חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך תשיג נשים, והרבה

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג19/03/20101260 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נשים מעורבות בלמעלה מ-90% מהחלטות הרכישה! איך יוצרים פרסום אפקטיבי על ידי כתיבה שיווקית ממוקדת,
שתבטיח שאתה לא מפספס את קהל היעד העיקרי שלך?

אנחנו אוהבות להרגיש ולראות שמשקיעים בנו מחשבה. תחכום, מקוריות ומעוף הן דרך טובה לזכות בתשומת ליבנו, בין אם פונים אלינו באמצעות כתיבה שיווקית ובין אם מדובר בסצנה בפאב (את באה לפה הרבה? לא, זאת הפעם הראשונה - והפעם השמינית שאני שומעת את המשפט הזה הערב!). בפרסומת לניתוח אף עבור רשת מרפאות לטיפולים אסתטיים,במקום לספר על בחורה שניתחה את האף כדי למצוא חן בעיני בן הזוג שלה,  חיברתי מודעה שכותרה "החבר שלי לא אהב את האף שלי, אז החלפתי את שניהם". מאחורי ההומור והקריצה, יש כאן קופירייטינג מפרגן, מחמיא, שממנף את הכוח והעוצמה הנשית ונותן ביטוי ליוזמה, עצמאות וחופש בחירה.

גברים הם גברים (עמכם הסליחה יקרים). נשים הן, בואו נראה, בנות, אמהות, מפרנסות, בנות זוג, מורות פרטיות לילדים בין שתיים לארבע (או בין שבע לשמונה) ופסיכולוגיות לחברות הטובות בעיתות מצוקה. כתיבה שיווקית או קופירייטינג ממוקד לנשים צריכים לקחת בחשבון שמדובר באוכלוסייה מגוונת עם משתנים של גיל, סגנון חיים, צרכים ורצונות. חשוב להבין את המורכבות הזו וליצור מסר שיווקי עם פנייה מדויקת, לא חד ממדית או שטוחה. פרסומת לאבקת כביסה צריכה להיות מספיק חכמה ורגישה, כדי לתפוס  גם עקרת בית בת שישים מנתניה וגם מהנדסת תוכנה יאפית מהרצלייה פיתוח. והכי טוב, ליצור פנייה ממוקדת לקהלים שונים.

זמן הוא המצרך היקר ביותר שלנו. אנחנו אוהבות לתקתק דברים (כאילו שיש לנו ברירה) ובעיקר את המטלות המעיקות של חיי היומיום. כתיבה שיווקית או קופירייטינג למוצר שנועד להקל על חיינו, לקצר או לפשט עבורנו תהליכים – יספרו על כך מיד בכותרת, ישר ולעניין. במזון קפוא למשל, מסר שיווקי כמו "בשבילו זה השניצל הכי טעים בעולם, בשבילך זה שתי דקות" יעשה את העבודה בשתי החזיתות.

אנחנו אוהבות לעשות שימוש בניסיון של אחרות. נשים מייחסות חשיבות רבה להמלצות, ביקורת, שיפוט והארות של חברות ומכרות. אנחנו אוהבות לספר, לשתף, להמליץ. פרסום העושה שימוש בטסטימוניאל  (עדות של צורך או משתמש) עובד בדיוק על המוטיבים האלה. לכן, אם המוצר או השירות מתאימים לכך, כדאי לשקול קופירייטינג או כתיבה שיווקית המבוססת על חוויה אישית (גם אם פיקטיבית), עם תמונה ושם של הדמות המופיעה בה. לפרסומת כזו, אם היא עשויה כהלכה, יש כוח שיווקי רב. היא ה"תחליף" לעצה של חברה טובה.

אנחנו רגישות. רגישות גם לאובר-נחמדות. בבקשה להימנע מהדגשת יתר של ה"נשיות" שלנו. כתיבה שיווקית לנשים צריכה להיזהר מסממנים של חנפנות. יש לנו רדאר משוכלל שקולט ופוסל שימוש לא מבוקר, לא קוהרנטי ולא רלוונטי בעולם המושגים של יופי, אסתטיקה, רכות, חושניות ושאר סטיגמות נשיות.

הלו, אנחנו לא היחידות כאן שקונות גלידה דאייט! זהירות ממיקוד יתר. גם אם מחקרים מראים שקרקרים דלי שומן חביבים בעיקר על נשים (או על גברים שחובבים נשים עם גזרה צרה) כדאי לנסח כתיבה שיווקית לא מגדרית. פנייה ממוקדת לנשים במוצרים מסוג זה (שימוש בלשון נקבה, הצגת אישה בתמונה) עלולה להעליב וליצור אנטגוניזם למוצר.

"הקרם שיוריד עשרים שנה מגילך"? נו באמת. כתיבה שיווקית מקצועית היא קודם כל אמינה. גם להגזים צריך לדעת. כותרות מפוצצות בהבטחות מרחיקות  לכת מתפרשות כפיקציה. כדי לשכנע ולהניע לפעולה חייבים לנסח מסר שיווקי ריאלי, אמין, שלא יוצר דיסוננס, שמתיישב עם ההיגיון. אגב, גם לנשים יש כזה.

אנחנו תמיד חייבות לדעת למה. נשים הן עם השאלות. חייבות לדעת כמה, למה, איך  ומאיזה כיוון. אם יש לך אישה או בת אתה מבין על מה אני מדברת. אנחנו פשוט... עמוקות. כתיבה שיווקית לנשים יודעת להעמיק. כשצריך. לדבר בפירוט, לתת דוגמאות, להסביר, לשכנע. אותו קרם שדיברנו עליו קודם – ילך טוב עם פרסום נתונים שמפרטים באילו תהליכים פותח, באילו מעבדות נוסה, מה אחוזי ההצלחה. גם שניצל קפוא יישלף מהר ובחדווה מהמקפיא לאחר שהשתכנענו ע"י כתיבה שיווקית שמתארת בפרוטרוט את יתרונותיו התזונתיים.

הקופירייטר שלך מוריד שיער מהרגליים? במוצרים בעלי אוריינטציה נשית מובהקת או אופי אינטימי, מומלץ בחום להעדיף קופירייטרית מהזן הנשי, כדי ליצור קופירייטינג אותנטי ואמין. מטבע הדברים, לגבר קשה להתחבר בכל נימי נפשו  לסיטואציה של הסרת שיער מהרגליים (או מכל איבר אחר) ומסובך לו להבין מה אנחנו מחפשות בטמפון טוב...

חשבת פעם כמה נשים אתה מאבד כל יום? נשים מהוות כוח קנייה משמעותי גם בתחומים הנתפסים "גבריים" כמו מוצרי אלקטרוניקה או מכוניות. מוצרים רבים מאבדים את הקהל הנשי רק כתוצאה מתכנון לא נכון של האסטרטגיה השיווקית. שווה להקצות נפח מתקציב הפרסום לפנייה ממוקדת לקהל הנשי, ולייצר כתיבה שיווקית שתיתן מענה ושיקוף לציפיות ולצרכים הייחודיים של הקהל הנשי ממוצרים אלה. ואם כבר הזכרנו פרסומות (צפויות) למכוניות, שמישהו כבר יוריד את הבלונדינית מהמכסה מנוע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיגל דריאל, מכשפה של מילים.

רעיונאית, עוסקת בכתיבה שיווקית שנים רבות.

כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים).

מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה.

http://www.sigald.co.il

dariel1@netvision.net.il

050-9426540

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיגל דריאל

מאת: סיגל דריאלשיווק ואסטרטגיה27/12/101146 צפיות
בעולם רווי עד לעייפה מסרים, גירויים ותכנים שיווקיים, ראוי לשאול - מה ההבדל בין כותבי תוכן "בסיטונאות" לבין קופירייטרים אמיתיים?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג22/11/102580 צפיות
בחירה נכונה של שם לעסק או למוצר משפיעה על הצרכן השפעה דרמטית. טיפים לבחירת שם מוצלח לעסק, לחברה או למוצר.

מאת: סיגל דריאלמיתוג16/11/101807 צפיות
פרופיל חברה הוא הבטחה ואפילו התחייבות. איך ניגשים לכתיבת הפרופיל ואיך להפוך אותו למסמך שמייצג אתכם בכבוד?

מאת: סיגל דריאלמיתוג05/11/101128 צפיות
תהליך נכון ושקול של מיתוג עסקי יפסע על שביל הזהב שבין הגדרה נכונה של המציאות ובין התשוקה לשנות ולחדש.

מאת: סיגל דריאלמיתוג02/11/101114 צפיות
איך יודעים שזה זה? איך מזהים את הייחודיות ואת הערך המוסף של סלוגן שיווקי מנצח, מרגש, מניע לפעולה?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג10/10/101240 צפיות
איך כתיבה שיווקית לאתרים תשיג לך מיקומים מועדפים באינטרנט?

מאת: סיגל דריאלקופירייטינג05/10/103086 צפיות
טכניקות לכתיבת סלוגן מוצלח, עם דוגמאות

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193786 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172457 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142657 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142801 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138141 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138205 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138351 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica