חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מידע אודות זכאות משכנתא

מאת: וידר מאירמשכנתא25/05/20121179 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבור מרבית האנשים בניית בית או רכישת דירה מהווים את העסקה הגדולה ביותר בחיים. זו הסיבה ששלב משמעותי זה דורש מחשבה רבה, שיקול דעת ותכנון מדויק. לפני צעד כזה חובה על האדם לבדוק מהו ההון העצמי העומד לרשותו, לבחון את אפשרויות המימון שלו ולצפות את ההכנסות אותם הוא עתיד לקבל. לאחר בדיקה זו, הרי שיוכל לדעת מהו הסכום העומד לרשותו לצורך הרכישה ומהו הסכום החסר לצורך השלמתה. את הסכום החסר יוכל האדם להשיג באמצאות נטילת משכנתא.

מהי משכנתא ?

משכנתא היא מלווה ארוך טווח. מטרת ההלוואה הינה מתן אפשרות ללווה לרכוש קרקע, נכס או דירה באופן מיידי. כלומר האדם אינו צריך להחזיק את מלוא הסכום לצורך הרכישה. האדם יוכל לבצע רכישה מיידית כשתשלומי הפירעון נפרשים לאורך תקופה ארוכה. הלוואת המשכנתא ניתנת תמורה לשעבודו של הנכס אותו רכש האדם. מובן שעם פירעון ההלוואה הרי שיוסר השעבוד.

מהי זכאות משכנתא ?

בקרב האוכלוסייה כולה קיימים מספר פלחים הזכאים להטבות ברכישת דירה. את ההטבות המתבטאות בהלוואה בעלת ריבית מופחתת, מעניק משרד הבינוי והשיכון. בין הזכאים ניתן למצוא את העולים החדשים, מחוסרי הדיור, משפחות חד הוריות, רווקים מעל גיל 30, זוגות צעירים נשואים ועוד. מובן שקבלת זכאות לקבלת משכנתא מותנית בעמידה בקריטריונים שנקבעו על ידי המשרד. מטרת ההטבה הינה להקל על הזכאים להגיע לרכישת דירה משלהם.

כדי לקבל את הזכאות להטבות יש צורך להנפיק תעודת זכאות בבנק למשכנתאות.

מהם המסמכים הנדרשים לתעודת זכאות ?

· תעודת זהות של מבקש התעודה, כוללת ספח מעודכן

· תעודת נישואין

· תעודת עולה (נדרש מעולים חדשים)

· אישור על שירות צבאי או שירות לאומי, כולל משך השירות

· מספרי תעודות הזהות של האחים, כתובתם המלאה ותאריכי הלידה המדויקים

לפי מה מחושב גובה המשכנתא לזכאים ?

צורת החישוב לזכאות נעשית באמצעות שיטת הנקודות. ניקוד גבוה יותר מאפשר זכאות למשכנתא גבוהה יותר. צבירת הניקוד נעשית על פי קריטריונים שמכתיב משרד הבינוי והשיכון. הנקודות נצברות על פי גיל, מספר שנות נישואין, מספר ילדים, מספר אחים ואחיות, משך השירות הצבאי, מיקום הנכס ועוד.

מהו השלב שאחרי קבלת הזכאות ?

בפועל, העברת המשכנתא לזכאים נעשית באמצעות בנק למשכנתאות שמתפעל זאת בעבור המדינה.  על פי רוב אין די בסכום זה של המשכנתא כדי לכסות את עלות הרכישה ועל כן נדרשת הלוואה משלימה. הלוואה זו מעניק הבנק למשכנתאות אך הפעם בריבית המקובלת בשוק ובלי הטבות מיוחדות.

אם כן, בטרם נוטלים משכנתא מהבנק כדאי לבדוק זכאות למשכנתא. בדיקה זו חוסכת כסף, הרבה כסף...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

וידר מאיר יועץ משכנתאות

מנכ"ל וידר משכנתאות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת וידר מאיר

מאת: וידר מאירמשכנתא12/07/152287 צפיות
סיכום של חמישה צעדים שיעזרו לכם לקחת את המשכנתא הטובה ביותר בעבורכם באופן אישי, על מה יש להקפיד ואסור בשום פנים ואופן לדלג...

מאת: וידר מאירמשכנתא29/03/151787 צפיות
בדרך לקחת משכנתא? אתם לא חייבים לעשות את זה לבד! הלוואת משכנתא היא כנראה ההלואה הגדולה שתיקחו בימי חייכם, עליה תשלמו בממוצע כ 50% מערכה בריביות. אם תשכילו לקחת הלוואה מתאימה, בגובה מינימאלי ובתנאים אופטימאליים - תוכלו לצלוח את תשלומי המשכנתא וגם לנהל חיים במקביל :-)

מאת: וידר מאירמשכנתא09/10/142526 צפיות
מהם היתרונות ומהם החסרונות של מסלול ריבית קבועה לא צמודה במשכנתא כיום?

מאת: וידר מאירמשכנתא10/09/142549 צפיות
מה הכי חשוב לדעת כאשר בוחרים קורס יועצי משכנתאות ואיך מודדים את איכותו של קורס כזה?

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138250 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: וידר מאירמשכנתא08/12/121095 צפיות
לקיחת משכנתא היא אחת המשימות המורכבות ביותר בחיים למרות שלא תמיד אנחנו נותנים על כך את הדעת. מדובר בהלוואה שמלווה את רוב האנשים כשני עשורים מחייהם ולעיתים אף יותר

מאת: וידר מאירמשכנתא25/11/12996 צפיות
אין ספק שכל אחד מאיתנו רוצה לחסוך כמה שיותר כסף בתהליך לקיחת המשכנתא, במיוחד כאשר נוטלים משכנתא בעשור השלישי או הרביעי לחיים, אבל נשארים עם המשכנתא בדרך כלל לשני עשורים נוספים לפחות

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222554 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222547 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222523 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222540 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222827 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222865 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222865 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica