חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול שיניים רשלני

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית19/06/20121035 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי רשלנות רפואית ומה בינה לבין רשלנות רפואית שיניים

האמת היא כי שני המונחים דלעיל חד הם: רשלנות רפואית שיניים היא ככל רשלנות אחרת, בדיוק משום שטיפולי שיניים הם טיפולים רפואיים ככל הטיפולים הרפואיים. אם רופא מתרשל, הרי שיש לכך, בדרך כלל, השלכות על בריאותו של אדם ולעתים יכולים להיגרם גם נזקי גוף למטופל, כתוצאה מהרשלנות.

מהי אותה רשלנות? רשלנות היא חריגה מהסביר, באופן עקרוני. כאשר בית המשפט בוחן אם אדם פלוני או רופא התרשלו בפעולה או במחדל הוא משווה את פעולתם או הימנעותם מפעולה למה ש"אדם סביר" (או "רופא שיניים סביר" כשעסקינן בענייני רשלנות רפואית שיניים) היה עושה. אם בית המשפט מוצא כי אדם סביר היה פועל אחרת מהנתבע, הרי שמתקיימת רשלנות מצב הנתבע. אחרת, לא מתקיימת הרשלנות ואילו האדם פעל בסבירות. רשלנות רפואית, בשל הנזקים החמורים שעלולים להיגרם לגופו ולבריאותו של אדם כתוצאה ממנה, כוללת רף התנהגות גבוה יותר מאשר במצבים רגילים. רופאים צריכים לעמוד ברף מקצועיות גבוה ובתי המשפט אינם מקלים ראש בכל חריגה מהסביר בהתנהלותם של רופאים.

טיפול רפואי הוא תהליך ולא עניין נקודתי

כמו כל טיפול רפואי גם טיפול שיניים הוא תהליך אשר מתחיל בדיאגנוזה וממשיך עם ההסבר על הטיפול המומלץ ומתן כל המידע הדרוש למטופל על מנת לקבל החלטה מושכלת בדבר המשך הטיפול, לפי שיקוליו הוא. בכל אחד מהשלבים האלה על רופא השיניים לנהוג בסבירות, אחרת המדובר ברשלנות רפואית שיניים ובטיפול שיניים רשלני. כל אחד מהשלבים של הטיפול הרפואי צריך להתקיים בצורה מלאה ורשלנות של רופא השיניים בכל אחד משלבי הטיפול הרפואי שהוא נותן יכולה להצמיח עילת תביעה בגין רשלנות רפואית שיניים.

פיצויים בענייני רשלנות רפואית שיניים

רשלנות רפואית שיניים היא סוג של רשלנות רפואית. בדרך כלל כאשר בית המשפט מקבל תביעה בגין רשלנות רפואית, נפסקים פיצויים גבוהים יחסית. זה המקום לציין כי בישראל נהוג לקבוע פיצויים שהם פיצויי השבה – שתכליתם היא להשיב את האדם אל המקום והמצב בו היה נמצא אלמלא הנזק שגרם לו הנתבע. משמעות הדבר כי בניגוד למדינות בהן נהוגים פיצויים עונשיים – אשר מגדילים משמעותית את הפיצויים להם זכאי תובע, בארץ הפיצויים אינם גבוהים; ובכל זאת, בענייני רשלנות רפואית שיניים או בכלל, הפיצויים אותם קובע בית המשפט הם פיצויים משמעותיים וגבוהים יחסית, כיוון שעסקינן בנזקי גוף. כיצד ניתן לכמת בכסף את ערכה של שן שנעקרה עקב טיפול שיניים רשלני? כיצד ניתן להשיב לאחור מצב בו לאדם נגרם נזק בריאותי עקב רשלנות רפואית שיניים או בתחום אחר שברפואה? ברי כי המדובר בנזקים כבדים ביותר, אשר הפיצויים עליהם הם גבוהים, גם יחסית למדיניות הפיצויים הנהוגה בישראל.

היוועצות עם עורך דין לקבלת תמונה מהימנה

בטרם תעשו דבר מה כלשהו במה שנוגע אל תביעה בגין רשלנות רפואית שיניים או בכלל, חשוב מאוד להיוועץ עם עו"ד העוסק בתחום ואשר יכול להציע לכם את מלוא המידע הדרוש לכם לצורך קבלת ההחלטה המושכלת באשר לסיכויי התביעה וכו'. חשוב לציין כי ישנם עורכי דין שהם גם רופאי שיניים או שיש להם ידע מקצועי בתחום הרפואה הרלוונטי לתביעה שלכם, ולאלו יש יתרון גדול על פני עורכי דין אחרים, באשר הם יודעים עד כמה התקיימה רשלנות בטיפול שקיבלתם מהרופא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161354 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151425 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172221 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica