חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נפילות במקומות ציבוריים- מה חשוב להוכיח ?

במאמר זה נתאר תאונות שונות, במקומות ציבוריים אשר מתרחשות באופן מקרי ובחוסר מזל לעוברי אורח ברחוב, לאזרחים אשר מגיעים למקומות ציבוריים שונים, כגון: סופר מרקט, בנק, בית מלון, אולם אירועים לחתונה או מסיבה של קרובים ובעקבות מפגע שאינו בטיחותי, הם נופלים, מחליקים, מקבלים מכה חזקה בראש או כל תאונה קשה אחרת אשר גורמת נזק לנפגע ולעיתים נזק בלתי הפיך אשר מותיר נכות.

עקרונית מקומות ציבוריים וכמו גם עיריות מונציפליות מבוטחות בדר"כ מפני מפגעים שונים בביטוחי אחריות כלפי צד ג' , על מנת להבטיח כי אם תתרחש תאונה באזור שבשליטתם , יוכלו הנפגעים לקבל פיצוי בגין נזקיהם, אך ראשית ולפני שדנים בשאלת הנזק, צריך להוכיח שהגוף הציבורי אחראי לקרות הנזק, כלומר התרשל.

כאשר לאדם נגרמת תאונה כתוצאה ממפגע בכביש או מדרכה ברחוב ולעיתים גם כתוצאה מתאורה עמומה וכזו שאינה מאירה באופן הולם את הרחוב ובתוך כך אדם לא מבחין במפגע הקיים ברחוב, צריך להוכיח מעבר לעובדה כי קיים מפגע, כי המפגע הוא חמור וכי אדם סביר ש " שם פעמיו אל הדרך"  לא יכול היה להבחין במפגע כדי שיקבל פיצוי בגין נזקיו. אם הנפגע לא היה ער לדרכו ולא שם לב  למפגע ,הרי שזהו מפגע סביר אשר לא יגרום לכך שייחס לעירייה רשלנות ועל כן לא יחייבה לפצות את האזרח בשל נזקיו.

לשם האבחנה בין מפגע סביר למפגע בלתי סביר ולשם קבלת פרשנות משפטית נכונה שתייחס רשלנות לגוף הציבורי, צריך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה וידע ליתן ייצוג הולם וכזה שיניב תוצאות חיוביות, קרי פיצוי לנפגע בגין נזקיו.

לא פעם תביעות נזקין בגין נפילות ברחוב או נפילות במקומות ציבוריים נדחות על ידי בית המשפט משום שהנפגע "לא הוכיח" שהיתה רשלנות לנתבעת, קרי לגוף הציבורי ועל כן חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בנושא.

ישנם מקרים אחרים של החלקה במסעדה, נפילה בבית מלון, כגון: בשפת הבריכה, באולם אירועים אשר עלולים תביעותיהם להדחות בבית המשפט אם לא הוכחה רשלנות.

חשוב להבין, כי לאחר קרות תאונה במקומות ציבוריים,תאונות ברחוב צריך להוכיח, קודם ,רשלנות זו המשוכה ראשונה שצריך לעבור ורק לאחר מכן דנים בשאלת הנזק, כלומר מה הפיצוי ההולם שיש לשלם לנפגע על מנת לפצות על הנזק שנגרם לו.

משרדינו יצג לקוחות רבים אשר נפגעו בתאונות שונות במקומות ציבוריים ובזכות מקצועיות משפטית וניסיון רב בתחום קיבלו פיצוי הולם לנזקיהם.

בהרבה מקרים תאונות שונות אשר גרמו לנפגע לפריצת דיסק , נדחות על ידי חברות הביטוח ו/או המוסד לביטוח הלאומי ו/או משרד הביטחון (אם אירעו במסגרת שירות הצבאי) וזאת מאחר וקיים פער של זמן בין מועד הפגיעה לבין הפעם הראשונה שהתלונן על כך הנפגע בפני רופא ופער הזמן מקשה על הנפגע להוכיח כי התאונה היא זו שגרמה לפריצת דיסק ועל כן אם סבלת מחבטה, חבלה , מהלומה בגב מיד יש לפנות לרופא ולהתלונן על כך , על מנת שהאבחנה הרפואית תתרחש מוקדם ולא יהיה קושי להוכיח קשר סיבתי בין עצם קרות התאונה לפריצת דיסק ממנה סובל הנפגע.

יודגש, כי לא בכל מקרה אפשר לזהות,מיד לאחר התאונה,  כי כאבי גב ו/או עם הקרנה לרגל הם הסימפטומים של פריצת דיסק .

פריצת דיסק בדרך כלל תאובחן על ידי ביצוע בדיקת הדמיה מתאימה (בדיקת C.T.או M.R.I.) ולכן, מומלץ לכך מי שסובל מן הסימפטומים שתוארו לעיל, לדרוש לעבור בדיקת הדמיה מתאימה בהקדם האפשרי לאחר תחילת הופעת הסימפטומים של כאבי גב, הגבלה בתנועת הגב וכאבים המקרינים לעיתים לגפיים.

ככל שמועד התאונה מתועד בחומר הרפואי- במסגרת תלונות הנפגע,  מוקדם יותר , קרי בסמוך לקרות האירוע , כך יהיה לעורך דין המייצג את הנפגע קל יותר להוכיח, כי התאונה היא זו שגרמה לפריצת הדיסק ובתוך כך למצות זכויותיו לפיצוי בגין נזקי התאונה.

כך למשל טיפל משרדינו במקרה של שמאי מקרקעין במקצועו , אשר הוזמן לאמוד נכס, בית פרטי שהיה בשלבי בניה, ללא גרם מדרגות. התובע החליק ברדתו משיפוע בטון שעליו אמור היה להבנות גרם מדרגות ונפל בחוזקה על הישבן. התובע בעת נפילתו ארצה חש חבטה חזקה בגב , אך קם והמשיך עבודתו כשחשב ,כי הכאב "לא רציני" ויחלוף עם הזמן.

לאחר שבועיים במהלכם חש התובע כאבים בלתי פוסקים בגבו, פנה לאורטופד ולאחר ביצוע בדיקת CT התברר כי התובעת סובל מפריצת דיסק קשה המחייבת ניתוח.

התובע הוכנס בדחיפות לניתוח לאחריו נדרש לתקופת שיקום ארוכה וכשהגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה , תחילה דחה המוסד לביטוח הלאומי תביעתו בטענה כי לכאורה לא קיים קשר סיבתי בין התאונה לפריצת הדיסק וזאת לטענתם לנכח העובדה כי רק לאחר שבועיים התלונן על כאבי גב בפני רופא אורטופד ועל כן לשיטתם פריצת הדיסק לא  כתוצאה מהנפילה בעבודה.

משרדינו הגיש ערעור לבית הדין לעבודה ולאחר ניהול משפט באופן מקצועי, אשר הוכיח כי פריצת הדיסק ארעה בעקבות אירוע הנפילה בעבודה, קיבל המוסד לביטוח הלאומי את תביעתו של התובע ושבנו למצות את ההליכים מול המוסד לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה ותגמולים בגין שיעור הנכות הצמיתה שנותרו לתובע תוצאת התאונה.

חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום , על מנת לקבל יעוץ נכון מול איזה גורמים יש למצות את זכויותיך וכיצד לעשות כן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעל אמר רוזנברג- עו"ד עורכת דין וכלכלנית המתמחה בתחום הנזיקין :רשלנות רפואית, תאונות ונזקי גוף

טל: 03-7161366 פקס: 03-7316459 נייד: 052-2-62-25-62

רח' אבן גבירול 57 תל אביב

אתרינו: http://www.aram-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אמר רוזנברג עו"ד

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין30/01/131370 צפיות
מאמר זה יסביר בקצרה על אחריות רשויות מקומיות לנזקי רכוש במקרים בהם יורדים גשמים עזים אשר גורמים להצפות ולנזקי רכוש לרכושם של אנשים פרטיים ו/או לבתי עסק.

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין13/12/121104 צפיות
מאמר זה יסביר בקצרה מתי נסיעה באוטובוס תחשב תאונת דרכים ומה על הנפגע לעשות לאחר קרות התאונה.

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין16/08/121203 צפיות
מאמר זה יסקור לפניכם את זכויות תלמיד או ילד הנמצא בגן ילדים, לאחר שנפגע בתאונה, זכויותיו למיצוי הליכים לקבלת מלוא הפיצויים להם זכאי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/12929 צפיות
מאמר זה יסביר אודות הפיצויים להם זכאי נפגע תאונת דרכים במסגרת העבודה תוך דגש על זכויות הנפגע מהמוסד לביטוח הלאומי וההשלכות בהעדר פניה לביטוח הלאומי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121112 צפיות
מאמר זה סביר בקצרה מה הם זכויותיו של אדם שנפגע מתאונה ובעקבותיה סובל מפריצת דיסק

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121044 צפיות
מאמר זה יבהיר מתי תוגדר תאונה כתאונת עבודה ומקורות זכויות הנפגע

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דרשלנות רפואית15/08/12932 צפיות
מאמר זה יסביר עד כמה חשוב לקבל טיפול רפואי מוקדם ככל שניתן עם רגע תלונות החולה ומה ההשלכות של איחור בגילוי מחלת הסרטן

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica