חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תוכן לארגונים - הטמעת תרבות ארגונית

מאת: אילת צוריטיפים שיווקיים13/11/20128514 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
בפוסט האחרון דנתי בהרחבה במושג תרבות ארגונית, בחשיבותו הרבה אבל גם בחמקמקותו ובקושי לכמת אותו.  בפוסט זה אני רוצה להרחיב את לכיוון המעשי – מהן הדרכים שבעזרתן יכולה ההנהלה להתוות או להטמיע תרבות ארגונית?  מניסיוני, למנהלים, גם למנהלים בכירים ומנוסים, קשה מאוד למפות את התרבות הארגונית ולהגדיר אותה. הנה כמה פרמטרים מובחנים לבחינת התרבות הארגונית.

פרמטר מס' 1 – מיתוסים או מקרי קצה

בחברת המשלוחים האמריקניתFedEx  קיים מיתוס אודות שליח שקיבל מפתח לתיבה שבה אמור היה להשאיר חבילה. כיוון שלא הצליח לפתוח אותה, אבל היה מחויב למוטו של החברה  "כל חבילה תגיע אליכם ביום שלמחרת" הרי ש לא היסס לרגע, , הוציא את תיבת האכסון ממקומה, הביא אותה למשרדי החברה שבו פרצו אותה – הכניס את תכני החבילה והחזיר אותה למקומה כאילו לא ארע דבר. כדרכו של מיתוס, בדומה ל"טוב למות בעד ארצנו" של טרומפלדור, לא משנה כלל אם יסודו באמת צרופה, מה שחשוב הן ההשלכות שלו, ויתרה מזו – הצורך של החברה בו.

אם ניקח את המיתוס של FedEx, העובדים ששומעים את הסיפור, מפנימים את חשיבותה של העמידה בזמנים כערך עליון העולה על כל מגבלת מציאות. באופן זה, המוטיבציה שלהם לחקות את גיבור הסיפור ולזכות בשבחים על תפקודם הולכת וגוברת.

באשר לכוחם של מיתוסים בעולם העסקי הישראלי – קצת קשה לי להאמין בהם. הישראלים הם קצרי רוח,  ולמנכ"לים רבים יש תחושה כי התרבות הארגונית השתנתה לגמרי עם כניסתם לתפקיד. המקרים הבודדים, כמו "שטראוס" או חברת החשמל, המכבדים ומטפחים מורשת היסטורית הם בבחינת פרט שאינו מעיד על הכלל.  אני באופן אישי לא מכירה מיתוסים בחברות עסקיות ישראליות.

אני כן מכירה מקרי קצה, שמעידים על התרבות הארגונית. לדוגמה: התגייסות של עובדי חברת היי-טק למען עובדת חדשה שחלתה בסרטן. בחברה, שהיא חברה משפחתית ביסודה, קיימת אווירה של שותפות הדדית, שהבעלים והמנהלים טיפחו במשך שנים. בחברת הייטק אחרת, נהגה המנכ"לית להביא את כלבה למקום העבודה ואף רשמה אותו במצבת העובדים. אין ספק, שעובדה זו מצביעה על תרבות ארגונית לא-פורמאלית על כל המשתמע מכך.

פרמטר מס' 2- מחויבות הנהלה ודוגמה אישית

אמצעי נוסף שבעזרתו נוהגת ההנהלה להטמיע בעובדיה את התרבות הארגונית הוא כמובן הדוגמה האישית שמחלחלת כלפי מטה, או כפי שהיא נקראת בתקן ה-:ISO "מחויבות הנהלה". כל מנהיגות מתחילה בדוגמה אישית, בדיוק כמו המפקד שצועק "אחריי" בצבא. דוגמה אישית של מנהל יכולה לחזק תרבות ארגונית אם היא יציבה דייה באמצעים אחרים כמו תקשורת.  לשם המחשה נוכל להזכיר את חברת Better Place  שכל מנהליה הבכירים רכשו מכוניות חשמליות לעצמם. ברוב המקרים, גם בני המשפחה והחברים הקרובים של המנהלים נהגו כך ולמעשה שידרו לקהל הצרכנים, אך לא פחות חשוב מכך, גם לעובדים עצמם – כי הם מאמינים במיזם הייחודי בכל ליבם. כך למשל, בנוגע לשכר, נושא כאוב וחשוב בכל ארגון, אני יכולה להעיד כי בדוגמה אחת, כשהמנכ"ל והמנהלים הפחיתו משכרם באופן ניכר בעת משבר, הייתה לכך השפעה על העובדים, למרות הרינונים שההפחתה של המנהלים אינה דומה לזו של העובדים.

פרמטר מס' 3 – התנהגות בזמן משבר

לכאורה, לכל חברה מתוקנת, יש נהלים ותקנות שבאמצעותם היא מתנהלת. אולם, מה קורה בעת משבר ? האם אז עובדים לפי הספר ? כמובן שלא. הרבה פעמים זוהי ההזדמנות לבחון את התרבות הארגונית הלכה למעשה.

לדוגמה, לחברת טבע, חברה ותיקה ומצליחה, יש  תרבות ארגונית של מצוינות, הרבה בזכות המנכ"ל המוכשר ופורץ-הדרץ שלה במשך שנים רבות, מר אלי הורוביץ ז"ל. לכולנו נדמה שאז ומעולם הייתה טבע חברה בין-לאומית. אולם, אני זוכרת כי על סף פריצתה לעולם ולארצות הברית באמצעות ה-FDA (שנת 1990 לערך) הייתה לחברה תקופה מעיקה של אי-ודאות ולחץ רב להצליח במשימה,

למרות שהמשימה הייתה קריטית לעתידה. אני יכולה להעיד, כיועצת שעבדה עם החברה באותה העת, כי בשום שלב של המתח הרב והלחץ, לא התערערה תחושת המצוינות והדבקות במטרה, ואני מדברת מהמנכ"ל עד לאחרון עובדי המעבדה. האנשים פעלו לפי התרבות הארגונית ולא לפי נהלים ותקנות. בשעת משבר, התגובות האינסטינקטיביות של קובעי המדיניות בארגון הן שהופכות לאבן היסוד של התרבות הארגונית, בדומה לשעת משבר ביחסים אישיים שהיא המבחן לחברות אמת.  בהשאלה לזירה הפנים-ארגונית, נכון יהיה לומר כי שעת משבר, קשה ככל שתהיה, עשויה להוליד דווקא את שגרירי הארגון הטובים והנאמנים ביותר.

אילת צורי - המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית,כתיבה עסקית,
כתיבה שיווקית לאינטרנט,כתיבה אינטרנטית,ניהול תוכן לארגונים,תקשורת למנהלים,תקשורת ניהולית ועוד..
מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח.
לפרטים נוספים: 03-6471355/ 052-3510583

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131179 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131172 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131054 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131530 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131646 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131913 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121657 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא טיפים שיווקיים

מאת: צח סחרטיפים שיווקיים29/07/192945 צפיות
היום אני רוצה לספר לכם על שירות שכולנו כבר נחשפנו אליו, אבל הדהים אותי בגלל רמת ההיענות וההנעה לפעולה (אני מניח שזה מה שחשוב לנו בסופו של דבר), השירות הוא שיווק באמצעות SMS! כן, קראתם נכון, לשיווק באמצעות SMS יתרונות רבים, הראשון שבהם – המהירות. למעשה, כשאנו שולחים ללקוחות שלנו מידע, חשוב לנו שהם יקבלו אותו בהקדם, שהם יקראו אותו והכי חשוב, שהמידע שלנו יניע אותם לפעולה!

מאת: Daniel.Bטיפים שיווקיים28/09/175555 צפיות
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד.

מאת: הדסהטיפים שיווקיים27/08/176081 צפיות
לאחרונה אנו זוכים להיות נוכחים למצב בו הטכנולוגיה מתפשטת ברחבי העולם ותופסת מקום נכבד בחיי היום יום שלנו. בעזרת אינטרנט ניתן להגיע לכל אינפורמציה אפשרית ולקבל מידע על כל דבר בעולם בזמן המינימלי ביותר. עסקים רבים רואים בכך הזדמנות מעולה לקדם ולשווק את השירותים שלהם. ישנם אופציות רבות ומגוונות לקידום באינטרנט ובמנוע החיפוש גוגל בפרט אך במאמר זה נתמקד בשיטות קידום הכי פופולריות שיש כרגע בשוק והן: קידום אורגני ( SEO ) וקידום ממומן ( PPC ).

מאת: ישראל רף טיפים שיווקיים01/08/176267 צפיות
אילו מתנות לראש השנה כדאי לקנות לעובדים והלקוחות? בחירת המתנות היא לא דבר קל, תנו לנו לעזור לכם – מה דעתכם על עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציצים, מדובר במתנה יוצאת דופן שתלווה את העובדים והלקוחות לאורך השנה, תיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ עם הרבה ערך ורגש.

איך לא לרצות למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, פחד מכישלון בתהליך מכירה, איך לרצות למכור, מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן ...

מאת: מאה הימיםטיפים שיווקיים09/03/152470 צפיות
בניית אסטרטגיה שיווקית היא תכנון של גישה שיווקית ארוכת טווח, שנועדה להשיג את המטרות השיווקיות של העסק. חלק חשוב של בניית אסטרטגיה שיווקית יעילה הוא איסוף מידע. יש לאסוף מידע על העסק, דרכי השיווק שלו, יתרונותיו וחסרונותיו, על הלקוחות, על המתחרים, ועל תדמית המותג. עם מידע זה ניתן להתחיל בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה, שאינה מפזרת משאבים מיותרים, ומכוונת את ההשקעה לאפיקים נושאי פרי. השלב הבא של בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה הוא תכנון מפורט של הכלים השיווקיים הנכונים לעסק ויישומם בפועל

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica