חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילן ג'ורג'י כתבי אישום בנושא חריגות בניה

חריגת בניה מתייחסת לכל בניה המתרחשת ללא קבלת היתר כדין או סטייה מההיתר שניתן. חריגת בניה מהווה הפרת זכויות הבניה הקיימות בנוגע לקרקע ונחשבת לעבירה על החוק. מצב זה עשוי להביא לידי הגשת כתבי אישום בנושא חריגות בניה והיתרים, ועם לא נעזרים בשירותיו של עו"ד תכנן ובניה אתם עלולים להיות בבעיה חמורה.

לעיתים קיים מצב בו קבלן, חברה או אדם פרטי מבקשים לבצע חריגת בניה. זה יכול להיות גובה הבניין, מיקומי החניות בבניין, חדר נוסף בבית, מחסן בנוי. זו יכולה להיות אפילו חריגה בתוך שטח הבנייה עצמו, כאשר הבניה בתוכו משתנה במהותה מהבנייה מקורית כמו הרחבת חדר מדרגות, בניית מעלית או סגירת מרפסת.

על מנת לקבל אישור בניה חריגה מכל סוג שהוא, יש לקבל היתר מקדים מהוועדה המקומית לתכנון ובניה, ברשות הקומית בה מצוי הנכס או המגרש אשר לגביו מוגשת הבקשה.

על פי חוק תכנון ובניה והתקנות מכוחו, חריגות בנייה ללא היתר נחשבות לעבירה פלילית. לכן, כאשר אדם נמצא חשוד בחריגת בניה: אדריכל, חברה, קבלן או אדם פרטי, יוגש נגדו כתב אישום והוא עשוי למצוא עצמו עומד לדין בבית המשפט ומתמודד עם הליכים משפטיים נגדו, כמו: צו מניעה להפסקת עבודה, קנסות כבדים, צו הריסה מנהלי ולעיתים אפילו מאסר.

נושא זה אינו עניין של מה בכך ואין להקל בו ראש, אפילו כשמגיעים בסך הכל לרכוש דירה. לפני רכישת הדירה יש לבדוק מה מגבולות הדירה רשום בטאבו, אם אין חריגת בנייה ולחלופין, אם יש היתרים שונים לבנייה או הרחבה בדירה (למשל היתר לסגור מרפסת). הדבר רלוונטי גם לדירה הנרכשת מיד שנייה וגם לדירה הנרכשת מקבלן, שכן אם קבלן ביצע חריגת בנייה ללא היתר, אתם אלו שעשויים לאבד את הדירה.

על מנת לא להגיע למצב של הגשת כתב אישום נגדכם, רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין תכנון ובנייה. עו"ד המתמחה ובקיא בתחום יוכל לייעץ לכם, להנחות אתכם, לייצג אתכם בוועדות השונות, למלא עבורכם באופן מקצועי את המסמכים הרלוונטיים באופן בו סיכוייכם לקבל את האישור יגדל וכו'.

גם לפני רכישת דירה מומלץ לשכור עו"ד מקרקעין אשר יבדוק עבורכם את כל הנושאים הרלוונטיים בתחום חריגות בנייה והיתרים.

במידה וכבר הוגש כנגדכם כתב אישום בנושא חריגות בנייה והיתרים מחובתכם לפנות לעורך דין תכנון ובנייה אשר יעניק לכם ליווי וייצוג הולם לכל אורך המשפט, עד לסגירת התיק.

חריגות בנייה ללא היתר מהוות עבירה פלילית בגינה מוגש כתב אישום כנגד החשוד בביצוע עבירה זו. לכן, כדי להימנע ממצב של כתב אישום בנושא חריגות בניה והיתרים כנגדכם, אפילו בתום לב, היעזרו בעורך דין מנוסה לפני שאתם פועלים. אם כבר הוגש כנגדכם כתב אישום בנושא חריגות בנייה והיתרים, פנו לעו"ד תכנון ובנייה אשר יסייע לכם בעת התביעה.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילן ג'ורג'י ושות', משרד עורכי דין

ייצוג בתביעות נזיקין, לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה

ייעוץ וליווי בתיקים בתחום התכנון והבנייה.

http://www.igolaw.co.il

לייעוץ ראשון ללא תשלום: 0774546165

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אילן ג'ורג'י

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינדל"ן ומקרקעין22/08/111186 צפיות
תוכנית "פינוי בינוי" הינה תוכנית המאפשרת לפנות שכונת מגורים קיימת, לטובת בנייה של שכונה חדשה באותו מתחם. הדיירים אשר גרים באותו אזור, יפונו מבתיהם לצורכי שיפוץ ויקבלו במסגרת תוכנית פינוי הבינוי, במקום דירתם הישנה, דירה חדשה ומודרנית , עם תשתית סביבתית מפותחת וחדשה.

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינזיקין29/05/111585 צפיות
גיל, כשמו כן הוא, ילד מתוק ושמח. גם לאחר האירוע הנורא, הוא שומר על שמחת החיים, אבל לא מעט בזכות הוריו ועורך דינם, אשר הצליחו להוציא פיצויים גבוהים בגין נזקי גוף מהם סבל. בזכות פיצויים אלו, ניתנו לגיל טיפולים מתאימים והצילו אותו מנזק בלתי הפיך.

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינזיקין29/05/111414 צפיות
תאונות דרכים, מתרחשות לצערנו מדי יום. במקרה הטוב, הנזק, אם קיים הוא לרכוש בלבד. במקרה הרע, התאונה יכולה להסתיים במוות. בכל מקרה, חקירת תאונת דרכים הינה מורכבת ביותר ופעמים רבות נכנס לתמונה בוחן תאונות דרכים המשחזר את התאונה על מנת לבדוק את המקרה ולהעמיק בו בשביל למצוא את גורם התאונה.

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינזיקין19/05/111866 צפיות
עובדים רבים נאלצים להיעדר מהעבודה בשל סיבות שונות: חתונה, חופשה, מחלה וכן היעדרות עקב תאונת עבודה. בעת היעדרות עקב תאונת עבודה, עומדות לעובד זכויות שונות אותן הוא יכול לנצל.

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינזיקין20/04/111513 צפיות
עברת תאונת עבודה אך אינך יודע מה אתה אמור לעשות קודם. לפני שאתה פונה לעורך דין ומתחיל הליך משפטי כלשהו מומלץ שתדע מספר דברים בסיסיים. קודם כל – מהי תאונת עבודה?

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ינזיקין20/04/111595 צפיות
גידי היה בחור מלא אנרגיה ושמחת חיים עד אשר תאונת דרכים קטלנית קטפה אותו מן החיים. באותה תאונת דרכים קטלנית, נפגע גידי ממשאית שפגעה במכוניתו בכביש חשוך. נהג המשאית היה רדום וסטה מנתיב נסיעתו. תאונה אומללה זו הרגה את גידי שהותיר אחריו אישה אלמנה, ילד בן שש וילדה בת שנתיים.

מאת: עו"ד אילן ג'ורג'ידיני תעבורה07/03/111667 צפיות
תאונת דרכים עלולה לשבש את חיינו, להפר את השגרה ולפגוע ביכולת שלנו לטווח ארוך או קצר. מדובר באירוע חמור אשר דורש התייחסות ופיצוי. כאשר הינכם מעורבים בתאונת דרכים, אתם צריכים להגיש תביעה. מתי ואיך עושים זאת, למי מגיע פיצוי ואיך מתמודדים עם חברות הביטוח

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211694 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201320 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201511 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201307 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201592 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201002 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20959 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica