חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תוכן לארגונים - תקשורת בין אישית

מאת: אילת צוריטיפים שיווקיים17/10/20121503 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
לפני מספר ימים, צפיתי בסרט "אבלים" אשר הוקרן בפסטיבל הסרטים בחיפה. את הפוסט הזה בחרתי לכתוב כדי לשתף אתכם בתובנות שלי מהסרט המרשים – תוך שימת דגש על הקשר בינו לבין הנעשה במגוון רחב של ארגונים בכל הנוגע לתקשורת הפנים-ארגונית.

ראשית, כמה מלים על הסרט. הסרט "אבלים" הוא סרט איראני, העוסק בזוג איראני חירש-אילם המארח בביתו את אחותה של האישה, את בעלה ואת בנה. הסרט מתחיל במריבה בין בני הזוג המתארחים. מן ההקשר אנו מבינים, כי בני הזוג המתארחים, עזבו במריבה את הבית ושמו פעמיהם לכיוון ביתם הנמצא בטהרן, ואילו בנם נותר בביתם של המארחים. במהלך הנסיעה מקפחים ההורים את חייהם בתאונת דרכים קשה. אילת צורי

לאחר מכן, למעשה מתרחש הסרט כולו במכוניתם של המארחים, במהלך נסיעתם הדחופה מביתם מביתם לטהרן. במהלך הנסיעה במכוניתם הם עוברים בדרך ארוכה, מפותלת, מסוכנת ויפיפייה, כשהם מדברים ביניהם בשפת הסימנים, וילדם של בני הזוג שנהרגו יושב מאחור. איש לא סיפר לילד במפורש כי הוריו נהרגו, ובמהלך כל הנסיעה שלהם הם מתלבטים ביניהם האם לאמצו לאחר הטרגדיה או לאו. כל הסרט עוסק הלכה למעשה בתקשורת: בתקשורת שבין שני בני הזוג שנהרגו, בתקשורת שבין שני בני הזוג המארחים, בקשיים שלהם כחירשים-אילמים בתקשורת עם הסביבה ועקב כך בתקשורת העתידית שלהם עם האחיין שנהפך בן לילה ליתום מהוריו.

מה למדתי מהסרט על תקשורת בין אישית ?

1. יש גם תקשורת אחרת. ערוץ התקשורת המרכזי שלנו בבית ובמקום העבודה הוא שפת הדיבור. פירושו של דבר, שבתקשורת הבין-אישית יש עליונות ברורה לאנשים שומעים. הגם שרשת האינטרנט סייעה לפתור חלק מהבעיות לאנשים הלוקים בשמיעתם, הרי שהם עדיין הם נותרים מעט מאחור. החשיפה לאנשים חירשים-אילמים במשך סרט שלם לימדה אותי שכדאי לגלות סובלנות כלפי נכות זו ולהבין שאפשר לתקשר גם בשילוב עם כתיבה או קריאת שפתיים, לא רק ברמת הסיסמה של נגישות. אני רוצה לספר לכם שהיה לי נועץ חירש-אילם, סופר במקצועו, שעמו הצלחתי לתקשר באופן מלא במהלך הייעוץ האישי שקיימנו ביננו. אנחנו צריכים לזכור שהמאמץ הגדול הוא של לקויי השמיעה ולא שלנו. אנחנו צריכים לזכור שרק אם נוותר על ההרגלים והדעות הקדומות – או אז נרוויח בני שיח יוצאי דופן, עם רגישות רבה לזולת.

2. בקבלת השונה יש גם רווח לעולם השומע. הדילמה של הזוג האם לאמץ את אחיינם נבעה גם מהתחושה כי גידולו יזכיר להם את הנכות שלהם ללא הרף. דילמה זו מנעה מהם להחליט בנושא ולהעניק לילד הבודד את אהבתם. במילים אחרות, אנו חוזרים שוב לאותה המשוואה – אם החברה תקבל את הנכות ותשכיל לשלב בתוכה את לקויי השמיעה, גם הם יקבלו את עצמם. הסרט ממחיש כי לו היו בני הזוג מקבלים את עצמם ואת נכותם, היה היתום המשתייך לחברה השומעת מרוויח בית חם ואהבה במקום זוג הורים שאבדו לו בן לילה.

3. העדר מודעות לתקשורת בין-אישית לא אומר שהיא לא קיימת. הרבה פעמים אנו לא מודעים לערוצי תקשורת מסוימים, או לתקשורת המתרחשת מתחת לאפינו. אם נחשוב על הארגון, אנחנו כמנהלים לא מודעים לכוחה של התקשורת היומיומית עם העובד, למסר שהעברנו בשיחה טכנית כביכול, בשמועות שמתרוצצות בארגון מתחת לאפינו ושאנו כמנהלים גרמנו להם מבלי משים וכהנה וכהנה.

חוסר מודעות זה בולט  בפרט, כשאנו מוצפים ברגשות שכן זהו בדיוק המצב שבו משתבשת הראייה האובייקטיבית שלנו את המציאות. בדיוק על זה מדבר הבודהיזם, למשל,  שמתייחס לערפול תפיסת המציאות. בסרט "אבלים" הזוג החירש-אילם היה עמוס רגשות: החל מאבל על המוות הפתאומי ורגשות האשם על אי-מניעת התאונה,  דרך הבלבול ואי הוודאות נוכח המצב החדש שנוצר וכלה בכעס שחשו כלפי המנוחים על כך שהשאירו להם את ילדם מלכתחילה. אולם העדר המודעות לילד בשל סערת הרגשות העזה שחוו מנע מבני הזוג החירשים-אילמים להיות מודעים לעובדה הפשוטה שהילד הבין כל מילה מדבריהם. וכך גם אם נמנעו לספר לו על מות הוריו באופן יזום, הרי שלא רק שהם גורמים לו לקבל את הבשורה באופן אקראי כביכול, דרך קריאת שפתיהם, כי אם גם הם גורמים לו להבין כי הוא אינו רצוי בביתם.

אם נתרגם את התסריט הזה לסיטואציות דומות המתרחשות בארגון, נגיע בנקל למסקנה כי אנו נתקלים במצבים דומים חדשות לבקרים, גם אם לא בעוצמה דומה. כך למשל אנחנו נפגעים מאנשים קרובים בארגון, כועסים עליהם, מפתחים רגשות אשם או הלקאה עצמית כלפיהם ובעיקר חשים אי- וודאות. היעדר המודעות שלנו למסרים התקשורתיים שאנו מעבירים, באופן מילולי ולא מילולי כאחד, עלול להיות הרסני. מנהלים יודעים זאת – כפי שאמרה לי השבוע מנהלת טובה: "כשקורה משהו, אני אורזת את עצמי". "אני מתעשתת, לוקחת לעצמי כמה דקות ורק אחר כך ניגשת לעובדים. קודם כול אני מטפלת בעצמי, גם אם חל משבר שהפתרון לו הוא מיידי. אם לא אעשה כן ואשדר קצת לחץ לעובדים, זה יפגע בהם יותר."

4. האתגר הגדול של התקשורת הבין אישית הוא אי הוודאות. הסרט כולו מדבר על אי וודאות ומסתיים בו (בכל זאת, אני לא רוצה להשבית את שמחתם של מי שרוצים לצפות בו). אנחנו חיים בעידן של אי וודאות פוליטית, כלכלית ותעסוקתית. לכן נשאלת השאלה – איך לתקשר בעידן של אי- הוודאות? עד כמה אני יכול להתכונן ואילו מיומנויות אני צריך לרכוש כשהוודאות מתרסקת לנגד עינינו חדשות לבקרים בתחומי חיינו השונים?

פרט לכך, יש לרכוש כלים לאיזון הרגשי שלנו. (נושא נרחב שאעסוק בו פעם אחרת). בני הזוג היו כה עסוקים בעצמם, עד שהם למעשה לא התייחסו לאי-הוודאות שנוצרה בחייו  של הילד. כל מנהל ארגון חייב לשאול את עצמו: מהי האחריות שלי כלפי עצמי ומהי האחריות שלי כלפי הסביבה ? כיצד אני מתפקד עם העובדים שלי כשגם אני נמצא בסכנת פיטורין, בעת צמצום היקפו של פרויקט או אפילו בעת ביטולו. איך אני יוצר אי של וודאות בעידן כאוטי? כמנהלים, אנחנו נתקלים בדילמות אלה בעוצמה זו או אחרת. המשרעת שלה משתנה, אך לא המהות.

לסיכום, מי שאוהב אנשים ולא פחות מכך את התקשורת בין האנשים, סרטים איטיים עם צילומי טבע יפיפיים וגם מוכן להתמודד עם עצב בקולנוע מוזמן לצפות בסרט "אבלים". בכל מקרה, אתם יכולים לראות כי"הפוסל במומו פוסל". גם אני נסחפתי בפוסט זה וגיליתי רגשות – של התרגשות, של אמפתיה, של הזדהות ומה לא. אני משתדלת להיות מודעת להם, אבל לא תמיד מצליחה. בכל מקרה, קל לנו להיות מודעים לרגשות חיוביים ולא לשליליים. הסרט "אבלים" עורר בי רגשות חיוביים לא רק בשל החוויה האסתטית והרגשית שעברתי אלא בעיקר בשל התובנות החשובות והמרתקות שקיבלתי בנוגע לתקשורת בין אישית בעת משבר ובעת טורנדו רגשי אמיתי, שהוא רלוונטי בעבודה כמו גם בחיינו האישיים.

אילת צורי - המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית,כתיבה עסקית,
כתיבה שיווקית לאינטרנט,כתיבה אינטרנטית,ניהול תוכן לארגונים,תקשורת למנהלים,תקשורת ניהולית ועוד..
מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח.
לפרטים נוספים: 03-6471355/ 052-3510583

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131178 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131170 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131053 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131530 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131646 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131910 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121657 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא טיפים שיווקיים

מאת: צח סחרטיפים שיווקיים29/07/192944 צפיות
היום אני רוצה לספר לכם על שירות שכולנו כבר נחשפנו אליו, אבל הדהים אותי בגלל רמת ההיענות וההנעה לפעולה (אני מניח שזה מה שחשוב לנו בסופו של דבר), השירות הוא שיווק באמצעות SMS! כן, קראתם נכון, לשיווק באמצעות SMS יתרונות רבים, הראשון שבהם – המהירות. למעשה, כשאנו שולחים ללקוחות שלנו מידע, חשוב לנו שהם יקבלו אותו בהקדם, שהם יקראו אותו והכי חשוב, שהמידע שלנו יניע אותם לפעולה!

מאת: Daniel.Bטיפים שיווקיים28/09/175554 צפיות
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד.

מאת: הדסהטיפים שיווקיים27/08/176080 צפיות
לאחרונה אנו זוכים להיות נוכחים למצב בו הטכנולוגיה מתפשטת ברחבי העולם ותופסת מקום נכבד בחיי היום יום שלנו. בעזרת אינטרנט ניתן להגיע לכל אינפורמציה אפשרית ולקבל מידע על כל דבר בעולם בזמן המינימלי ביותר. עסקים רבים רואים בכך הזדמנות מעולה לקדם ולשווק את השירותים שלהם. ישנם אופציות רבות ומגוונות לקידום באינטרנט ובמנוע החיפוש גוגל בפרט אך במאמר זה נתמקד בשיטות קידום הכי פופולריות שיש כרגע בשוק והן: קידום אורגני ( SEO ) וקידום ממומן ( PPC ).

מאת: ישראל רף טיפים שיווקיים01/08/176265 צפיות
אילו מתנות לראש השנה כדאי לקנות לעובדים והלקוחות? בחירת המתנות היא לא דבר קל, תנו לנו לעזור לכם – מה דעתכם על עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציצים, מדובר במתנה יוצאת דופן שתלווה את העובדים והלקוחות לאורך השנה, תיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ עם הרבה ערך ורגש.

איך לא לרצות למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, פחד מכישלון בתהליך מכירה, איך לרצות למכור, מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן ...

מאת: מאה הימיםטיפים שיווקיים09/03/152468 צפיות
בניית אסטרטגיה שיווקית היא תכנון של גישה שיווקית ארוכת טווח, שנועדה להשיג את המטרות השיווקיות של העסק. חלק חשוב של בניית אסטרטגיה שיווקית יעילה הוא איסוף מידע. יש לאסוף מידע על העסק, דרכי השיווק שלו, יתרונותיו וחסרונותיו, על הלקוחות, על המתחרים, ועל תדמית המותג. עם מידע זה ניתן להתחיל בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה, שאינה מפזרת משאבים מיותרים, ומכוונת את ההשקעה לאפיקים נושאי פרי. השלב הבא של בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה הוא תכנון מפורט של הכלים השיווקיים הנכונים לעסק ויישומם בפועל

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica