חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשירת שיער והקרחה כיצד לעצור את התהליך? \ קובי עזרא N.D, N.T

מאת: יעקב קובי עזראנשירת שיער12/02/20091904 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נשירת שיער והקרחה כיצד לעצור את התהליך?

אם התחלתם להרגיש כי שיער ראשכם הולך ומתדלדל או שהמפרצים הולכים וגדלים. חשוב שתדעו כי ישנם דרכי טיפול שונים ודרכים שונות לטפל במצב!

אחת המבעיות השכיחות יותר לנשירת שיער הינה היווצרות עודפת של שומן מבלוטות החלב (סבום). לשיכבת השומן הטבעית המופרשת מבלוטות החלב תפקידים חשובים מאוד, כגון: שמירה על שומניות עור הקרקפת, מקנה ברק לשיער ועוד.

הסבום נוצר בבלוטות החלב הנמצאות בדרמיס (השיכבה האמצעים של העור), החלק העמוק של העור, והוא יוצא לשטח החיצוני של עור הפנים דרך נקבוביות זקיקי השיער. לסבום תפקיד חשוב מאד בשימון, הגנה וריכוך עור הפנים והשערות. עודף הפרשת סבום מבלוטות החלב הנמצאות בהיפר פונקציה, בנוסף לנקבוביות מורחבות והיווצרות שומנים ולעיתים פצעי שומן, מעניקים לעור מראה מבריק, שמנוני ולא אסתטי אצל צעירים ומבוגרים כאחד הסובלים מהתופעה.

הבעייה מתחילה כאשר ישנו חוסר איזון והפרשה יתרה של חלב מבלוטות השומן בקרקפת. השומן אשר אמור במצב נורמאלי לשמן את השיערות והקרקפת פשוט ממלא את שורש השיערה "וחונק אותה למוות"! כך למעשה בתהליך "החנק" ישנה ירידה בהספקת הדם אל שורשי השיערה, ויחד עם ירידה בהספקת הדם ישנה ירידה בהספקת החמצן וחומרי תזונה חיוניים אל השורשים, כגון: אבץ, חומצות אמינו ועוד רכיבים שונים. מה גם חשוב לציין, כי מומחים לרפואה נטורופטית ותזונאים מציעים לנו תופי מזון אשר חיוניים לצמיחת השיערה (אבץ, ציסטאין, ויטמין C, ביוטין, ויטמין B6 ועוד) אך כשהמצב עגום כל כך בהספקת חומרי הגלם החיוניים לשיערה היות ואותם נשאים לא מסוגלים להוביל את המזון אל שורשי השיערה ולהזין אותם!!! כאן בנקודה זאת יהיה קשה מאוד לשקם את מצב השיער, ולכן הטיפול צריך ליהיות הרבה יותר הוליסטי ואמור לכלול את ההבנה הכללית.

מי האשם העיקרי?

אוקיי אז האשם העיקרי בנקודה זאת הוא הורמון המין הגברי טסטוסטרון, או ליתר דיוק קרוב משפחה של בטסטוסטרון הנקרא: די-הידרו-טסטוסטרון או בקיצו: DHT. אותו הורמון אשר מדענים וחוקרים מנסים לבטל את השפעותיו "המזיקות".

להורמון דיהידרוטסטוסטרון ישנן השפעות שליליות רבות, ולא רק נשירת שיער !!! היות וישנם רצפטורים (קולטנים) להורמן דיהידרוטסטוסטרון הקרקפת הראש, בבלוטת הפרוסטטה (ערמונית), ובעור הוא גורם המגביר את הטריגרים לפיתוח תסמינים מיוחדים, כגון: בקרקפת הראש נשירת שיער, בבלוטת הפרוסטטה – גדילת יתר (היפרטרופיה של הפרוסטטה), בעור הפנים והגוף אקנה.

חשוב לציין, כי רק הזקיקים הרגישים ל- DHT יהרסו! לרוב זקיקים אילו מצויים באיזורים שונים בראש אצל אנשים עם נטייה גנטית להקרחה.

האם מדענים הצליחו לבלום את פעילות הדיהידרוטסטוסטרון?

מדענים הצליחו לפתח תרופות שונות אשר מצמצמות את המרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון, זאת ע"י חסימת האנזים: 5-אלפא-רדוקטאז (5AR). האנזים הנ"ל חיוני להמרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון, כך שע"י חסימת האנזים אנו פשוט נבלום את תהליך ההמרה הנ"ל. תרופות אילו הן בשמותיהן המסחריות פרופסיה 1 מ"ג או פרוקיור 5 מ"ג (או בשם גינרי: פיניסטריד). חשוב לציין כי לפי מחקרים נמצא כי 5 מ"ג פיניסטריד חושמות כ- 70% מהמרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסרטון. למרות כי תרופת הפלא נשמעת מצויין, אין להתעלם מתופעות הלוואי שלה, כגון: ירידה במיניות (לבידו), חשוב להדגיש שלא קיים תיעוד בכל ההיסטוריה של פגם מולד כתוצאה מנטילת פיינסטרייד ,אך עם יש להזהר.

אבודרט – התרופה אבודרט או בשמה הגינרי: Dutasteride, יתרון התרופה הינו שביכולתה לחסום את שני האנזימים 5-אלפא רדוקטאז ו-5-בטא רדוקטאז וכן נימצא כי במינון של 2.5 מ"ג ליום התרופה חוסמת את המרת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון בכ- 100%. יש לציין, כי התרופה הנ"ל נגיעה בריכוז של 0.5 מ"ג לכמוסה.

למרות כי חשוב לציין שישנו הבדל בין רמות ה- DHT בדם לבין רמות ה- DHT ברקמת הקרקפת. לפי מחקרים לתרופה דוטסטרייד 0.5 מ"ג הפחיתה את רמת ה- DHT בגוף בכ- 92% ובקרקפת בכ- 55%.

ספירונולקטון – התרופה שבשמה המסחרי קרויה: אלדקטון, ניתנת באופן אוראלי לטיפול ביתר לחץ דם, הספירונולקטון הינו למעשה משתן המשמר אשלגן. הספירונולקטון בהקשר נשירת השיער פועל על ה- DHT כאנטי-אנדרוגן, כך למעשה התרופה מפחיתה את רמת הטסטוסטרון המיוצר ע"י בלוטות האדרנלים.

תרופות פלא נוספות למניעת נשירת שיער?

תרופה נוספת למניעת נשירת שיער הינה בשמה הגינרי: מינוקסידיל-MINOXIDIL (או משמה המסחרי: מינוקסי, ריגן), תרופה זאת במקורה ניתנת באופן אוראלי – כדורים למצבים של יתר לחץ דם. בתחילת שנות השמונים הכינו מינוקסידיל בנוזל למריחה על עור הקרקפת בכדי למנוע נשירת שיער.

היות והמינוקסידיל מכיל את ההרכב של הנייטריק אורסיד (NO)  או בעברית אם תרצו תחמוצת חנקנית, אשר גורמת לפתיחת ערוצי האשלגן (פוטסיום) ובכך מחריבה את כלי הדם. מינוקסידיל גם מקצר את תקופת הטלוגן ומאריך את תקופת האנאגן כך שיותר שיערות נמצאות באנאגן בכל זמן נתון.

חשוב לציין, כי ישנו רכיב בתמיסת המינוקסידיל הנקרא: פרופלין גליקול, שהינו חומר שמנוני הגורום לעיתים לקשקשים וגירויים בלתי רצויים של העור. ניתן להתגבר על הבעיה ע"י שמפו ניזורל או לחילופין שימוש בקצף מינוקסידיל אשר אינו מכיל את החומר הנ"ל.

ניקוי הגוף והרקמות – דה-טוקסיפיקציה

לטוקסינים (רעלנים) שונים ישנה נטייה להאגר ברקמות השומן !!! כל שלמעשה, רקמת השומן למעשה  משמשת כמאגר רעלים שונים. חשוב לציין, כי עור הקרקפת נוטה לאגור יותר רעלים ופסולת תאית מאיזורים אחרים בגוף. לכן חשוב לבצע את תהליך הדה-טוקסיפיקציה (ניקוי הגוף מרעלים) פעם עד 3 פעמים בשנה.

כימיקלים ורעלים שונים יכולים להיות רבים יותר מכפי העולה על הדעת! החל מהספיד-סטיק שאנו מורחים, עישון טבק, זיהום אויר, ריסוסים של הירקות והפירות, כימיקלים שונים אשר מוסיפים לנו יצרני המזון ועוד שורה ארוכה של רכיבי שימור, דישון וכו'...

חשוב לציין, שחלק ניכר מהמטופלים שלי לאחר שביצעו את תהליך הדהטוקסיפיקציה, חשו שזיעתם והפרשות הסבום היו דלילות יותר (כלומר פחות שומניות). מיכן ניתן להסיק כי במצב הנ"ל ישנה פחות "סתימות" בשורשי השיערות.

תהליכי חמצון שומנים ודלקות

בלוטות החלב, אשר מפרישות את נוזל החלב השומני – סבום, יש לנוזל שומנים זה נטייה להתחמצן וליצור תגובתיות-יתר של רדיקלים חופשיים, וכתוצאה מכך תגובה דלקתית מוגברת. תגובה דלקתית ויצירת רדיקלים חופשיים הנ"ל יוצרת פגיעה קשה בשורשי השיערות.

המלצות כלליות לטיפול בעור קרקפת שמן
דרך הטיפול בעור קרקפת שמן למצביו השונים יכולה לשפר את מצבו, אך בטיפול בלתי נכון, יכול להחמיר את מצבו. יש להימנע מטיפול שיגרתי החוזר על עצמו והמתעלם ממצב העור המשתנה, דבר העלול לייבש את העור ולגרום לבלוטות להפריש יותר חלב ולהיות שמן עוד יותר.

ככלל מומלצות הפעולות הבאות:

* יש לחפוף את השיער מידי יום ביומו, עם תכשיר ניקוי עדין המתאים לעור שמן. הימנעו מסבון .

* ספחו עודפי שומן בעזרת תכשירים מתאימים ובלתי מגרים. להקפיד על ספיחת עודף השומן ולא
  לייבש את העור.

* עור שמן מייצר לעצמו מספיק חומרי סיכה אך במקרים שמתעורר צורך בלחות נוספת ניתן     
    להשתמש בקרם לחות על בסיס מים (נטול שומן).

* לא רצוי להשתמש בג'לים לשיער ותכשירים לעיצור השיער!

* לא רצוי לצבוע ו\או לחמצן את השיער קרוב לעור הקרקפת ושורשי השיער.

דרכי טיפול במצבי נשירת שיער – טיפים כלליים

דיאטה דלת שומנים רוויים, שומני טרנס וכולסטרול – חשוב להבין כי חומר המוצא להיווצרות הטסטוסטרון אשר מומר לדיהידרוטסטוסטרון הינו הכולסטרול! כך שניתן להסיק כי כנראה שישנו קשר בין רמת הכולסטרול בדם לרמת הדיהידרוטסטוסטרון בדם?! כך שמאוד כדי להמנע בתפריטנו ממזונות כמו: מוצרי חלב שמנים (גבינות צהובות וחמאה), חלמון ביצה, בשרים שמנים ועוד... אך לשם כך אני ממליץ לכם לגשת לאיש מקצוע, וזאת בכדי למנוע מצבים של חסר בחומרי מזון שונים, כגון: ויטמינים, מינרלים וכו'...

שומני טרנס – חטיפים וממתקים לסוגייהם השונים מכילים כמות מרובה של שומני טרנס. מרגרינה למשל מכילה שומן צמחי, אשר הוא אינו רווי ואינו מכיל כולסטרול. אך בכדי ששמן צמחי יהיה במצב מוצק בטמפרטורת החדר הוא צריך לעבור תהליך של הרוויית מימנים. ככל שהמרגרינה מוצקה יותר, אחוז השומן הרווי בה גבוה יותר, ולכן היא נחשבת גם מזיקה יותר, ובעלת פוטנציאל גבוה יותר לגרום למחלות לב וטרשת עורקים (משום שהיא מעלה את היחס LDL/HDL בדם - היחס בין "הכולסטרול הרע" לבין "הכולסטרול הטוב"). 

הטיפול העיקרי לנשירת שיער אצלי בקליניקה הינו:

  1. תהליך ניקוי הגוף – דה-טוקסיפיקציה.
  2. חיזוק שורשי השיער.
  3. הפחתת רמת הדיהידרוטסטוסטרון האופן טבעי.
  4. שיפור בסירקולציית הדם.
  5. טיפול אנטי-דלקתי טבעי.
  6. לפרטים נוספים ולפגישת יעוץ בקליניקה - 0528567140


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191556 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131844 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131535 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131612 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131771 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131576 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191935 צפיות
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך . כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.

מאת: nirנשירת שיער18/08/191627 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181616 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161633 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152254 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151614 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica