חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיווחו לך בטעות שאתה חולה במחלה קשה ? אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי

שאלה: במסגרת בדיקות אשר ביצעתי בקופת החולים, חלה טעות שבעקבותיה דיווח לי הרופא שאני חולה במחלה קשה. הידיעה אודות המחלה גרמה לי לחרדות רבות ועגמת נפש קשה. לאחר מספר ימים, הודיעו לי מקופת החולים שחלה טעות בבדיקות ושאני לא חולה באותה מחלה קשה. האם אני זכאי לפיצוי כלשהו מקופת החולים בעקבות החרדות ועגמת הנפש שנגרמה לי ?

תשובה: בהחלט אפשרי כי תוכל לקבל פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לך עקב הדיווח הכושל. סוגיה זו עלתה על הפרק במסגרת מקרה שנדון בבית משפט השלום בירושלים, בת.א. 12474/05 אבו סארה נ' קופת חולים לאומית. באותו מקרה, ביצע התובע בדיקות דם שמהם עלתה אבחנה שגויה כאילו התובע חלה בצהבת זיהומית שאיננה ניתנת לריפוי. בבדיקת דם חוזרת אשר בוצעה לתובע כעבור מספר ימים, אובחנה הטעות ונמסר לו כי הוא איננה חולה במחלה הקשה.
התובע טען כי בעקבות המידע השגוי חי הוא במשך 9 ימים בידיעה כי הוא חולה במחלה קשה וסבל מתופעות של חרדות ומתח שבגינן אף קיבל טיפול נפשי. בנוסף, טען התובע כי ארוסתו ביטלה את נישואיהם המתוכננים לאחר שנודע לה על תוצאות הבדיקה.
בית המשפט קבע כי קופת החולים מסרה לתובע תוצאות שגויות והפרה את חובת הזהירות המוטלת עליה כלפי התובע שחבר ומבוטח אצלה. לכן, קבע בית המשפט כי על קופת החולים לפצות את התובע בגין הנזקים אשר נגרמו לו עקב הדיווח המוטעה בדבר היותו חולה במחלה קשה.
בית המשפט קבע כי התובע לא הצליח להוכיח כי נגרמו לו נזקים נפשיים וכי נישואיו בוטלו בעקבות התוצאה השגויה. יחד עם זאת, קבע בית המשפט כי התובע זכאי לפיצוי עבור החרדה ועגמת הנפש שנגרמה לו בעקבות התוצאה השגויה, והעמיד את הפיצוי על סך של 15,000 ש"ח.
כמובן שאין זה אומר שכל אדם שנמסר לו דיווח לא נכון על-ידי הרופא, זכאי באופן מיידי לפיצוי כלשהו. הכוונה היא רק לאותם מקרים קיצוניים, שבהם מדובר בטעות קשה ובולטת שבגינה אכן נגרמו לאותו חולה חרדות קשות ועגמת נפש מרובה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיל קראוס, שותף במשרד עורכי הדין אגרט - קראוס,  מספק ייעוץ וייצוג בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומתמחה בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח הכולל מתן שירותים משפטיים לנפגעי גוף (בתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים ותאונות כלליות), רשלנות רפואית, אחריות מקצועית, תביעות ביטוחיות ושיבובים, תביעות בגין נזקי רכוש (עקב שטפונות, שריפות ואסונות טבע), תביעות נגד קצין התגמולים ועוד.
גיל משמש כעורך אתר "נזק"( http://www.nezek.co.il ) המכיל מידע משפטי מגוון בתחומי הנזיקין והביטוח על שלל סוגיות משפטיות הקשורות לתחומים אלה.
לייעוץ משפטי נא התקשרו לטלפון: 03-6935356 או פנו לדוא"ל - gil@eghert-kraus.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל קראוס

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091781 צפיות
המאמר עוסק בתאונות שמתרחשות בבתי מלון עקב רשלנות מצד בית המלון, אחריות בית המלון לתאונה ומהם הדרכים שבהם צריך לנקוט אדם שנפגע בתאונה במלון.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091596 צפיות
כאשר קטין נפצע בתאונה, קשה מאוד לדעת מה היה צפוי לו בעתיד אם לא היה נפגע בתאונה. לאור זאת, גם קשה לעשות חישוב של הפסדי השכר שייגרמו לו בעקבות פגיעתו. בשאלה זו ושאלות נוספות בנוגע לחישוב הפסדי השכר לקטינים שנפגעו בתאונות עוסק המאמר המצורף.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091658 צפיות
המאמר עוסק בנזקי גוף אשר נגרמים עקב מפגעים ברכוש של בניין משותף, על מי מוטלת האחריות בגין מפגעים אלו וכיצד יכול הנפגע לפעול על מנת לקבל פיצוי בגין נזקיו

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091702 צפיות
לא רק מקרים רגילים של תאונות שאירעו ברכב, נחשבות כתאונות דרכים ולעיתים גם מקרים חריגים ייחשבו מכוח החוק כתאונת דרכים. כך למשל, גם טריקת דלת הרכב על האצבע עשויה במקרים מסוימים להיחשב כתאונת דרכים והנפגע עשוי לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב טריקת הדלת.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין20/04/091508 צפיות
המאמר עוסק בקשר האפשרי שבין התפרצות ו/או החמרת צחלת הטרשת הנפוצה ובין פגיעה בתאונת דרכים

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין24/03/091526 צפיות
אדם שעקב פיטוריו הדרדר מצבו הנפשי, עשוי להיות מוכר כנפגע עבודה על-ידי המוסד לביטוח לאומי

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין12/03/091529 צפיות
אדם שנפגע בתאונת דרכים בהיותו נוהג שיכור, יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161742 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica