חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרזיה ללא דיאטה-כמה חשוב לנו לשתות מים?

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה03/09/20103067 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מים, השבוע הוצפתי במים. מאמרים בנושאי מים וירידה במשקל, שיחות עם הבן שלי בנושא, "מטופלים" המייבשים עצמם למוות. לכן החלטתי להקדיש את הפוסט הזה למים.

חשיבותם של המים -הרזיה ללא דיאטה

אחד הדברים החשובים ביותר לגופנו הוא מים .כולנו גם יודעים שימים ספורים ללא מים יגרמו לנו להתייבשות במקרה הטוב ולמוות במקרה הפחות טוב ולמרות זאת, מרבית האוכלוסיה אינה מקפידה על שתייה מרובה של מים. כולם למדו בעבר ויודעים כי הגוף האנושי מורכב מ 70% נוזלים , וכי כלל מערכות הגוף תלויות במים על מנת לתפקד כראוי. כך למשל, המים מווסתים את הטמפרטורה של הגוף, מפחיתים  מהעומס על הכבד והכליות בפינוי הפסולות, עוזרים בהעברת חומרים חיוניים לכל חלקי הגוף ואף  בניקוי הפסולת. מסייעים לשמור על הלחות ברקמת העיניים, האף וחלל הפה ותורמים לחיוניות העור שלנו.

שמתם לב שמים גם משפרים את החשיבה שלנו? כאשר אנחנו לא שותים מספיק המחשבה שלנו מעורפלת וכמה דקות אחרי שתיית מים, ניתן לחוש בהתאוששות ובחזרה למוטב מבחינה תפקודית.

מים הם סם החיים, וככל הנראה הזול ביותר שהעולם יכול לספק. יתכן אף שבגלל שהוא לא עולה כל כך הרבה אנחנו נמנעים מלצרוך אותו.
כאשר אנחנו בחברת אנשים הסובלים מכאב ראש, סחרחורת, יובש בפה בעור, וכו' השאלה הראשונה שנשאל היא האם שתית מספיק מים היום? ועדיין, רובנו לא שותים מספיק מים.

למה אנחנו מתעלמים מהחיוניות שבשתיית מים?

נהוג לחשוב שכל נוזל ששותים מרווה את הגוף ויכול להיחשב כמנת נוזלים.  אולם בפועל, הגוף מתייחס לכל דבר פרט למים, כאל מזון מאחר ועליו לפרקו למרכיבים. אם אנו סבורים שהכנסנו לפה כוס נוזלים, קרוב לוודאי שאחרי העיבוד כמות הנוזלים שתישאר תרד ב 50% או יותר. יתרה מכך, חלק מהמשקאות שאנחנו שותים אף משתנים, למשל קפה, סוגים שונים של תה צמחים, בירה, והתוצאה של כך היא אובדן גדול יותר של נוזלים.

אחת השאלות הקלאסיות בנושא המים היא כמה כוסות מים עלינו לשתות ביום?
התשובה הרווחת היא 8 כוסות מים לנשים ו 13 כוסות מים לגברים.
האם זה נשמע לכם הגיוני? בעיניי לא. האם דין אישה השוקלת 50 קילו ואישה השוקלת 70 ק"ג הוא אותה כמות נוזלים? ההיגיון אומר שלא.
האם אישה השותה הרבה קפה ואישה השותה רק מים צריכות לשתות אותה כמות? כמובן שלא.
האם גבר העובד כל היום במשרד וגבר העובד עבודה גופנית צריכים לשתות את אותה כמות נוזלים? שוב פעם לא.

אחת המורות שלי לפני שנים נתנה פורמולה מצוינת, הכי הגיונית שקיבלתי עד היום בנושא והרי היא לפניכם:
א. על כל 10 ק"ג משקל גוף – כוס מים. זאת אומרת שאם אני שוקלת 50 ק"ג עלי לשתות מינימום 5 כוסות מים ביום ואם אני שוקלת 70 ק"ג עלי לשתות מינימום 7 כוסות מים
ב. על כל כוס קפה או שתייה קלה יש לשתות כוס מים.
ג. על כל כוס בירה  יש לשתות 2 כוסות מים.
ד. כאשר אנחנו מוציאים אנרגיה בעבודה פיסית, אימון גופני וכו' עלינו להוסיף  לכמות כוסות המים שנשתה.
ה. שהייה בחדר סגור ומחומם מייבשת ולכן חיוני להגדיל את כמות המים.
ו. מזג אוויר חם כמו הקיץ שלנו למשל מחייב תוספת נוזלים.
ז. הריון והנקה.
ח. מחלות שונות הקשורות באובדן נוזלים .

מים וירידה במשקל

באוגוסט התפרסמו תוך שעות ספורות מספר מאמרים על מחקר חדש שנעשה בארה"ב בנושא שתיית מים וירידה במשקל.
המחקר נערך במשך 12 שבועות ונבדקיו היו אנשים בני 55-75 שעשו דיאטה מוגבלת קלוריות לצורך הורדה במשקל.
הנבדקים חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת שתתה 2 כוסות מים כחצי שעה לפני הארוחה ה"כבדה" 3 פעמים ביום, והשנייה לא שתתה.
תוצאות המחקר – הנבדקים בקבוצה הראשונה ירדו בממוצע 7 ק"ג ואילו נבדקי הקבוצה השנייה ירדו כ 5 ק"ג. אם כן, סה"כ הנבדקים ששתו 2 כוסות מים לפני הארוחה ירדו בממוצע 2 ק"ג יותר מאשר הנבדקים שבקבוצה שלא שתתה.

פרו' ברנד דייבי, תזונאית ומנהלת המחקר אמרה: מצאנו שאנשים בגיל הביניים ומבוגרים ששתו שתי כוסות מים ממש לפני הארוחה אכלו בין 75 ל 90   קלוריות פחות במשך הארוחה. המים אפקטיביים כי הם ממלאים את הקיבה וגורמים לתחושת מלאות בעודם מכילים 0 קלוריות. הדבר מביא לאכילה פחותה בארוחה ובהכנסת פחות קלוריות לגוף.
פרו' ברנד דייבי הוסיפה ואמרה שעל אנשים לשתות יותר מים ופחות משקאות קלים.

מניסיוני, פעמים רבות, כאשר אנו פונים למקרר לאכול אנחנו בעצם צמאים למים. אם נשתה כוס מים (או שתיים) לא נרצה לאכול. למה זה? כי אנחנו כבר לא מודעים וערים לתחושת הצמא שלנו.

מול כל הנאמר עלינו לשים לב שכמו כל דבר בחיים, כאשר אנחנו מגזימים בשתיית מים – אנחנו מזיקים לעצמנו. אנחנו יכולים להגיע עד כדי מצב של הרעלת מים, תופעה שיכולה לגרום למוות כתוצאה מאיבוד מינרלים חיוניים בגוף.

לסיכום

שתיית מים חיונית לגוף. המים עושים אותנו בריאים יותר, חכמים יותר ומסתבר שגם רזים יותר. יש להקפיד לשתות מים תוך מודעות וערות לצרכי הגוף ולהימנע משתיית מים מוגזמת.

מאת דלית אביטל-הרזיה ללא דיאטה

 



תגיות המאמר: מים, הרזיה ללא דיאטה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101316 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101299 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101285 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101143 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101175 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101187 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101502 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201564 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192002 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181702 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181284 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189750 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181506 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181576 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica