חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת על ספרה של ד"ר ג'יליאן מקית', "האוכל עושה את האדם"

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה10/03/20101447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני כשנה נפל לידי ספרה של דר' ג'יליאן מקית' בשם  "האוכל עושה את האדם". זהו ספר שאני ממליצה לכל מי שמעוניין להתחיל להבין מה הגוף שלו רוצה. הספר יוצא מתוך נקודת ההנחה כי כל גוף רוצה משהו אחר, והגוף הפרטי שלנו רוצה דברים מסוימים בתקופות מסוימות.

אני חושבת שדר' ג'יליאן מקית' כתבה ספר גאוני שבהרבה מובנים מתאים לגישת ההרזיה ללא דיאטה שלי מכמה סיבות:

1. קלוריות ממש לא מעניינות אותי. בתפיסה שלי אפשר לאכול הכל, או נכון יותר כל מה שהגוף רוצה. כשאני נתקלת במילים כמו קלוריה, פחמימות, חלבונים וכו' אני מבינה מה הם אומרים מבחינה תיאורטית, אבל זה ממש לא עושה לי כלום. בפרק הראשון של הספר פתאום נפל לי האסימון.


(למאמרים נוספים בנושא תזונה, אכילה רגשית והרזיה ללא דיאטה: ירידה במשקל דרך מודעות)

דר' מקית' מסבירה בשפה פשוטה את משמעות הקלוריות שאנו אוכלים. היא מדגימה זאת על 12 המאכלים הפופולאריים ביותר באנגליה באופן הבא: למשל דג וצ'יפס = 1078 קלוריות; 43 גר' חלבון; 86 גר' פחמימות; 65 גר' שומן; 56 גר' סיבים.

בגדול – התיאור המפורט הזה ממש לא נתפס. אבל, וכאן באה הגאוניות של מקית' שכותבת: מנת דג וצ'יפס שוות ערך ל- 17 כפיות סוכר וחבילה ורבע (125 גר' לערך) חמאה.

אופססססס -  עכשיו פתאום אתם רואים את הקלוריות מול העיניים?

2.      היא מסבירה את ההבדל בין מזון טוב לגוף לבין מזון רע לגוף. מה הופך מזון טוב לטוב ורע לרע. הכל בבהירות  בשפה המובנת לכל אדם ובכל רמה.

3.      היא מקדישה פרק שלם להכרת הגוף ואיך התזונה שלנו יכולה ל"תקן" או ל"קלקל" את גופנו. היא עוברת איבר אחר איבר, עד לרמה של קצה השערה והקשקשים. מהראש, דרך הפנים, האוזניים, הידיים, עיניים פה גפיים עד כפות הרגליים. היא לא חוסכת מאיתנו איך להתבונן על הצואה, השתן, פצעונים, פיהוקים וכו'.

4.      פתרונות מעשיים ופשוטים לטיפול באתגרים רפואיים שיש לנו דרך התזונה ותוספי מזון.

הספר כתוב בפורמט המזמין לקרוא, שזור בשאלונים לבדיקה עצמית ופניני מידע שמאפשרים לכל אחד מאיתנו להתחיל להבין בקלות את השפה שהגוף שלו משוחח איתו.

בתוך הספר מוקדשים מספר עמודים המיועדים לדיאטה שלה וקצת תפריטים. באופן אישי כל מה שקשור בדיאטה לא מעניין אותי, ואפילו מעורר בי קצת התנגדות. מה עוד שהספר הזה נתפס בעיניי כסוג של אבן יקרה היכולה לאפשר לאנשים להתחיל ולהתחבר לגופם. להתחיל ולהבין מה הגוף שלהם רוצה באמת לאכול, מה הגוף שלהם אומר להם בקול שקט ועדין והם פשוט מתעלמים ממנו ולא מקשיבים לו.

כתבה: דלית אביטל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101319 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101303 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101290 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101147 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101179 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101189 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101506 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201572 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192012 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181709 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181291 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189832 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181526 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181583 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica