חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המילים שעושות לנו חשק לקנות

מאת: סיגל דריאלשיווק באינטרנט15/03/20101133 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה מדבר אלינו? מה מדליק אותנו? ממה אנחנו לא יכולים להתעלם? התשוקה להתנסות, לחוות, לצרוך, לקנות – מתחילה ונגמרת בעולם הדימויים שלנו. שכנעו אותנו שזה טוב ושווה – ואנחנו ניפול שדודים לרגלי עוד הברקת קופירייטינג או כתיבה שיווקית שנונה ומושחזת. מהן מילות הקסם שבכוח השפעתן ניתן להפוך מוצר למותג על?

הרגע שבו מוצר הופך למותג היחס בין מוצרים למותגים הוא אותו היחס שבין מילים לסמלים. משמעות המילה מבוססת על כוחו של הסמל אותו היא מייצגת. מוצר יהפוך למותג ברגע שישתחרר ממהותו הפיזית, ויהפוך לדימוי. כתיבה שיווקית בשירות מותגים תעשה שימוש לא בשפה בלבד, אלא במיוחד בסמלים. כתיבה שיווקית או קופירייטינג תופסים את השפה כמערכת סימנים, המייצגים ומשקפים משהו  בעולם הערכים שלנו. משהו חי, ממשי, עם תחושה, מגע, טעם וריח. ייעודה של כתיבה שיווקית הוא לעורר בקהלי היעד תחושות רצויות באמצעות שימוש במילים מדויקות, על מנת ללחוץ על הכפתורים הנכונים בלב ובראש, ליצור דימויים נכונים, ולהניע אותנו לפעולה. לגרום לנו להשתוקק.

איך כתיבה שיווקית מולידה מותג? מוצרים קיימים על מדפים. לעומת זאת, מותגים חיים בראש שלנו. מוצר הוא אמיתי, מותג הוא מטאפורה, אשליה. זהותו של המותג מוגדרת בדרך בה אנו תופסים אותו, באופן שבו המותג מגדיר את ייחודו, באופן בו הוא יוצר רגשות ותחושות. הסלוגן הפרסומי של קוטג' תנובה - "הגבינה עם הבית", הפך את הקוטג' מגבינה סתמית לחלק מחיינו על ידי כתיבה שיווקית שעושה שימוש במושגים וערכים בעלי חשיבות סנטימנטלית: בית, אהבה, משפחה, שורשים. זאת ועוד, זהו קופירייטינג  המחזק את הבידול, האפיון  והזהות הויזואלית של המותג: מול המדף בסופר, קשה להתעלם מן הגבינה עם האיור המוכר של הבית. כתיבה שיווקית יעילה תבטיח שהמוצר יתקשר איתנו, ידבר אלינו, ירגש אותנו. כתיבה שיווקית טובה יוצרת דיאלוג.

הלא צפוי הוא שיביא לתוצאה המצופה דוגמא? כתיבה שיווקית לאפטר שייב. אילו ערכים קופצים לראש?   יופי, אסתטיקה, ניחוח נעים, גבריות.  בעיה: ערכים אלו הם צפויים - ולכן לא יעשו עבודה יעילה. כדי ליצור סקרנות, כדי לבסס את המותג בזיכרון וכדי להניע לפעולה - כדאי שנחפש במקומות אחרים...  כתיבה שיווקית תרה אחר הלא צפוי, המפתיע. דרך טובה לעשות זאת היא לשאול מילים, סימנים ומושגים משדות סמנטיים אחרים ושונים. ואני אסביר:  בקמפיין הפרסום לבייגלה אוסם, הקונספט הפרסומי לא התבסס על טעם נהדר, כפי שצפוי ומקובל בכתיבה שיווקית או קופירייטינג למוצרים מתחום המזון. באוסם בחרו לבוא מכיוון לא צפוי,  (חוש הטעם) ולפנות אל חוש אחר. חוש השמיעה שלנו. על ידי הקופירייטינג המבריק "שומעים שזה טרי", בייגלה אוסם יצר סקרנות, העלה חיוך בתשדירי רדיו שהשמיעו את הסאונד הפריך של כל ביס, ומיצב עצמו בתודעה שלנו כחטיף טרי, שובב, אחר. לא לחשוש מהלא צפוי. שילוב וחיבור בין מושגים וערכים מעולמות שונים עשוי ליצור מרקם חדש ומעניין, עם שפה חדשה, תובנות מעניינות ומשב רוח חדשה. מוצרים שנראים חסרי חידוש ועניין מתעוררים לחיים חדשים וסוערים. חדשו, רגשו, תפתיעו. תעשו הכל (כמעט) כדי שלא נשכח את המוצר שלכם. 

כתיבה שיווקית  ב-3 צעדים

1. כתיבה שיווקית מגדירה את הזהות של המוצר: בשלב ראשון, נשאל מה ה- DNA של המוצר, מהם הערכים שמתלווים אליו, מה השוני בין מוצרים אחרים המתחרים בו. מה עושים כשלא מצליחים להגדיר ולו יתרון יחסי אחד? ממציאים! דוגמא טובה היא מסטיק אורביט, עם קופירייטינג שאומר "מעלה את רמת החומציות בפה". וואו. הרי כל מסטיק יעשה את זה. אלא שלמסטיק אורביט שמורה זכות הראשונים, מכיוון שהוא היה הראשון לצאת עם המסר הזה בסלוגן פרסומי. ואכן, זה נדבק.

2. כתיבה שיווקית מגבשת את המסר: בשלב שני, צריך להגיע להחלטה מה אנחנו רוצים בעצם לומר על המוצר. טיפ חשוב ביותר הוא להתרכז במסר מובהק וחזק - לא להתפזר למספר כיוונים. טלוויזיה טושיבה מפמפמת כבר שנים את המסר "יותר חד". וזה עובד - חד וחלק.

3. כתיבה שיווקית יוצרת את השפה: בשלב שלישי ואחרון, נחליט באיזו דרך להעביר את המסר. בהתאם לקהל היעד נבחר את השפה: מעונבת או שובבה, מצחיקה או מרגשת. על מנת להשתמש באופן יעיל ונכון בשפה, חייבים להכיר אותה על כל רבדיה - ובאמת לאהוב. את העיסוק במילים, את העשייה, את המרקם הקסום שנוצר בנקודת המפגש של רעיונות ומילים.

ככל שהתהליך יהיה מסודר יותר, ביסודיות ובכובד ראש - כך ייווצר יותר מרחב ליצירת כתיבה שיווקית אפקטיבית: למחשבה ממוקדת, ליצירת בידול מובהק למוצר, להמצאת שפה מקורית מחדשת, מעניינת ואפקטיבית - ולכן גם זכירה. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101148 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102585 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101810 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101131 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101118 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101243 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103090 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213548 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184494 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172618 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162426 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163292 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153262 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153376 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica