חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעות נזיקין

מאת: lawtipנזיקין31/12/20101299 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תביעות נזיקין מוגשות בעקבות נזק בלתי מתוכנן שנגרם לניזוק או לרכושו, כאשר לרוב מטרתה של התביעה היא השגת פיצוי בגין נזקיו של התובע. עילות התביעה הנזיקיות מעוגנות בפקודת הנזיקין המנדטורית, כמו גם בחיקוקים ספציפיים שונים (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, למשל). הרציונל העומד מאחורי תביעות נזיקין הוא הגנה על האינטרסים החיוניים של האדם, כגון: גופו, חופש תנועתו, חופש השיח, רכושו ואינטרסים כלכליים אחרים.

בנוסף לדרישה להוכיח נזק מוחשי שארע לתובע או לרכושו, כאמור לעיל, על המגיש תביעות נזיקין להראות כי הנזק נגרם לו בשל מעשה או מחדל מצידו של הנתבע (קשר סיבתי בין הנזק לבין התנהגות המעוול). מידת ההוכחה הדרושה מהתובע על מנת להוכיח תביעה נזיקית היא מאזן ההסתברות, קרי עליו להוכיח במידה של למעלה מחמישים אחוז כי הצדק עימו.

הכלל הוא כי תביעות נזיקין מתיישנות שבע שנים מהיום בו ארע הנזק, אולם ישנם חריגים לכלל זה. כך, למשל, אם הנזק ארע לתובע בהיותו קטין, תחל תקופת ההתיישנות בהגיעו של התובע לגיל שמונה עשרה, קרי, יכול והנזק ארע בהיותו של הניזוק בגיל עשר והתביעה הנזיקית תוגש חמש עשרה שנים לאחר מכן, מבלי שהתיישנה.

הנה כי כן, מן האמור לעיל עולה כי דיני הנזיקין הינם עולם ומלואו ועל מנת שהתביעה הנזיקית תיצלח, יש להתמצות היטב בעולם זה. לשם כך, יש להיעזר ע"י עורך דין ביטוח ונזיקין בעל ניסיון, אשר מתמחה בתחום

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128931 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121294 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121225 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121185 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111236 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111210 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111127 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192408 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192492 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192491 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192587 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192331 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193125 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182221 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica