיעה בעצבים ובשרירים, נוצרת פגיעה רב מערכתית שיכולה להביא לבסוף למוות.

 



תגיות המאמר: ניוון שרירים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194050 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196912 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182430 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151411 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151770 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201465 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192435 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182430 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181437 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica