חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמריקה: הרזיה עם מישל אובמה

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה10/02/2010838 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאמר זה נכתב כגתובה לפוסט "מישל אובאמה נגד תעשיית השומן האמריקאית בע"מ"


ראשית אני מסירה את הכובע בפני מישל אובמה. ומברכת אותה על שהחליטה לצאת נגד "השומן המרושע" ולהפוך את האמריקאים לעם רזה יותר….

אצל האמריקאים ממש כפי שאצל הישראלים, נושא ההשמנה אצל מבוגרים וילדים בהחלט צריך להיות בראש רשימת המטרות הבריאותיות. להיות בעודף משקל או שמן זה אולי יפה (היופי בעיני המתבונן) אבל להיות בעודף משקל משמעותי, יכול להיות לא בריא, בגוף והרבה פעמים גם בנפש.
מחקרים מראים שככל שאנו רזים יותר, אנו בריאים יותר, שמחים יותר והערך העצמי שלנו גבוה יותר. לכן, כאשר הגברת הראשונה של ארה"ב מרימה את כפפת המלחמה בשומן מגיע לה כל הכבוד.

אני אמנם חולקת על הדרך בה היא פועלת, דיאטת הרזייה, אבל זו הדרך אותה מכירים מיליארדי אנשים בעולם. כך חונכנו בעשרות השנים האחרונות. לרדת במשקל באמצעות דיאטה.

במאמר שאני מגיבה אליו ישנה התייחסות למאמר אחר, אותו לא קראתי, אבל אני תוהה לגבי חלק מהנאמר בפוסט הנוכחי:

* מה באמת משמעות אותו משטר דיאטה קפדני? האם מדובר בתפריט של 500 קלוריות, האם מדובר בתפריט של 1600 קלוריות או בתזונה מאוזנת? אולי המשטר הקפדני מדבר על הוצאת ג'אנק פוד מהבית ומהתפריט? אני מקווה שדיאטה קפדנית פרושה הוצאת כל הג'אנק מהבית, והקפדה על אוכל אורגני (בתקווה שהזוג המלכותי יכול להרשות זאת לעצמו) ותפריט מאוזן הכולל מדי פעם גם "מאכלים אסורים".
* "בעיני הילדות היו מושלמות" נתפס אצלי כמשפט חסר, לי נדמה שהכוונה היא שהילדות היו מושלמות גם לפני התוכנית.
* ד"ר רג'ינה בנג'מין, ראש מערך הרפואה במדינה – הרוויחה את תפקידה ביושר. אין שום קשר בין זה לבין היותה "שמנה מטעם עצמה שלמרות שלא עלתה עדיין על הפתרון למגיפה של עצמה, מתיימרת לספק אותו לכל האומה האמריקאית". זו מכה מתחת לחגורה, ובהחלט לא יאה. אף אחד מאיתנו לא יודע למה היא שמנה, האם זו בעיה בריאותית, האם היא לוקחת סטרואידים, האם יש לה בעיה בבלוטת התריס או פשוט כי היא אוכלת לא נכון. אני לא יודעת בוודאות שהד"ר רג'ינה ישבה עם מיטב הרופאים והתזונאים בארה"ב כדי לספק את הסחורה, אבל אני מאמינה שכן. ושוב, אין זה אומר שאני מסכימה עם הדרך, במידה והדרך היא רק דיאטה. אך אם היא משלבת בין אכילה מאוזנת ועבודה רגשית זה מצוין. אשמח מאד לדעת איפה אפשר לקרוא על תוכנית התזונה למיגור ההשמנה של העם האמריקאי.
* האם באמת מישל אובמה חשבה שבנותיה מושלמות ומשקלן שינה את תפיסתה? או שאולי מישל פנתה לתוכנית הזו כדי לשפר ולאזן את התזונה של הבנות, והיא עדין חושבת שהן מושלמות?


אולי אני טועה, ואם כן – אני מתנצלת, אך כאשר קראתי את הפוסט חשתי נימה מתנשאת, צינית, קצת מזלזלת. על כל דבר אפשר להסתכל מזוויות שונות. אפשר להתמקד במה לא ואפשר במה כן.

דיאטת הרזייה כדרך חיים היא התנהגות לא בריאה - אבל זו הדרך המסורתית שאנשים מכירים כדי לרדת במשקל. רוב הרופאים ואנשי המקצוע העוסקים בתזונה מדברים על משטר אכילה.

כדי שאנשים בעלי עודף משקל קטן או גדול יוכלו לאכול באופן מאוזן וטבעי, עליהם לעבור תהליך המשלב עבודה רגשית ומודעות, חינוך מחדש של עצמנו לאכילה מודעת, להקשבה לגוף.

רוב האנשים עדיין לא מכירים את האפשרות הזו, כי רוב בעלי המקצוע עדיין לא במקום הזה.

להודות בעובדה שאנו אוכלים אכילה רגשית, להודות בעובדה שאנו לא מודעים למה שאנו עושים, להודות בזה שאין לנו שליטה על הפעולות שלנו ולבקש עזרה בשינוי מהותי של אורח החיים - זה מאתגר ודורש סוג של בגרות וביטחון, וכאשר ביקשנו עזרה להתחיל לשנות ולהיות במודעות 24 שעות ביממה זה מאתגר כפליים.

בריאות טובה כמטרה סבירה לא נחשבת להתנהגות ערכית. משתמע מכך כי מי שחולה ברמה כזו או אחרת אינו מתנהג התנהגות ערכית.
בריאות טובה משלבת מספר אלמנטים הקושרים גוף, נפש ורוח, כשאיזון בין שלושתם מביא לבריאות טובה.

כל פעם שאנו אוכלים כשאנו לא רעבים פיסית – אנו אוכלים אכילה רגשית ולכן אין איזון
כל פעם שאנו ממשיכים לאכול כשהגוף אומר די – אנו אוכלים אכילה רגשית ולכן אין איזון
כל פעם שאנו אוכלים כי בא לנו, כי זה טעים, אבל אנחנו לא רעבים –  גם זו אכילה רגשית

ולכן המשקל הוא בהחלט אחד המדדים לבריאות.

אין ויכוח על כך שהעיסוק במשקל  פוגע בתפיסת הגוף של הילדים. אבל גם כאשר איננו מדברים עם הילדים על המשקל שלהם, ועדיין אנחנו עסוקים במשקל שלנו ושל האנשים הנמצאים סביבנו -  פיסית או במדיה - אנו פוגעים בתפיסת הגוף של הילדים.

גם אם איננו עושים עניין מאוכל או משקל - הם רואים זאת בטלוויזיה, בפרסומות, שומעים בכתה, מחברים וכו', ותפיסת הגוף שלהם כנראה תיפגע. עובדה שכל העולם נמצא באובססיה להראות רזה ורוב האנשים הסובלים מעודף משקל קרוב לוודאי שמבקרים את עצמם על חוסר יכולת השליטה העצמית שלהם.

דעתי האישית היא שחייבים לעשות שינוי ברמה ממלכתית. יש לחנך את האוכלוסייה כולה להתייחסות שונה לאוכל, לגוף,  למי שאנחנו.

השאלה היא מה בא קודם  - הביצה או התרנגולת?
האם להתחיל בגיל הרך ובגיל בית הספר או להתחיל עם ההורים?


דלית אביטל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101319 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101303 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101290 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101147 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101179 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101189 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101506 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201572 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192012 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181709 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181291 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189833 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181526 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181583 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica