חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות בניתוח להגדלת חזה או הגדלה והרמת חזה והקטנת חזה- עוולת התקיפה.

המון המון נשים וכן גם גברים פונים לרופאים במכונים שונים ברחבי הארץ, בעקבות פרסומים מפתים ולעיתים "המלצות" ממכרים, לביצוע ניתוח פלסטי לשינוי מבנה החזה.

לצערנו ישנם מספר רב של מקרים בהם המטופלים מגיעים לפגישת יעוץ ומבטיחים להם הבטחות מרחקי לכת לשינוי מראה החזה, שינוי אסתטי אשר תוצאותיו ישפרו את דימוייהם העצמי של המטופלים, ישפר את המצב רוח , אך שבפועל גורמים לא רק לכיעור החזה , לעיתים לצלקות מכוערות ואף כואבות ו/או למבנה מעוות של החזה, חוסר סימטריות בין שני השדיים אלא שלכל הנזק הפיזי הזה מצטרף מפח נפש, פגיעה ניכרת בדימוי העצמי , כלומר פגיעה נפשית אשר מגיעה עד כדי קבלת טיפול פסיכיאטרי והכל התחיל מאישה או בחור תמימים שהגיעו "למומחה" לביצוע ניתוח לשיפור אסתטי ויצאו עם נזקים פיזיים ונפשיים לעיתים בלתי הפיכים.

בהמון מקרים אנו למדים לאחר מעשה כי המומחה שביצע את הניתוח למטופל או למטופלת והניתוח בוצע ברשלנות הוא בוצע על ידי מומחה שכירורגיה פלסטית כלל אינה התמחותו. מומחה לכירורגיה כללית לדוגמא "מכשיר" עצמו להיות מומחה לניתוחים פלסטיים , בקורסים והשתלמויות בודדים לפי שיקול דעתו, ,מבלי שהוכשר והתמחה בתחום בבית הספר לרפואה בהתמחות לכירורגיה פלסטית, ואז יוצא מצב שמומחים בתחומי רפואה שונים אשר רוצים להרחיב את רווחיהם, "מכשירים" עצמם בקורסים לביצוע ניתוחים אסתטיים , פותחים קליניקה פרטית ו/או מועסקים על ידי קליניקות רבות סניפים בארץ ומציעים עצמם לקהל הרחב, לביצוע ניתוחים אסתטיים.

ישנם מקרים אחרים של  מומחים בתחום כירורגיה פלסטית אשר אמנם הוכשרו לכך, אך הפיתוי להתעשר לאור הביקוש ההולך וגדל של אנשים שרוצים לבצע  שינוי מהפכני וחיובי בגופם, גורם למומחים אלה בהמון מקרים לתת אינפורמציה חלקית למטופל בפגישת יעוץ או אפילו אינפורמציה שגויה.

ישנם מטופלים פוטנציאלים אשר כלל אינם מתאימים לסוג כזה של ניתוח להגדלת חזה ו/או הרמת חזה,או שאיבת שומן מחזה גברי מסיבות שונות, למשל: ישנם נשים עם סוגי עור אלסטי וגמיש מדי לעומת נשים אחרות ועל כן יש לעור שכזה נטייה להצטלק ולהותיר סימנים מכוערים לאחר חיתוך החזה מניתוח , או דוגמא אחרת ,בחור שמגיע לניתוח להסרת שומן בחזה ובמבנה גופו שמן ובעל נטייה להשמנה, בחור זה אינו מתאים לביצוע ניתוח להקטנת חזה כי סביר להניח כי החזה ישוב לגדול, לאור רקמות השומן הרבות בגופו, אך לצערנו  המומחה אשר כל רצונו לבצע ניתוח ולשלשל סכום נכבד לכיסו , יגרע מן המטופל או המטופלת  מידע חשוב זה וכשיבוצע הניתוח ולאחריו תוצאות הניתוח יהיו בלתי מרשימות (בלשון המעטה) ובניגוד למובטח למטופל או למטופלת, הרי שיהיה זה כבר מאוחר מדי והמטופל או המטופלת יישארו עם חזה מכוער אשר אף יותיר  נכות פלסטית ולעיתים תתווסף לכך גם נכות נפשית כתוצאה מהקושי לקבל את המראה החדש והנוראי עבור אותו מטופל או מטופלת.

במקרה שכזה על עו"ד המתמחה בתחום הנזיקין לבחון את רשלנות הרופא במה היא באה לידי ביטוי על כל היבטיה וכן לבחון ומה האינפורמציה הרפואית שקיבלו המטופל או המטופלת לפני ביצוע הניתוח.

אם לא נמסר למטופלים, כי אינם מתאימים לניתוח ו/או את הסיכונים מול סיכויי ההצלחה וכן וההשלכות האפשריות מכישלון הניתוח הרי שמעבר לפיצוי בגין נזקיו של המטופל יש לתבוע את המומחה בעוולת תקיפה ופגיעה באוטונומיה.

בית המשפט בשנים האחרונות יותר ויותר מתייחס לעוולת התקיפה, בוחן את נושא זה , קרי האם קיבל המטופל או המטופלת לפני ביצוע הניתוח את כל האינפורמציה הרלוונטית ומפורטת אודות התאמתו או התאמתה של המטופלת לניתוח חזה, הסיכונים מול סיכוי ההצלחה ואם לא נעשה כן הרי שעשוי להפסק למטופל/ת פיצוי נוסף בגין עוולת התקיפה.

לכן כאשר אישה לדוגמא עברה ניתוח להגדלה או הקטנת חזה ו/או הרמת חזה חשוב לבדוק האם ניתנה ההסכמה מדעת לביצוע ניתוח זה, כלומר לבחון אם ניתנה לה כל האינפורמציה הרלוונטית והאם הוסברו לה הסיכונים מול הסיכוי להצלחה ואם לא הוסבר לה אלא רק קיבלה הבטחות כי הניתוח יצליח והוסבר לה כמה שהחזה שלה יהיה יפה אחרי הניתוח ולבסוף החזה נותר לאחר ובעקבות הניתוח במצב גרוע משהיה קודם לניתוח הרי שלא ניתן יהיה ניתן לראות בעצם היותה על מיטת הניתוחים כי הסכימה לניתוח וזאת משום שלא קיבלה את כל המידה הדרוש כדי שהסכמתה תהיה מושכלת וכנה.

על מנת לבחון את כל ההיבטים הנסיבתיים לרשלנות ולבחון את כל ראשי הנזק האפשריים אשר זכאים מטופלים שנפלו קורבן לרשלנות רופאים אלו בעקבות חוסר מיומנות, בעקבות ביצוע ניתוחים בתנאים ובאופן השונה מהפרקטיקה הנוהגת בתחום, בבואנו לתבוע תביעת רשלנות בגין ניתוח אסתטי חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה ובעל ניסיון רב בטיפול בתיקים מסוגים שונים בתחום האסתטיקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעל אמר רוזנברג- עו"ד עורכת דין וכלכלנית המתמחה בתחום הנזיקין :רשלנות רפואית, תאונות ונזקי גוף

טל: 03-7161366 פקס: 03-7316459 נייד: 052-2-62-25-62

רח' אבן גבירול 57 תל אביב

אתרינו: http://www.aram-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אמר רוזנברג עו"ד

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין30/01/131370 צפיות
מאמר זה יסביר בקצרה על אחריות רשויות מקומיות לנזקי רכוש במקרים בהם יורדים גשמים עזים אשר גורמים להצפות ולנזקי רכוש לרכושם של אנשים פרטיים ו/או לבתי עסק.

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין13/12/121104 צפיות
מאמר זה יסביר בקצרה מתי נסיעה באוטובוס תחשב תאונת דרכים ומה על הנפגע לעשות לאחר קרות התאונה.

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין16/08/121203 צפיות
מאמר זה יסקור לפניכם את זכויות תלמיד או ילד הנמצא בגן ילדים, לאחר שנפגע בתאונה, זכויותיו למיצוי הליכים לקבלת מלוא הפיצויים להם זכאי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/12929 צפיות
מאמר זה יסביר אודות הפיצויים להם זכאי נפגע תאונת דרכים במסגרת העבודה תוך דגש על זכויות הנפגע מהמוסד לביטוח הלאומי וההשלכות בהעדר פניה לביטוח הלאומי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121258 צפיות
קראו מאמר ללימוד אודות רשלנות מוסדות ציבוריים, עיריות אשר גרומים לנזק מנפילה, החלקה, מדרכה משובשת וכיוצ"ב ומה אפשרויות לקבלת פיצוי לנזקכם

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121112 צפיות
מאמר זה סביר בקצרה מה הם זכויותיו של אדם שנפגע מתאונה ובעקבותיה סובל מפריצת דיסק

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121044 צפיות
מאמר זה יבהיר מתי תוגדר תאונה כתאונת עבודה ומקורות זכויות הנפגע

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152776 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica