חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נפגעת בנסיעה באוטובוס – מה עושים?

נסיעה באוטובוס ופציעה במהלך נסיעה באוטובוס יכולה להחשב לעיתים כתאונת דרכים אך ישנם מקרים בהם יראו את האוטובוס "כזירה" לאירוע הנפילה והנוסע לא יקבל פיצוי בגין פגיעתו.

לאחרונה ייציג משרדי מקרה של אישה שירדה מהאוטובוס וכשלפתע נזכרה כי שכחה דבר מה באוטובוס התקרבה אליו ואדם מצא את השקית של הגברת מסר לה את השקית דרך החלון כשהאוטובוס החל בנסיעה והנהג כלל לא הבחין בכך ובעקבות המשך נסיעתו האוטובוס מחץ לגברת את אצבעות כף רגלה.

מקרה זה ברור כי מדובר בתאונת דרכים למרות שחברת הביטוח ניסתה להתנער מחבותה באומרה ,כי יתכן והפציעה ארעה עקב נפילה שלא קשורה לנסיעה באוטובוס ולאו דווקא עקב דריסת רגלה.

טענת חברה הביטוח היתה אבסורדית ממש לאור אופי הפגיעה (התרסקות אצבעות כף רגלה) ולאור העובדה כי ציינה זאת בהזדמנות הראשונה בחדר המיון הרי שיש עדות מוצקה לכך כי מדובר בתאונת דרכים ולא אירוע שארע כתוצאה מנפילה כלשהי.

על כן כשאדם נופל ברדתו מאוטובוס או תוך כדי נסיעה ו/או תוך כדי ירידתו מהאוטובוס חשוב מאוד כי בהזדמנות הראשונה של קבלת הטיפול יסביר לגורם המטפל, הן בחדר מיון והן מול רופא קופ"ח בדיוק כיצד ארעה התאונה וכשזה מצויין בדו"ח הרפואי זה חוסך את ניסיון הכחשתה של חברת הביטוח המבטחת את האוטובוס ומועיל מאוד בלהוכיח, כי מדובר בתאונת הדרכים.

השאלה האם אירוע תאונתי הינו בבחינת תאונת דרכים כמשמעה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ניתן למצוא בפקודה והוא אומר כך:

"תאונת דרכים" : "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי...".

אך על פי פרשנות החוק שימוש ברכב מנועי אינו מספק כדי שהתאונה תוגדר כתאונת דרכים אלא שצריך שיהיה קשר סיבתי בין עצם השימוש ברכב מנועי לקרות התאונה ז"א צריך להוכיח כי השימוש ברכב היה הגורם הממשי לקרות התאונה.

מקרה אחר בו נוסעת עמדה באוטובוס והנהג שנסע במהירות , נסע על פני כיכר שבעיר וממהירות הסיבוב הנוסעת עפה ממקומה ובתוך כך נחבלה בגופה גם כאן ברור כי מדובר בתאונת דרכים.

חברות הביטוח מנסות להתנער מתשלום פיצויים כשהן מצליחות להוכיח כי הרכב וביניהם אוטובוס שימש רק זירה לאירוע ולא שימוש שבעקבותיו ארעה התאונה.

כך לדוגמא נקבע בפסק הדין דנ"א 4015/99 רותם חברה לביטוח בע"מ נ' מזאוי. חייל אשר ישב לצידו של נהג רכב פרטי, כאשר תוך כדי הנסיעה נפלט כדור מנשקו האישי של החייל ופגע ברגלו של הנהג. ביהמ"ש נאלץ להתמודד עם השאלה האם אירוע פציעתו של הנהג הינה בבחינת תאונת דרכים או שהרכב היווה רק זירה לאירוע ואז אין זה תאונת דרכים.

על כן כאשר אדם נפגע במהלך נסיעה באוטובוס יש להתמודד עם מבחן הזירה הבוחנת, על פי מבחן השכל הישר, האם השימוש באוטובוס ו/או כל רכב אחר תרם באופן רלבנטי, ממשי לקרות הנזק.

על כן כאשר אדם נפגע במהלך נסיעה באוטובוס או עליה לאוטובוס או ירידה ממנו חשוב לפעול כדלקמן:

1. לרשום מיד את שם הנהג ; שעת נסיעה, מס' קו האוטובוס , מיקום קרות התאונה ומס' הרישוי של האוטובוס.

2. לשמור את כרטיס הנסיעה באוטובוס בו ארעה התאונה(.ישנן חברות המציינות על גבי כרטיס הנסיעה את חלק מהפרטים האמורים בסעיף 1).

3. בעת פניה לקבלת טיפול רפואי לציין בפני רופא מיון ו/או רופא קופ"ח כי מדובר בתאונה, במסגרת נסיעה באוטובוס.

4. לפנות לתחנת המשטרה להוצאת דו"ח משטרה עם פרטי האוטובוס.

5. לאסוף חומר רפואי המתעד את כל הטיפול שהתקבל במסגרת שיקום מהתאונה.

6. לשמור קבלות בגין הוצאות נסיעה והוצאות רפואיות.

על מנת שימוצו הליכים של הנפגע בצורה הטובה ביותר רצוי לפנות לעו"ד המתמחה בתחום אשר יפנה למבטח של האוטובוס בו נסע הנפגע לשם הגשת תביעה מתאימה לקבלת פיצוי המרבי בהתאם לפציעתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעל אמר רוזנברג- עו"ד עורכת דין וכלכלנית המתמחה בתחום הנזיקין :רשלנות רפואית, תאונות ונזקי גוף

טל: 03-7161366 פקס: 03-7316459 נייד: 052-2-62-25-62

רח' אבן גבירול 57 תל אביב

אתרינו: http://www.aram-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אמר רוזנברג עו"ד

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין30/01/131369 צפיות
מאמר זה יסביר בקצרה על אחריות רשויות מקומיות לנזקי רכוש במקרים בהם יורדים גשמים עזים אשר גורמים להצפות ולנזקי רכוש לרכושם של אנשים פרטיים ו/או לבתי עסק.

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין16/08/121202 צפיות
מאמר זה יסקור לפניכם את זכויות תלמיד או ילד הנמצא בגן ילדים, לאחר שנפגע בתאונה, זכויותיו למיצוי הליכים לקבלת מלוא הפיצויים להם זכאי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/12927 צפיות
מאמר זה יסביר אודות הפיצויים להם זכאי נפגע תאונת דרכים במסגרת העבודה תוך דגש על זכויות הנפגע מהמוסד לביטוח הלאומי וההשלכות בהעדר פניה לביטוח הלאומי

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121256 צפיות
קראו מאמר ללימוד אודות רשלנות מוסדות ציבוריים, עיריות אשר גרומים לנזק מנפילה, החלקה, מדרכה משובשת וכיוצ"ב ומה אפשרויות לקבלת פיצוי לנזקכם

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121110 צפיות
מאמר זה סביר בקצרה מה הם זכויותיו של אדם שנפגע מתאונה ובעקבותיה סובל מפריצת דיסק

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דנזיקין15/08/121042 צפיות
מאמר זה יבהיר מתי תוגדר תאונה כתאונת עבודה ומקורות זכויות הנפגע

מאת: יעל אמר רוזנברג עו"דרשלנות רפואית15/08/12932 צפיות
מאמר זה יסביר עד כמה חשוב לקבל טיפול רפואי מוקדם ככל שניתן עם רגע תלונות החולה ומה ההשלכות של איחור בגילוי מחלת הסרטן

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192389 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192476 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192476 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192576 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192317 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica