חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית ערך ותדמית עסקית לחברות סטארט אפ

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ   www.spectra-analytics.com

קביעת שווי חברות איננה מדע מדויק, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסטארט אפ הנושא את דגל החדשנות הטכנולוגית שקשה מאד להעריך את שרידותה במעלה הדרך למימושה העסקי.

בתהליך קביעת ערך החברה, נכנסים רכיבים רבים שאינם כמותיים ומבוססים על מודלים של חיזוי ומושפעים במידה ניכרת מתדמית ומיצוב החברה, דהיינו כיצד היא נתפסת בעיני קבוצות משקיעים, אנליסטים, חברות פארמה בינלאומיות, לקוחות פוטנציאליים, מובילי דעה ואחרים.

להצלחת הניסויים הקליניים בחברות הביוטק והביומד השפעה מהותית על שוויה של החברה אם כי כשמדובר בתוצאות ניסוי טובות אך לא מעולות, בניית התדמית הנכונה תסייע במידה רבה לטיוב התמונה.

כמו כן, הנהלת החברה מחוייבת לטפל היטב בקניין הרוחני ובתהליכי הרגולציה החיוניים לקביעת ערכה העתידי של החברה.

בתוך מרחב הנתונים הישירים והעקיפים הקובעים את שווי החברה יש לא מעט יכולת להנהלת החברה להשפיע על מיצובה של החברה בשוק היעד ע"י בניית התדמית העסקית הנדרשת במהלכי שיווק ויחסי ציבור.

עוצמת הצוות המוביל

 למאפייני האישיות, הניסיון והמקצועיות של הנהלת החברה ובמיוחד המנכ"ל השפעה ניכרת על סיכויי המימוש העסקי של חברת הסטארט אפ. משקיעים רבים מייחסים למרכיב זה משקל רב הרבה יותר מאשר לחדשנות הטכנולוגית או לנתוני פוטנציאל השוק.

בחברות סטארט אפ יש משקל רב ליושרה, הכריזמה הנחישות והמקצועיות שמקרין המנכ"ל.

להבדיל מהקיים בחברות ותיקות, בהן ישנם נתונים ומדדים עסקיים ברורים אשר על פיהם ניתן לקבוע את תרומתו של המנכ"ל להצלחת האירגון – בחברות סטארט אפ, נדרשת יכולת חיזוי לגבי יכולותיו של המנכ"ל להביא לסיומו המוצלח של המסע האתגרי.

על כן, למאפיינים האישיותיים של המנכ"ל משקל רב באשר להימור על הצלחת המיזם.

בנוסף למנכ"ל, נדרש צוות מקצועי ובמיוחד מנהל רפואי, במייזמי הביומד והפארמה, בעל שיעור קומה אשר יקרין מביטחונו ומקצועיותו לגבי ההיתכנות הטכנולוגית שהסביבה הפיננסית מתקשה בדרך כלל להעריך את סבירותה. קל יותר לסביבה העסקית להעריך את עוצמתו של המנהל הרפואי מאשר את עוצמת הטכנולוגיה הרלוונטית.

חשיבות לא מעטה יש לשאר גורמי ההנהלה בתחומי הרגולציה, הכספים והשיווק.

כאמור, עוצמת הצוות אינה עניין תדמיתי אלא זהו בהחלט המצפן והמנוע שיאפשרו לחברה להגיע ליעדה.

בניית תדמית עסקית

 בהיעדר נתונים מוצקים, מחפשת הסביבה העסקית סימנים אשר יעידו בקירוב טוב לאן יצמח ויתפתח ה'עולל'.

על הנהלת החברה להקפיד כי הסימנים המוקרנים החוצה אכן משדרים מקצועיות, סדר אירגוני, נחישות ויצירתיות או במילים אחרות – תדמיתה העסקית של החברה צריך להיות ללא רבב ויש להשקיע מאמץ רב לצמצם את זליגתן של חולשות כאלה ואחרות אל מחוץ לאירגון על מנת ש'הכלה' תיראה במיטבה.

הניירת השיווקית, מסמכי החברה, מצגות ותוכניות עסקיות מעידות במידה ניכרת לצופה מבחוץ על איכותה העסקית של החברה. על כן, ארסנל בסיסי זה חייב להיות מטופל על ידי אנשי מקצוע קפדניים במיוחד ויש להימנע ממצב בו הצוות הקטן המוביל את החברה הופך להיות קבוצת סופרמנים המבצעת הכל ופוגעת מבלי דעת בתדמית העסקית המקצועית החשובה כל כך.

עזרים שיווקיים בוני תדמית

הכנת סירטון תדמית איכותי אינה מחייבת תקציבי ענק אך מחייבת הבנה בהכנת סירטונים מסוג זה והעברת המסרים השיווקיים הנכונים ורצוי כי יהיו אלו מסרים ספורים וכמובן החשובים ביותר ליצירת התדמית היוקרתית.

השתתפות והצגה בתערוכות יכולה להיות צנועה אך עדיין לשדר איכות ומקצועיות במידה ואנשי מקצוע מלווים את ההכנות והביצוע. חשיפת החברה בתערוכה מקצועית בינלאומית משפיעה אף היא על מיצובה הבינלאומי של החברה הצעירה.

תיכנון נכון של בניית ערך החברה ושילוב המהלכים הנדרשים בתקציב החברה ובתוכניות העבודה יוביל לתוצאות משמעותיות בתחום זה במקביל לפיתוח הטכנולוגיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101402 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101653 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101386 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101577 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101459 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101418 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101388 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152496 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142845 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148478 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132607 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132090 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica