חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גלגול נשמות: האם נפגשנו כבר פעם?

מאת: דר' ירון זפרןגלגול נשמות04/07/20128871 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעל מחצית מאוכלוסיית העולם מאמינה בגלגול נשמות. גלגול נשמות היא אמונה המהווה מרכיב מהותי בהינדואיזם, וקיימת גם בבודהיזם ובדתות נוספות בעולם.  הקבלה היהודית עוסקת בתורת הגלגול אף היא, כמו גם הנצרות בגרסתה הקדומה.

תורת גלגול הנשמות מלמדת שבעוד שהגוף הפיסי מתכלה, הנשמה היא נצחית. עם המוות היא עוברת מגוף האדם שמת אל גופו של תינוק שנולד. המעבר אינו מיידי ברב המקרים. בין הגלגולים שוהה הנשמה במימד הרוחני, בו היא מטמיעה את חוויות הגלגול שהסתיים ונערכת לקראת הגלגול הבא.

מדוע אנחנו מתגלגלים?

כל הגישות של גלגול נשמות מסכימות על כך שבאנו לעולם בכדי ללמוד ולהתפתח. במונח "ללמוד" אין הכוונה לידע אקדמי או אחר, כי אם להתפתחות מוסרית, רגשית ורוחנית. התפתחות זו אינה תלויה בידע אקדמי או אחר כי אם בחוויות.

בעודה נשמה המתקיימת במימד הרוחני אין לנשמה התמודדויות מיוחדות. היא אינה רעבה, צמאה או עייפה, אינה סובלת משום כאב או אי נוחות, ואינה מאויימת בכל דרך של מחסור, סבל, או פחד. במצב זה, בו אין עימות משום סוג עם העולם, אין הנשמה מאותגרת בשום דרך, ולכן גם לא יכולה ללמוד הרבה.

דוקא הרובד הפיסי, על מגבלותיו וההתמודדויות שהוא מציב, מאפשר לנשמה לחוות ועל ידי כך להתפתח. היות ובתקופת חיים ארצית אחת לא יכולה הנשמה ללמוד את כל מה שהיא אמורה, היא חוזרת ומתגלגלת שוב ושוב עד שהיא לומדת כל מה שעליה ללמוד.

דג'א וו: כבר ראיתי את זה פעם

למרות שזכרונות מגלגולים קודמים אינם מועברים לגלגול הבא, ניתן להתחבר אליהם דרך תקשור. אנשים רבים חוו את התופעה המכונה "דג'א וו" (מצרפתית "כבר ראיתי"). בצורה טיפוסית, מגיע אדם לכפר או מקום ישוב אחר, לרב בחו"ל, במקום בו בוודאות לא ביקר בימי חייו. ולמרות זאת, הוא חש שהוא מכיר את המקום. הוא מטייל בשבילי הכפר ומרגיש שכבר צעד שם פעם. הוא אפילו יודע כיצד נראה הבית הנמצא מעבר לפינה לפני שהגיע לשם. לעיתים עולים בזכרונו תמונות או פרטים על אירועים שהתרחשו באותו מקום. יתכן בהחלט שהוא חי שם, או לפחות ביקר במקום, באחד מגלגוליו הקודמים והגעתו לשם מחברת אותו לאותם זכרונות.

במקרים אחרים תופעת הדג'א וו נוגעת לאנשים חדשים שאנו מכירים. שני אנשים נפגשים לראשונה, ומרגישים למן הרגע הראשון שהם מכירים זה את זה. הם חשים, לרב באופן הדדי, שנפגשנו כבר פעם. הם מנסים להעלות אפשרויות היכן זה היה ומתי, אך לא מצליחים. אפשרי שהם נשמות של אנשים שחלקו גלגול קודם. הם לא נראו אז כפי שהם נראים כיום, אך הנשמות שלהם נצחיות, ומזהות עדיין זו את זו גם דרך המסווה של הגוף הפיסי השונה.

מדובר כאן ביותר מצירוף מקרים אקראי: קיימת נטייה לחזור לאותם מקומות, ולפגוש את אותם אנשים שבהם כבר פגשנו שוב ושוב. במקרים רבים הגורם לכך הוא הצורך "לסגור מעגלים" שלא נסגרו באותו גלגול. יוצא מכך שאנו חוזרים ופוגשים באותם אנשים שוב ושוב, כאשר מערכת היחסים הספציפית משתנה, אך הנשמות הפועלות נשארות זהות. לדוגמא, מי שהיה בני בגלגול הקודם יכול להיות אבי בגלגול הזה או להיפך.

סוג כזה של תובנה אופייני מאוד לקורסים אותם אני מלמד בנושא שחזור גלגולים. משתתפים העוברים שחזור גלגולים, רואים לפתע בתוך סיפור חייהם מהגלגול האחר משתתף אחר הנמצא איתם בקורס. בעקבות כך נעשים ההקשרים, נמצא ההסבר ונסגר עוד מעגל. ושוב חוזרים לאותה מסקנה – ששום דבר בחיים אינו מקרי.

ילדים דרוזים וקדושים טיבטים

היות וילדים הם מתקשרים טבעיים, הם נזכרים ביתר קלות בגלגוליהם הקודמים. ברב המקרים הם לא יעיזו לספר על כך, היות והם חשים שהוריהם לא יעריכו מידע כזה. כבר מגיל צעיר הם מודעים לכך שזה לא סוג הדברים עליהם מקובל לדבר.

עם זאת, בחברות בהן גלגול נשמות הוא אמונה מקובלת, ילדים נפתחים ומספרים ביוזמתם על גלגולים קודמים. דוגמא מקומית היא העדה הדרוזית. אצל הדרוזים מקובלת האמונה בגלגול נשמות. מסיבה זו קיימת פתיחות להקשיב לספורי גלגולים של ילדים. נפוץ מאוד למצא בכפרים דרוזים לא רק ילדים שזוכרים את גלגוליהם הקודמים, אלא אף כאלה שפגשו את משפחתם מן הגלגול הקודם והתאחדו עימה. הדרוזים מאמינים שנשמה של דרוזי מתגלגלת תמיד לגופו של דרוזי אחר. לפיכך, לא נדיר למצא בכפרים דרוזיים ילדים השייכים לשתי משפחות: האחת משפחתם הביולוגית אליה נולדו בגלגול זה, והשניה משפחה שהם זיהו כמשפחתם מן הגלגול הקודם. נוצרים מצבים אבסורדיים, בהם אדם בשנות הארבעים קורא לילד בן חמש "אבא", היות והוא זוהה כאביו שנפטר זמן קצר לפני לידתו של אותו ילד.

דוגמא נוספת מגיעה מטיבט. לאחר מותם של קדושים טיבטים נערך חיפוש מקיף ולעיתים ממושך, אחר רך נולד הנושא את נשמתו של הקדוש שמת. את הילד מזהים דרך סדרת מבחנים בהם הוא נדרש לזהות, מבין חפצים דומים רבים, את החפצים ששימשו אותו בגלגולו הקודם. הדוגמא המוכרת ביותר להליך זה הוא החיפוש אחר הדלאי למה הבא. באופן זה מאמינים הטיבטים שנשמתו של הדלאי למה הנוכחי היא אותה נשמה עצמה של כל הדלאי למה שהיו לפניו.

במאמרי הבא... אענה לכמה מהשאלות הנפוצות הנוגעות ליעוד רוחני, גורל ובחירה, ואציג לפניכם הוכחות מחקריות לקיום של גלגול נשמות!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר´ זפרן הוא מורה רוחני ידוע, סופר רב מכר ומנחה סדרה משלו בטלויזיה. הוא מנהל את המכללה ללימודים רוחניים, המציעה קורסי תקשור, שחזור גלגולים ואימון אישי בגישה רוחנית (קואצ'ינג רוחני).

הוא נחשב מורה של מורים בקהילה האלטרנטיבית. רבים מתלמידיו עוסקים בתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני כמקצוע.

ניתן ליצור עימו קשר באמצעות "המכללה ללימודים רוחניים", בטלפון 03-5660066.

מידע נוסף באתר הבית של דר' ירון זפרן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' ירון זפרן

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה01/07/151939 צפיות
כיצד תטהרו את המרחב לפני תקשור? איזה צבעים יעזרו לכם לתקשר? איזה קריסטל כדאי להניח בחדר? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה03/05/152104 צפיות
כיצד יכול המלאך מיכאל לעזור לכם? מיהו המלאך כמאל? כיצד יוכלו שניהם לעזור לכם להצליח? כיצד הוא יכול להביא לנו שפע? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה25/03/153245 צפיות
מיהו המלאך צדקיאל? מה מספרת עליו הקבלה? כיצד הוא יכול להביא לנו שפע? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה01/03/151841 צפיות
מיהו המלאך גבריאל? כיצד ניתן לקבל ממנו העצמה וחוזק? כיצד יעזור לכם לאזן את הרוחניות שלכם עם דרישות המציאות? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה29/01/152055 צפיות
כיצד יוכל המלאך רפאל לרפא אתכם? מיהו המלאך חניאל, וכיצד יוכל להביא לחייכם אהבה? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה01/01/151621 צפיות
האם אפשר לתקשר עם אליהו הנביא? כיצד יש בכוחו לעזור לכם? ואיך מתקשרים עם המלאך אוריאל? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאת: דר' ירון זפרןתקשור וטלפתיה01/12/141321 צפיות
האם אפשר לקבל תשובות לשאלות בחלום? כיצד מתקשרים בזמן שינה? איך מקבלים מסרים בחיי היומיום? דר' ירון זפרן, מתקשר ומורה לתקשור, עונה לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר ששואלים תלמידיו.

מאמרים נוספים בנושא גלגול נשמות

מאת: הדר עוזיאל ממןגלגול נשמות08/06/132471 צפיות
החלטתי לשתף אתכם בעבודה שאני עושה מעת לעת על עצמי בשחזור גלגולים . זו עבודה עמוקה מאוד שעוזרת לקלוט דפוסי התנהגות ותבניות שחוזרות על עצמן . האירועים בחיינו די חוזרים על עצמם כל פעם בסיפור מסגרת שונה אבל בעיקר אותו האירוע או שיש לנו פחדים ועכבות שאנחנו לא תמיד מבינים מאיפה הם הבאים ולאן לשייך אותם . כשאר נכנסים לגלגול אפשר לעבוד לפי נושא מסויים שאנחנו רוצים לעבוד עליו ולשחרר אותו ובכלל להבין מאיפה אותה עכבה ותבנית מגיעות.

מאת: הדר עוזיאל ממןגלגול נשמות08/06/131766 צפיות
כאשר אנחנו חווים בחיים משהו שיש לו חשיבות בעינינו, משהו שהשאיר עלינו חותם, וכמובן דברים שהם טראומתיים, קשים, מחלות, תאונות , חוויות לא נעימות. יש לכל החוויות האלה ולכל הדברים האלה קשר לעבר שלנו הגלגולי.

מאת: דר' ירון זפרןגלגול נשמות18/12/128792 צפיות
כיצד נערך שחזור גלגולים? באילו תחומים הוא יכול לשפר את חיינו? כיצד עובד רטרו-הילינג? דר' ירון זפרן, מורה לשחזור גלגולים, מתאר את השיטה המרתקת לחשיפת חיינו בגלגולים קודמים.

מאת: דר' ירון זפרןגלגול נשמות29/08/128722 צפיות
מהי מועצת הקארמה? מדוע בוחרת הנשמה שעורים קשים, וכיצד באה לידי ביטוי הבחירה החופשית? דר' ירון זפרן, סופר ומורה רוחני מוביל מציג הוכחות מחקריות לגלגול נשמות ועונה לכמה מן השאלות החשובות...

מאת: העולמות של אוריןגלגול נשמות17/06/128604 צפיות
שיחזור גלגולים או כפי שמכנים אותה ריגרסיה, הינה שיטת טיפול בדמיון מודרך בו ניתן לטפל בפחדים, פוביות, בעיות במשפחה ועוד... אנו בני האדם נחלקים לנשמה וגוף. הגוף הינו גשמי ואילו הנשמה היא רוחנית. מכאן שיש ניגוד מוחלט בין הנשמה לגוף. הגוף "סוחב" אותנו מטה לגשמיות (אגו, כסף, כבוד ועוד.. ) ואילו הנשמה מבקשת רוחניות (להתפתח וללמוד, לשנות דרכינו ולהיות אדם טוב יותר). ניגודים אלו יוצרים לא מעט בעיות.

מאת: יוסי קרמר גלגול נשמות12/07/118854 צפיות
מתי ניחשף לאמת הרוחנית?

מאת: אבי בנטובגלגול נשמות05/06/119166 צפיות
סיפור עם יהודי ששמעתי מר' שלמה קרליבך, הרב המזמר, סיפור על גנב יהודי, ותמימות כפרית, קצת מצחיק ובכלל לא אמיתי, אבל קשור לחג השבועות ולעשרת הדיברות, ולדיבר "לא תגנוב", לכל סיפור וסיפור יש לו ניגון משלו, שירת העשבים,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica