חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין היגיינה לבריאות

מאת: Tal Zolbergרפואה26/12/20112848 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היגיינה היא שמירת ניקיון הגוף הן מבחינה בריאותית ורפואית והן מבחינה אסתטית. מקור המילה מהמיתולוגיה היוונית משמה של אלת הבריאות שנקראה היגיינה. המודעות להיגיינה אישית גבוהה מאוד בארצות המפותחות, בשונה מתקופות עברו בהן לא נתנו תשומת לב מספקת לנושא. למעשה, החל מסוף המאה ה-19 החלו לגלות עניין בנושא ההיגיינה ומצאו קשר ישיר בינה ובין הימנעות ממחלות וזיהומים.

אנשים אשר שומרים על היגיינה מרווחים פעמיים – הם גם שומרים על ניקיון גופם המועיל לבריאותם וגם דואגים לטיפוח אישי, מראה נקי וריח טוב.

חשיבות ההיגיינה האישית

ההיגיינה האישית מתבצעת בשני תהליכים שונים: האחד להסיר מהגוף מיקרואורגניזמים , והשני הוא למנוע זיהום הגוף על ידי מיקרואורגניזמים. כלומר, היגיינה היא למעשה שמירה על ניקיון הגוף וניסיון להגן עליו מפני זיהומים שיכולים להתרחש כאשר לא שומרים על הניקיון האישי. ניקיון הגוף מתבצע כמובן על ידי שטיפת הגוף במים – החל משטיפת ידיים לפני הארוחה ועד למקלחת של כל הגוף בסיומו של כל יום. לשטיפה מתלווים מוצרים כגון סבונים, תחליבי רחצה, שמפו לשיער ועוד, אשר תפקידם הוא לנקות את הגוף מלכלוכים שונים, להמיס שומנים שדבקו בו וליצור תנאי מחיה בלתי אפשריים לחיידקים שונים.

בנוסף לניקיון הגוף ישנן פעולות מניעה שונות בהן מבצעים חיטוי ועיקור, כגון: שטיפת כלים, הרתחת בקבוקי תינוקות ומוצצים, שטיפת מוצרי מזון כדוגמת פירות וירקות ועוד.

מוצרים להיגיינה נשית

למרות שכל בני האדם שומרים על היגיינה אישית, אם ברמה בסיסית או ברמה מוקפדת יותר, עדיין היגיינה נשית היא רבה יותר והיא נושא עדין מאוד שחשוב ביותר להתייחס אליו כאשר מדובר בטיפול וטיפוח אישי. יש דברים רבים שכל אישה צריכה לשים לב אליהם ולהיות מודעת, במיוחד כשמדובר בהיגיינה, ולעזרתה יש כיום מגוון רחב מאוד של תכשירים ומוצרים אשר מאפשרים היגיינה אישית ברמה גבוהה מאוד.

מוצרים להיגיינה נשית מתחילים במוצרים ייחודיים לתקופת המחזור החודשי, בו הנשים באופן טבעי נדרשות לדאוג לניקיון גופן ולהיגיינה אישית יותר מהרגיל. בנוסף לתחבושות וטמפונים במגוון רחב של גדלים, צורות, חלקם לימים קלים וחלקם לימים קשים יותר, לנשים גבוהות ורזות או לנשים מלאות ועוד אינספור דוגמאות, ישנם סבונים מיוחדים לשטיפה נשית. מכיוון שרמת ה-pH של הנרתיק שונה אצל כל אישה ואישה, חשוב להביא את מידת החומציות של הנרתיק למצב רצוי. ה-pH הנורמלי בנרתיק הוא 2.8-4.5. ה-pH , כאשר ערך גבוה יותר מצביע על חומציות הנרתיק ולהפך. החומציות חריגה בנרתיק מעידה בדרך כלל על קיומו של זיהום. עם זאת, לא כל הזיהומים בנרתיק גורמים לשינוי ברמת החומציות. לכן, כאשר נשים בוחרות בסבון לשטיפה אינטימית, עליהן לוודא כי הוא ברמת ה-pH הנורמלי של הנרתיק וכי הוא צריך להיות היפו אלרגני.

היגיינה גורמת לאנשים להריח טוב !

ריח של שמפו אהוב, כמו גם תחליב רחצה בניחוח מדהים, עושים מצב רוח טוב, וזה מוכח. אנשים אשר דואגים לטיפוח האישי שלהם, דואגים להשתמש במוצרים איכותיים, כאשר מרכיב הריח במוצר הוא חשוב מאוד ולעיתים אנו מעדיפים סוג אחד על רעהו בגלל הריח הנפלא שעולה ממנו.

 

 



תגיות המאמר: טיפוח, היגיינה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121126 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121242 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121219 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129648 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121344 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121507 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121023 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201468 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192366 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192447 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica