חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרזיה ללא דיאטה: על הצורך במתוקים אחרי ארוחה

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה22/07/20102123 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

[הכותבת היא מומחית להרזיה ללא דיאטה]

הרבה פעמים האנשים איתם אני עובדת מדווחים על רצון עז למתוק אחרי שסיימו ארוחה, הם לא ירגעו ולא ישקטו עד שיאכלו קינוח - שוקולד, גלידה או כל דבר מתוק אחר.האמת היא שהמצב מוכר לי באופן אישי מתקופות שונות בחיי. הכמיהה הזו למתוק שיכולה הייתה לשגע אותי ולגרום לי להפוך את הבית בניסיון למצוא משהו מתוק ובמקרים מסוימים הייתה גם גורמת לי לצאת מהבית לפיצוציה הקרובה רק כדי לספק את אותו הצורך.

הסיבות לצורך במתוק

לצורך במתוק הרבה סיבות חלקן סביבתיות, חלקן פיזיולוגיות וחלקן פסיכולוגיות, אל כולן כדאי שנהיה מודעים.

הגורמים הסביבתיים המשפיעים עלינו הם חשיפה בילדות למזונות עם רמת מתיקות גבוהה, שיוצרת הרגל למזונות עתירי מתיקות. בבוא היום, אנשים המגזימים באכילת אותם מזונות יכנסו ל"מעגל מתיקות" בו צריכת מתוק גורמת להפרשה מוגברת של אינסולין. הרמה הגבוהה של האינסולין בדם מכניסה את הסוכרים במהירות לתאים. אז נוצר מחסור חד בסוכרים והאדם חווה צורך עז לשוב ולאכול מתוק. אותם אנשים יסבלו קרוב לוודאי מרמות גבוהות של אינסולין בדם ואח"כ מתנגודת אינסולין וסוכרת.

מבחינה פיזיולוגית בני האדם נולדו עם העדפה למתוק, בדיוק כמו שחתולים נולדים עם העדפה לחלבונים. הסיבה לכך היא הגנה אבולוציונית, כדי שנוכל לזהות ולהבדיל בין המזון החיוני לנו דוגמת פירות וירקות מתוקים לבין המזונות הרעילים והמזיקים שהם בדרך כלל מרים.

צורך במתוקים לאחר ארוחה יכול להצביע גם על חוסר בויטמינים או מינרלים. אצלי באופן אישי זה התבטא במחסור בכרום. כשהתחלתי  לקחת באופן קבוע כרום פיקולינט הצורך במתוק הפסיק.לפעמים הצורך הנואש למתוקים יהיה קשור לקנדידה. כמו כן, לפעמים אנחנו מרגישים צורך במתוק אך אנחנו בעצם מאד צמאים למים!

מנקודת המבט של הרפואה הסינית החשק למתוק אחרי האוכל הוא אחד הסימנים לחוסר צ'י בטחול, או במילים אחרות חולשה של הטחול.

מה פשר איתותי הגוף לצורך במתוק לאחר ארוחה?

בגדול, הגוף שלנו אומר לנו מה טוב, מתאים ותומך בו ויש לו דרך להעביר זאת לנו. השפה שלו היא חוסר נוחות, כאבים, גזים, פריחות, אלרגיות, מחלות וכו', הוא לא יודע לומר לנו הוא יכול רק לסמן. כאשר אנחנו חושקים במתוק אחרי ארוחה הגוף שלנו מנסה לסמן לנו דבר מה, אך ברעב בטוח לא מדובר, שכן בדיוק סיימנו לאכול. יש להיות קשובים לסימנים ולהבינם כפי שמייד אסביר, הקשבה לגוף היא חלק משיטת ההרזיה ללא דיאטה.

אז מה זה יכול להיות?

א.אולי הגוף צמא - נסו לשתות מים.

ב.אולי אתם אוכלים פחמימות פשוטות - כל מה שעשוי מקמח לבן, סוכר, כל החומרים המזוקקים, המעובדים, כל הבצקים, הפסטות וכו'. כל החומרים הללו גורמים לנו לחוש צורך במתוק ורצון לאכול עוד. הם  מעלים במהירות את רמת האינסולין בדם ומכניסים אתכם לאותו "מעגל מתיקות" המוזכר למעלה. יתכן והגוף שלכם פשוט מבקש מכם להוריד את כל אותם מאכלים ולהחליף אותם בדגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות, אגוזים וכו'.

ג.יתכן  וזו דרכו של הגוף לומר לכם שחסרים לכם מינרלים או ויטמינים. אני מציעה לכם לגשת לנטורופת/ית טובים שיאבחנו אתכם וימליצו לכם איזה ויטמינים או מינרלים לקחת.

ד.יתכן ויש לכם קנדידה. קנדידה זה סיפור שרק גניקולוגים מאמינים בו בדרך כלל. באופן די גורף הרפואה הקונבנציונאלית לא מאמינה בו. בחיפה יש מעבדה המאבחנת קנדידה וגם נטורופת טוב יכול לאבחן ולתת טיפול.

ה.יתכן ואתם סובלים מחולשה בטחול, ומרפא בשיטה סינית יוכל לעזור לכם.

כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה?

באופן אישי הייתי מתחילה לטפל בסעיפים א' וב'- שותה יותר מצד אחד (לפחות 2 ליטר מים ביום ואפילו 3 בימים חמים אילו)ובמקביל הייתי מנקה את הבית מכל המעובדים והמתועשים למיניהם, כל מה שעשוי מקמח לבן,שיש בו סוכרים, ממתיקים מלאכותיים,משקאות קלים ואולי אף מפחיתה במוצרי חלב. את כל אילו אני ממליצה להחליף בירקות, פירות, שתיית מים מרובה, אפשר גם תה צמחים.

יהיה מצוין אם נחזור כולנו לתקופה היפה ההיא בה בישלנו את האוכל שלנו מחומרים איכותיים.

אם זה לא עובד, מומלץ לנטורופת או למרפא בשיטה סינית.

עוד על הרזיה ללא דיאטה באתר של דלית אביטל

 



תגיות המאמר: הרזיה ללא דיאטה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101319 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101303 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101290 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101147 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101179 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101189 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101505 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201571 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192012 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181709 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181290 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189831 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181525 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181583 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica