חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חישוב הפסדי שכר לקטין שנפגע בתאונה

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/20091589 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שאלה: אנחנו משפחה חרדית וכל ילדינו לומדים בישיבות ואינם עובדים. בננו בן ה- 3 נפגע בצורה קשה בתאונת דרכים. האם במסגרת התביעה מול חברת הביטוח הוא יהיה זכאי לקבל פיצוי גם עבור הפסדי שכר שעשויים להיגרם לו בעתיד או שבגלל שאף אחד מבני המשפחה אינו עובד גם לגביו ייקבע שהוא לא יעבוד ככל הנראה והוא לא יהיה זכאי לפיצוי ?     

תשובה: השאלה מעלה את הסוגיה של חישוב הפסדי שכר לעתיד לקטין שנפגע בתאונה. הפיצוי בראש נזק זה אמור להיקבע לפי חישוב של ההפרש בין מה שהיה משתכר הניזוק אלמלא התאונה לבין השתכרותו במומו.   

מאחר וחישוב ההפסדים נערך במועד פסק הדין, בו לא ניתן לדעת מה יהיו ההפסדים בפועל בעתיד שכן לא ניתן לדעת האם הקטין יעבוד, במה הוא יעבוד ומה תהיה גובה הכנסתו, הרי שמדובר למעשה בהערכה ספקולטיבית וללא נתונים אמיתיים.

לאור זאת, קבעו בתי המשפט כי במקרים הרגילים יש לערוך את חישוב הפסדי השכר לקטין לפי השכר הממוצע במשק נכון ליום פסק הדין, שכן זהו הקריטריון היציב והאחיד עליו ניתן לבנות את החישוב במצב זה של אי וודאות לגבי העתיד.

השאלה היא האם לקטין אשר שייך לאופי מגזרי מסוים, כמו לעדה החרדית למשל, יש לערוך חישוב שונה ולסטות מהעיקרון של השכר הממוצע במשק.

ההלכה בעניין זה נקבעה על-ידי בית המשפט העליון בע"א 10064/02 מגדל חברה לביטוח נ' אבו חנא. במקרה זה דובר על תינוקת בת 5 חודשים, תושבת הכפר ריינה, אשר רוב הנשים בו אינן עובדות כלל והשכר הממוצע של הנשים העובדות בכפר עמד על 3,000 ₪. חברת הביטוח טענה שלאור השתייכותה המגדרית של התינוקת, אין לפסוק לה פיצוי כלל בגין הפסדי שכר לעתיד ולכל הפחות יש לפסוק לה פיצוי מופחת ולא על בסיס השכר הממוצע במשק.

בית המשפט העליון קבע באופן ברור כי במקרה של קטין אין שום סיבה לבצע חישובים שונים על בסיס שיוך גזעי, מגדרי או מעמדי. אין שום סיבה לגזור את גורלו של קטין לפי מצב של נחיתות כלכלית או חברתית או מגדרית בה הוא חי שכן   " לכל אדם עומדת הזכות לכתוב את סיפור חייו" ואין לדעת מה צופן העתיד והאם ילך הקטין בדרכי משפחתו או לא.

לאור זאת, כל ילד, מכל מין, מוצא, גזע ודת זכאי לקבל פיצוי בגין הפסד שכר לעתיד כאשר הנתון של השכר הממוצע במשק הוא הנתון על פיו ייערך חישוב ההפסדים וכפי שנכתב בפסק הדין: "לכל ילד וילדה בישראל – מבית עשיר או עני, ממוצא זה או אחר – לכולם, בהיעדר נסיבות ספציפיות המלמדות אחרת, אפשרות למצוא את דרכם למעגלי השתכרות שונים הקיימים בחברה הישראלית. לכולם הזכות לעשות כן".

לפיכך, כאשר מדובר בקטין, גם אם משתייך הוא למשפחה חרדית שאיננה עובדת וישנם סיכויים גדולים שגם הקטין ילך בדרכם ויהפוך לבחור ישיבה, עדיין במקרה הרגיל לערוך לו חישוב של הפסדי השכר בעתיד על בסיס השכר הממוצע במשק.

יש לציין כי בפסק הדין נקבע שכאשר ישנם נסיבות מיוחדות ביותר ובהסתברות גבוהה ביותר, כגון שמדובר בקטין שכבר קרוב לגיל ההתבגרות והוא בעל כישורים מיוחדים או השכלה יוצאת דופן, ניתן לסטות מהבסיס של השכר הממוצע במשק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיל קראוס, שותף במשרד עורכי הדין אגרט - קראוס,  מספק ייעוץ וייצוג בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומתמחה בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח הכולל מתן שירותים משפטיים לנפגעי גוף (בתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים ותאונות כלליות), רשלנות רפואית, אחריות מקצועית, תביעות ביטוחיות ושיבובים, תביעות בגין נזקי רכוש (עקב שטפונות, שריפות ואסונות טבע), תביעות נגד קצין התגמולים ועוד.
גיל משמש כעורך אתר "נזק"( http://www.nezek.co.il ) המכיל מידע משפטי מגוון בתחומי הנזיקין והביטוח על שלל סוגיות משפטיות הקשורות לתחומים אלה.
לייעוץ משפטי נא התקשרו לטלפון: 03-6935356 או פנו לדוא"ל - gil@eghert-kraus.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל קראוס

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091775 צפיות
המאמר עוסק בתאונות שמתרחשות בבתי מלון עקב רשלנות מצד בית המלון, אחריות בית המלון לתאונה ומהם הדרכים שבהם צריך לנקוט אדם שנפגע בתאונה במלון.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091652 צפיות
המאמר עוסק בנזקי גוף אשר נגרמים עקב מפגעים ברכוש של בניין משותף, על מי מוטלת האחריות בגין מפגעים אלו וכיצד יכול הנפגע לפעול על מנת לקבל פיצוי בגין נזקיו

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091695 צפיות
לא רק מקרים רגילים של תאונות שאירעו ברכב, נחשבות כתאונות דרכים ולעיתים גם מקרים חריגים ייחשבו מכוח החוק כתאונת דרכים. כך למשל, גם טריקת דלת הרכב על האצבע עשויה במקרים מסוימים להיחשב כתאונת דרכים והנפגע עשוי לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב טריקת הדלת.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין20/04/091505 צפיות
המאמר עוסק בקשר האפשרי שבין התפרצות ו/או החמרת צחלת הטרשת הנפוצה ובין פגיעה בתאונת דרכים

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין24/03/091520 צפיות
אדם שעקב פיטוריו הדרדר מצבו הנפשי, עשוי להיות מוכר כנפגע עבודה על-ידי המוסד לביטוח לאומי

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין12/03/091526 צפיות
אדם שנפגע בתאונת דרכים בהיותו נוהג שיכור, יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין18/02/091881 צפיות
אדם אשר הואשם בגניבה על לא עוול בכפו ואנשים נוספים שמעו את ההאשמות, עשוי לזכות בפיצויים בגין לשון הרע

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192386 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192472 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192471 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192572 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192315 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193112 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182203 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica