חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית אחרי פגיעה בתאונת דרכים

שאלה: נפגעתי בתאונת דרכים ובעקבות זאת בוצע לי בבית חולים ניתוח לקיבוע שבר ביד. לאחר מספר חודשים ועוד לפני שקיבלתי פיצויים מחברת הביטוח בגין תאונת הדרכים, התברר לי כי הרופאים ביצעו לי את הקיבוע באופן לא תקין ובעקבות זאת פגיעתי הוחמרה ויש לי עיוות קשה ביד. האם אני יכול להגיש תביעה נגד בית החולים בעילה של רשלנות רפואית אשר החמירה את מצב ידי ?

תשובה: כל עוד המדובר ברשלנות שאירעה לפני שהליכי התביעה בגין תאונת הדרכים הסתיימו, לא תוכל להגיש תביעה בעילה של רשלנות רפואית.
סעיף 8(א) לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה - 1975, קובע כי מי שנפגע בתאונת דרכים יוכל לתבוע רק מכוח חוק זה ולא תהיה לו עילת תביעה מכוח חוקים אחרים, אלא אם נפגע בתאונה שנגרמה על ידי אדם אחר במתכוון (ואז אין לו עילה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים).
סעיף זה, אשר מכונה "ייחוד העילה", קובע למעשה כי אדם אשר נפגע בתאונת דרכים לא יוכל להגיש תביעה מכוח דיני הנזיקין הכלליים אלא יוכל כאמור להגיש תביעה אך ורק מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ובהתאם לאמור בחוק זה.
יתרה מכך, מכוח סעיף זה נקבע בפסיקה כי גם אם לאחר הפגיעה בתאונה טופל הנפגע באופן רשלני במוסדות הרפואיים ובעקבות זאת הוחמר מצבו, לא יוכל הנפגע לתבוע את המוסד הרפואי בגין הרשלנות ומי שיישא במלוא הנזק, כולל הנזק שנגרם בעקבות הרשלנות הרפואית, היא חברת הביטוח של הרכב בו נסע הנפגע, מכוח חוק הפיצויים כאמור.
הלכה זו נקבעה על-ידי בית המשפט העליון בע"א 3765/95, שם דובר על קטינה שנפגעה בתאונת דרכים ובעקבות רשלנות רפואית באבחון לקוי ובהעדר טיפול הולם נאלצו הרופאים לכרות את רגלה של הקטינה. בית המשפט קבע כי הוראות סעיף 8א' לחוק חוסמות באופן מהותי כל תביעה של הניזוק שאיננה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, גם אם המדובר בנזק שהוחמר בעקבות רשלנות רפואית ולכן הקטינה צריכה לתבוע את מלוא נזקה, כולל זה אשר נגרם בעקבות הרשלנות הרפואית, במסגרת התביעה אשר הגישה נגד חברת הביטוח של הרכב.
דברים אלו נכונים כל עוד עילת התביעה בגין הרשלנות הרפואית נולדה לפני שעילת התביעה לפי חוק הפיצויים הסתיימה, כלומר לפני שהתביעה מול חברת הביטוח בגין הפגיעה בתאונת הדרכים הסתיימה. במידה ומדובר במקרה שבו העילה נולדה כולה לאחר שעילת התביעה על פי חוק הפיצויים מוצתה, הרי שאין היא נשללת על פי עיקרון ייחוד העילה וניתן להגיש תביעה נפרדת בגין הרשלנות הרפואית שהחמירה את מצב הנפגע.
כך למשל נקבע על-ידי בית המשפט העליון בע"א 5835/01, שם דובר על מקרה שבו עבר הנפגע, כשנה לאחר שניתן פסק הדין בתביעה אשר הגיש עקב הפגיעה בתאונת הדרכים, ניתוח להוצאת מתכות שקובעו בגופו ונגרמו לו נזקי גוף עקב טענה לרשלנות רפואית. בית המשפט קבע כי מאחר והעילה לפי חוק הפיצויים כבר הסתיימה והנפגע לא יוכל לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בגין הנזקים שנגרמו לו בניתוח הנ"ל, יכול הוא כעת להגיש תביעה נפרדת בגין הרשלנות הרפואית שאירעה כאמור לאחר סגירת ההליכים בגין תאונת הדרכים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיל קראוס, שותף במשרד עורכי הדין אגרט - קראוס,  מספק ייעוץ וייצוג בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומתמחה בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח הכולל מתן שירותים משפטיים לנפגעי גוף (בתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים ותאונות כלליות), רשלנות רפואית, אחריות מקצועית, תביעות ביטוחיות ושיבובים, תביעות בגין נזקי רכוש (עקב שטפונות, שריפות ואסונות טבע), תביעות נגד קצין התגמולים ועוד.
גיל משמש כעורך אתר "נזק"( http://www.nezek.co.il ) המכיל מידע משפטי מגוון בתחומי הנזיקין והביטוח על שלל סוגיות משפטיות הקשורות לתחומים אלה.
לייעוץ משפטי נא התקשרו לטלפון: 03-6935356 או פנו לדוא"ל - gil@eghert-kraus.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל קראוס

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091781 צפיות
המאמר עוסק בתאונות שמתרחשות בבתי מלון עקב רשלנות מצד בית המלון, אחריות בית המלון לתאונה ומהם הדרכים שבהם צריך לנקוט אדם שנפגע בתאונה במלון.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091595 צפיות
כאשר קטין נפצע בתאונה, קשה מאוד לדעת מה היה צפוי לו בעתיד אם לא היה נפגע בתאונה. לאור זאת, גם קשה לעשות חישוב של הפסדי השכר שייגרמו לו בעקבות פגיעתו. בשאלה זו ושאלות נוספות בנוגע לחישוב הפסדי השכר לקטינים שנפגעו בתאונות עוסק המאמר המצורף.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091658 צפיות
המאמר עוסק בנזקי גוף אשר נגרמים עקב מפגעים ברכוש של בניין משותף, על מי מוטלת האחריות בגין מפגעים אלו וכיצד יכול הנפגע לפעול על מנת לקבל פיצוי בגין נזקיו

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין21/12/091701 צפיות
לא רק מקרים רגילים של תאונות שאירעו ברכב, נחשבות כתאונות דרכים ולעיתים גם מקרים חריגים ייחשבו מכוח החוק כתאונת דרכים. כך למשל, גם טריקת דלת הרכב על האצבע עשויה במקרים מסוימים להיחשב כתאונת דרכים והנפגע עשוי לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב טריקת הדלת.

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין20/04/091507 צפיות
המאמר עוסק בקשר האפשרי שבין התפרצות ו/או החמרת צחלת הטרשת הנפוצה ובין פגיעה בתאונת דרכים

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין24/03/091526 צפיות
אדם שעקב פיטוריו הדרדר מצבו הנפשי, עשוי להיות מוכר כנפגע עבודה על-ידי המוסד לביטוח לאומי

מאת: עו"ד גיל קראוסנזיקין12/03/091529 צפיות
אדם שנפגע בתאונת דרכים בהיותו נוהג שיכור, יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152776 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica