חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקשורת שיווקית – שימוש נבון בארסנל המגוון

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס www.spectra-analytics.com

חברות יכולות להפעיל היום מגוון של טכניקות שיווקיות המיועדות לבסס את תדמית החברה, המוצר, ו/או הטכנולוגיה וחשיפת החברה בשווקי היעד הקיימים והחדשים ליצירת יתרון תחרותי שיוביל להגדלת הכנסותיה.

שימוש בתקשורת שיווקית המכילה מסרים ואמצעים מגוונים מחזקת את יעילות האפקט ובונה זיכרון יציב יותר לאורך הזמן בתודעת לקוחות החברה.

יחד עם זאת, הפעלת התקשורת השיווקית צריכה להיעשות על פי תוכנית מסודרת הקובעת את תמהיל השיווק הנכון ובהתאם לתקציב על מנת להשיג תפוקה גבוהה ככל הניתן באשר ליחס עלות/תועלת.

אסטרטגיה שיווקית ותוכנית שיווק

בהליך תכנון מקצועי ומסודר ניתן ללא ספק להשיג את התועלות הגבוהות ביותר.

תכנון אסטרטגי המוביל לאסטרטגיה עסקית לחברה, נמשך בגזירת אסטרטגיה שיווקית אשר על פיה בונים תוכנית שיווק המכילה את כלל הפעולות הנדרשות ליישום האסטרטגיה השיווקית.

תוכנית שיווקית מסוג זה מכוונת את הפעילות ליצירת היתרון היחסי בשוק, שווקי היעד המתוכננים ולוחות הזמנים הרלוונטיים.

לכל שנת פעילות נקבע התקציב המיועד לנצל נכון את משאבי החברה ולהוביל למכירות ולהכנסות המתוכננות.

ארסנל התקשורת השיווקית

בין כלל האמצעים השיווקיים העומדים לרשותו של סמנכ"ל השיווק או מנכ"ל החברה ניתן למנות, בין השאר:

·         השתתפות בתערוכות מקצועיות מקומיות ובינלאומיות

·         אירגון כנסים ואירועים למובילי הדעה ומקבלי ההחלטות

·         הפקת סירטון תדמית ותרגומו לשפות שונות

·         משלוח ניוזלטר תקופתי לכלל הלקוחות

·         שידרוג אתר האינטרנט – אתר תדמיתי, שירותי או מסחרי

·         פירסום ויחסי ציבור

שיווק בינלאומי – דירוג הפעילות ויעילות עסקית

השוק הגלובלי, בפילוח כזה או אחר, הוא שוק היעד לחברות הטכנולוגיה וגם עבור חברות אחרות כניסה למועדון הבינלאומי יכול להוביל לפריצת דרך בפיתוח העסקי של חברה.

בין האמצעים השיווקיים הרבים והמגוונים היכולים לשמש את החברה קיימים פערים גדולים מאד הן בעלויות והן בתועלות.

תוכנית השיווק צריכה לקבוע דירוג בהפעלת הכח השיווקי והאמצעים השונים על מנת ליצור תזרים מזומנים הניזון הן מהון החברה והן מהכנסותיה המדורגות הצפויות בשוק.

מומלץ כי חברה המבקשת לחדור לשוק הבינלאומי תעשה זאת במדינות בהן התשומות הן הנמוכות יותר ומתוך מגמה כי ההצלחה במדינות אלו תמנף את המשך מאמצי החדירה לשווקים מורכבים ותחרותיים יותר.

דירוג זירות הפעילות יגדיל במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה ואת השליטה בתזרים המזומנים.

לברור את המוץ מהתבן

הגדרה ברורה של יעדי החברה ותרגומם ליעדים טקטיים תאפשר לדוגמא, לבחון היטב את נחיצותה ותועלתה של השתתפות החברה כמציגה בתערוכה כזו או אחרת.

כמו כן, אסטרטגיה שיווקית ברורה תאפשר לשקול מיקוד מאמץ במדינה מסויימת והשגת נתח מכירות ראשונית מול פריסה רחבה יותר של מאמצי השיווק .

האתגר המקצועי הנדרש מהחברה בהפעלת תוכנית השיווק הוא על מה לוותר ואיך לעשות שימוש מושכל באמצעים הרבים כמו גם קביעת הזירה והעיתוי להפעלת אמצעים אלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דב רייכמן

מאת: ד"ר דב רייכמןיזמות עסקית02/05/101403 צפיות
הדרכה ממוקדת ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם יכולה לתת כלים עסקיים חיוניים והשלמה ראשונית לאותם תחומי פעילות בהם לא עסקו בעבר ונדרשים לניהול נכון ולקידום עסקי של הפעילות החדשה או המתוכננת. ישנה חשיבות רבה להתאמה האישית לכל יזם באשר לאופי העסק המיועד, טכניקות הניהול או הכלים השיווקיים. באופן טבעי לכל בעל עסק מתאימה סביבה עסקית וטכניקה שיווקית המתאימה לו ובה יוכל להתנהל ביעילות ובהצלחה. על אחת כמה וכמה במצב בו חוברים מספר יזמים להקמת העסק, יש חשיבות ליצירת ההרמוניה הנכונה בצוות והתאמת התרומה האישית של כל אחד למאפייניו האישיים בנוסף לידע והניסיון אשר כל אחד מביא איתו.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון מנהלים03/02/101655 צפיות
במהלך האימון האישי בעבודה משותפת של המאמן והמתאמן מתבררים האלמנטים ש"עושים לנו את זה", עבורם אנחנו מוכנים להשקיע לעיתים ללא לאות והעיסוק בהם ממלא אותנו במובן החיובי.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לאיכות חיים03/02/101390 צפיות
תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון לקריירה03/02/101578 צפיות
תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון עסקי03/02/101462 צפיות
תהליך אימון אישי או אימון עסקי לחיזוק כישורי ה-Networking המכוונים לפיתוח קשרים אפקטיביים ומספקים, עוסק בבירור דרך ההתנהלות הבין אישית האופיינית לנו בתחומי החיים השונים: קריירה, לימודים, משפחה ופנאי, הבנת עקרונות הפעולה שלנו בסביבות השונות והצרכים המרכזיים שלנו במערכת קשרים חברתית או עסקית.

מאת: ד"ר דב רייכמןאימון אישי - כללי03/02/101423 צפיות
תהליך השינוי יכול להתרחש כאשר ישנה מוטיבציה אמיתית שפירושה חיבור רגשי ורציונאלי עם היעד אליו אנו חותרים, ההבנה המדויקת והמפורטת של מה אנחנו רוצים להשיג ותוכנית פעולה מגובשת ומחייבת המותאמת לצרכים שלנו.

מאת: ד"ר דב רייכמןניהול03/02/101390 צפיות
הקמת הועדה המייעצת צריכה להיעשות בשלבים המוקדמים של פעילות החברה על מנת שתוכל להניב את פירותיה בעת הצורך. ישנן לא מעט חברות שיעדיפו לדחוק הוצאה זו ולהסתדר בינתיים עם המומחה הראשי המלווה את החברה ממילא. בפועל, אין מומחה שיכול לתת מענה טוב לכלל האתגרים הטכנולוגיים/מדעיים איתם מתמודדת החברה במעלה הדרך.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152500 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142848 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132610 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132484 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132078 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132093 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica