חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד ניתן לקבל את התואר הנכסף – נוטריון?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי07/03/20131022 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רישיון הנוטריון שונה לחלוטין מרישיון עריכת דין רגיל. במאמר הבא נבין מה הם תנאי הכשירות של נוטריון, כיצד מקבלים את התואר הנכסף ומה הן הסמכויות החוקיות.

רישיון עריכת דין שונה לחלוטין מרישיון של נוטריונים ולכן חשוב להכיר את מסלול ההכשרה הספציפי ואת תנאי הכשירות הרלוונטיים. בראש תנאים אלו מחויב עורך דין אשר רוצים להיות נוטריון להיות בעל ותק של עשר שנים לפחות. הניסיון צריך להיות מעשי ולכן ידע תיאורטי בלבד אינו מספיק על מנת לעמוד בתנאי הקבלה. הסמכות הנוטריונית תקפה לגבי נוטריונים בלבד ולכן לא כל עורך דין המעוניין לשמש כנוטריון יכול להסתפק ברישיון עריכת הדין שלו. עורך הדין צריך לקבל את רישיון הנוטריון ולעמוד בתנאי הסף ובדרישות שהוגדרו בחוק. מלבד ותק של 10 שנים לפחות במקצוע ודרישה לניסיון של שנתיים לפחות בארץ, עורך דין שרוצה לקבל את רישיון הנוטריון צריך להיות חבר בלשכה. על המועמד להוכיח כי מעולם לא הוצא מהלשכה, יש לו עבר פלילי נקי לחלוטין ואין לו עבירות שיש עמן קלון. ההתנהגות האתית היא קריטריון חשוב בדרך לקבלת התואר הנכסף של הנוטריון, משום שלאחר קבלת הרישיון הוא מהווה רשות שופטת והחתימה שלו מתקבלת באופן אוטומטי כעדות קבילה בבית המשפט.

תנאי הכשירות

תנאי כשירות נוסף לקבלת רישיון הנוטריון הוא אזרחות או תעודה המצביעה על כך שעורך הדין הוא תושב קבע בישראל. במידה והוא עומד בתנאי הזה רשאי הנוטריון להגיש בקשה הכתב אל ועדת הרישיונות במשרד המשפטים. בעוד רישיון עריכת דין ניתן על ידי לשכת עורכי הדין, את הפיקוח על הנוטריון עורכת מחלקה מיוחדת במשרד המשפטים. במידה ותנאי הכשירות מולאו – אזרחות או מושב קבע בישראל, חברות בלשכה, ותק והתנהגות אתית – ניגש עורך הדין אל שלב ההשתלמות המקצועית.

מהי ההשתלמות המקצועית?

במהלך השתלמות מקצועית של עורכי דין אשר עומדים בתנאי הכשירות ישנו הליך מסודר של הקניית מיומנויות, ידע וכלים. את ההשתלמות מעבירים נוטריונים בעלי ניסיון ונציגים מטעם משרד המשפטים.המטרה של ההשתלמות היא לעזור לעורך הדין להכיר את תפקיד הנוטריון. זו היא השתלמות ייחודית לנוטריונים ולכן היא שונה מכל השתלמות אחרת של לשכת עורכי הדין. במסגרת ההשתלמות צריכים הנוטריונים לקבל את כל הידע הדרוש להם לצורך עמידה בכללי האתיקה, בדיני החוק ובמחויבויות שלהם כלפי מערכת המשפט. הנוטריון צריך להכיר את חוק הנוטריונים היטב ואת כל התקנות הנלוות. הנוטריון מקבל מטעם המדינה סמכויות המוענקות לו על פי החוק והוא מוגבל על פי כללי אתיקה אדוקים. ההשתלמות המקצועית היא השלב האחרון בהכשרת עורכי דין אשר רוצים לקבל את רישיון הנוטריון, ובו הם גם לומדים על מבנה השכר אותו מותר להם לגבות.

מתי תוכלו להתנגד למינוי של עורך דין?

קבלת רישיון הנוטריון מותנית במידה מסוימת באישור של הציבור. רשימת המועמדים אשר עומדים בתנאי הכשירות והגישו בקשה לוועדת הרישיונות מפורסמת בעיתון יומי. כל אזרח יכול להגיש התנגדות לגבי עורך דין מסוים אך עליו לנמק אותה היטב. עליו להסביר מדוע לדעתו אין להעניק את רישיון הנוטריון לאותו עורך דין. במידה וההתנגדות עניינית, ועדת הרישיונות עשויה להחליט כי היא ראויה לדיון. במקרה כזה עליה לשלוח עותק מן ההתנגדות אל עורך הדין ולאפשר לו להגיב בכתב או בעל פה.

סיכום ומסקנות

עורך דין יכול להפוך לנוטריון על ידי הגשת בקשה בכתב לוועדת הרישיונות. במידה והוא עומד בתנאים ועובר את ההשתלמות המקצועית בהצלחה, הוא יקבל את רישיון הנוטריון ויוכל לבצע מגוון של פעולות ייחודיות, כגון:

א. מתן ייפוי כוח

ב. אימות הסכמי ממון

ג. עריכת צוואה

ד. שירותי תרגום או אישור על נכונות תרגום

הנוטריונים מוסמכים לבצע רק פעולות אשר הוסמכו להן במפורש, ולכן בעת חיפוש אחר נוטריון יש לבדוק את סוג ההסמכה שלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161363 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162538 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161287 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152053 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151295 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152043 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151430 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231643 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212080 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211936 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211587 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211262 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201807 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201541 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica