חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה מספר עורכי הדין בישראל – ומה משמעותו

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/09/2012942 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

1. עורכי דין בישראל – תמונת מצב

על פי נתונים רשמיים ישנו כיום בישראל עורך דין על כל 168 תושבים. מדובר על נתון המצביע על הצפה משמעותית בתחום עריכת הדין, כאשר עורכי דין רבים המסיימים את תקופת הלימודים, ההכשרה וההתמחות אינם מוצאים משרדים שיעסיקו אותם. מעבר לכך, מגמה זו אינה קיימת רק בישראל אלא בכל רחבי העולם. בשנים האחרונות עלה מספר הסטודנטים למשפטים במדינות מערביות בעשרות אחוזים. בנוסף, אי אפשר להזכיר את מספר  עורכי דין בישראל מבלי להתייחס לנושא השכר. היות וישנו היצע עצום של עורכי דין, השכר יורד בהתאם. אם בעבר שכרו של עורך הדין היה גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק הרי שכיום זהו אינו המצב. כל משרד עורכי דין המבקש לגייס עובדים חדשים מקבל מאות ואולי אפילו אלפי טפסים של קורות חיים. מלאכת הסינון הופכת קשה יותר, עורכי הדין מגיעים מכל רחבי הארץ ולכל אחד מהם וותק ויכולות שונות. סינון על בסיס מוסד הלימודים לבדו אינו מספיק ויש לצרף לשקלול גם פרמטרים נוספים. לאחר מכן מתחרים אותם עורכי דין על ליבם של הלקוחות, מה שמביא כאמור לירידה בשכר המבוקש. מציאות זו מביאה לכך שעל עורכי הדין לטפל בכמות תיקים גדולה יותר וזאת על מנת לשמור על רמת ההכנסה אליה התרגלו או שבה הם חושקים. עורכי דין בישראל הפועלים על בסיס מתכונת כזו פוגעים במקצוע ומורידים את אחוזי ההצלחה שלהם בבית המשפט.

2. המשמעות של מספרם הגבוה של עורכי הדין בישראל

להלן פירוט על המשמעויות של מספרו הגבוה של עורכי דין בישראל:

א. מציאת עבודה – עשרות אלפי עורכי דין מצטרפים אל מעגל דורשי העבודה בכל שנה. אם בעבר בחינות ההסמכה היו קריטריון אותו רק מעטים עברו, הרי שכיום ובעזרת שיטות לימוד חדשות עומדים אחוזי ההצלחה על בערך 80%. עורכי הדין הצעירים הללו מלאים מוטיבציה ומוכנים לעבוד כמעט בכל משרד המציע להם משרה. אך במידה והם אינם מוצאים משרד כזה, עליהם לעבור דרך ארוכה המלווה לעיתים בעוגמת נפש לא פשוטה. אלו אשר אינם מצליחים בכל זאת להצטרף אל משרד מתחילים לעבוד כעצמאים, אך נתקלים בקשיים חדשים. עקב חוסר הניסיון קשה להם לגייס לקוחות חדשים, מה שמשאיר אותם חסרי אונים.

ב. ירידה ברמת השכר – כפי שציינו, עודף עורכי דין בישראל מביא בהכרח לירידה בשכר. ההצפה של עורכי הדין אינה פוסחת על המשרדים הגדולים, אשר מתקשים להתרחב ולהתפתח. גם אם ירצו לשפר את תנאי העסקתו של העובד יהיה להם קשה לעשות זאת, עקב ירידה בהכנסות הנובעת מהתפזרות של תיקים על פני מספר עורכי דין גדול יותר.

ג. פגיעה במקצוע – אם שני הסעיפים הקודמים כוונו למשמעות של מספר עורכי דין בישראל עבור עורכי הדין עצמם, סעיף זה תקף דווקא לגבי האזרחים. כל מי שרוצה להמשיך וליהנות משירותיו של החוק צריך לדאוג מהכמות הגדולה של עורכי דין בישראל. להצפה יש תוצאות שליליות רבות משום שכל לקוח זוכה לתשומת לב פחותה מאשר בעבר.

3. האם ניתן למנוע את ההצפה של עורכי הדין?

מחקרים מוכיחים כי ישנם מספר דרכי פעולה אותן ניתן לבצע על מנת לפתור את מצבם של עורכי דין בישראל:

א. הארכת תקופת הסטאז' אשר תוציא בסופו של דבר אל שוק העבודה עורכי דין מיומנים יותר

ב. בית ספר למתמחים אשר ירחיב את הידע המשפטי של כל עורך דין מתמחה

ג. פיקוח אפקטיבי על תקופת ההתמחות

 



תגיות המאמר: עורכי דין בישראל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161354 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151424 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231576 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201517 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica