חפש מאמרים:
שלום אורח
30.11.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנון אסטרטגי ופיתוח עסקי בחברות טכנולוגיות

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס www.spectra-analytics.com

חברות טכנולוגיות מאופיינות בתהליכי פיתוח יחסית ארוכים ומורכבים המהווים תנאי ראשוני להיתכנות העסקית של החברה. 

שלבי פיתוח אלו מחייבים השקעות גבוהות בכוח אדם איכותי, תשתיות טכנולוגיות מתאימות, הגנה על הקניין הרוחני ותיקוף אמינות המוצר ללא רבב. 

יחד עם זאת, הצלחה בתהליך אתגרי זה יכולה להוביל את החברה לפריצת דרך עולמית, יוקרה וחדשנות וכמובן תשואה גבוהה מאד לבעלי המניות.

התנהלותה של החברה הטכנולוגית מזמנת לה איומים והזדמנויות כמעט בכל יום ותגובה נכונה של הנהלת החברה לאירועים אלו תיקבע במידה ניכרת את סיכויי הצלחתה להגשים את יעדיה העסקיים.

תיכנון אסטרטגי – מפת הדרכים לפיתוח העסקי של החברה

התיכנון האסטרטגי הוא מפת הדרכים למסעה האתגרי של החברה אשר יאפשר למצות נכון את התקציב וכלל המשאבים ולבחור, באופן יחסי, את הנתיב הקצר ביותר והבטוח ביותר לבניית ערך גבוה לחברה ותשואה אטרקטיבית לבעלי המניות, למנהלים ולעובדים.

גיבוש אסטרטגיה עסקית בהליך תכנון מסודר ימנע בעתיד יישום של רעיונות המבטיחים קיצורי דרך בשדות מוקשים, תגובות יתר לאיומים, חוסר תשומת לב להזדמנויות עסקיות ובזבוז משאבים לנתיבים שהתועלת שלהם לחברה הינה בספק רב.

התיכנון האסטרטגי מאפשר לחברה לכמת בתהליך לוגי את הסיכונים והסיכויים וימנע הטיית הנתיב מסיבות שמקורן התנצחות לא עניינית או עמדות אסרטיביות אך לא מקצועיות.

גיבוש אסטרטגיה עסקית הינו תהליך מקצועי המחייב יצירת שיתוף והפריה מיטביים של מוקדי הידע בחברה ותחושת שותפות ונחישות להגשמת ההצלחה.

חברה אשר השכילה למנף עוצמות אלו יצרה יתרון תחרותי משמעותי בשוק יותר מכל יתרון טכנולוגי או יתרון שמקורו בעוצמת המותג. 

הגדלת סיכויי ההצלחה העסקית

אסטרטגיה עסקית מגובשת מאפשרת לחברה לצלוח בהצלחה את תקופת הפיתוח הארוכה ועתירת המשאבים מבלי לאבד את הכיוון ונותנת תחושה נכונה למשקיעים כי גם בים סוער יודעת הנהלת החברה להוביל ליעדים שנקבעו.

תהליך הפיתוח העסקי והטכנולוגי בחברה יוכל לקבל אינדיקציות ברורות בצמתות ההחלטה לאן לפנות תוך הבנת המחירים והתועלות.

התכנון האסטרטגי מצמצם במידה ניכרת את הרצון לעיתים למזער יתר על המידה איומים שאינם נוחים לנו ובד בבד מונע אפשרות להלך אימים באשר לסיכונים שהסתברותם נמוכה במיוחד.

חברה טכנולוגית החסרה את המצפן, הכלים והכללים הנכונים להתנהלותה לא תדע לאמוד נכון את האיומים וההזדמנויות, לעיתים אף לא תדע להבדיל בין איום להזדמנות ובדרך כלל זמן התגובה הנדרש ממנה להחלטה יהיה קצר מידי ולא יאפשר איסוף נתונים, התייעצות וביצוע קבלת החלטות מסודרת.

חיסכון בהוצאות

כניסה של חברה לתהליך של תיכנון אסטרטגי אינו הוצאה נוספת לחברה - נהפוך הוא, התהליך יוביל לחיסכון עלויות באופן שוטף וקבוע ויכניס מומנטום של יעילות ומיקוד בדרך למטרה.

מיותר לציין כי הן תהליך הגיבוש האסטרטגי והן תהליך ההטמעה בחברה מייצרים בונוסים וחוזקות רבות לאירגון בכל הקשור לתרבות האירגונית, למיקוד ולנחישות אשר נדרשים באופן מתמיד על מנת להשיג כושר תחרות ויציבות גבוהה של כח האדם.

התכנון האסטרטגי צריך להיות מלווה בהטמעה עיקבית בפעילות השוטפת של החברה ובמדיניות ההנהלה והדירקטוריון.

החברה הטכנולוגית צריכה בד בבד לפתח את תדמיתה העסקית בכלים המקצועיים ביותר גם אם עיקר מעייניה נתונים לפיתוח הטכנולוגי ואתגריו.

התכנון האסטרטגי, הפיתוח העסקי הנגזר ממנו והמהלכים השיווקיים בדגש על התדמית העסקית הם אלו שיבנו את ערך החברה בשוק היעד, יובילו להגשמת מטרותיה וליצירת תשואה גבוהה לבעלי המניות ולקברניטיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101082 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101295 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101076 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101229 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101079 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101082 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101068 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/151871 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142087 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/147823 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/131766 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/131592 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/131478 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/131284 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica