חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פגיעה באיבר חיוני תוך כדי טיפול שיניים

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית12/03/2013989 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשלנות רפואית בטיפול שיניים עשויה להביא לפגיעה באיבר חיוני. במאמר הבא נסביר מהי השכיחות של מקרים אלו, כיצד מתמודדים איתם בתי המשפט ואילו פיצויים ניתן לפסוק.

טיפול שיניים לא מוצלח הגורר פגיעות בעצבים מרכזיים או איברים חיוניים הוא הסיוט של מטופלים בכל הגילאים. העובדה כי טיפול השיניים מצריך מיומנות, ידע וניסיון עומדת לרעתם של מטופלים רבים אשר אינם בוחרים את הרופא שלהם בצורה נכונה. קשה מאוד לשחזר פגיעה באיבר חיוני במערכת השיניים, בלסת, בפה או בפנים. רפואת השיניים נחשבת לתחום רפואי-כירורגי ומלבד מניעה של זיהומים ומחלות היא עוסקת גם בטיפול בפציעות בלסתות, בפנים, בחלל הפה ואפילו בבסיס הגולגולת. רופאי שיניים חייבים לעבוד בסנכרון מלא מול הסייעות והשינניות על מנת לספק למטופלים את הטיפול המתאים. יחד עם זאת, לעיתים רשלנות רפואית בטיפול שיניים מביאה לפגיעה באיבר חיוני ודורשת פיצויים והתייחסות של בית המשפט.

פגיעה באיברים לאחר עקירה

ישנם מספר מקרים שכיחים בהם מוגשות תביעות בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים. המקרה הראשון הוא פגיעה באיבר חיוני תוך כדי עקירת שיני בינה. זו בעיה נפוצה היות ושיני הבינה ממוקמים באיזור צפוף ונעדר מרווח. אלו הן השיניים האחרונות אשר בוקעות בחלל הפה ורוב העקירות נערכות בגילאי ה-20 של המטופלים. במידה ורופא השיניים מבצע את העקירה בצורה לא נכונה או אינו מטפל בזיהום שנוצר ישנה אפשרות לפגיעה מערכתית חמורה. במקרים אלו יש לגייס עורכי דין, לקבל חוות דעת מרופא שיניים נוסף ולהגיש תביעות רשלנות רפואית.

רשלנות בטיפולי שורש

מקרה נוסף של תביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים מתרחש בעת טיפולי שורש. אחוז הפגיעות בטיפולים אלו גבוה יותר משום שהם נערכים בתדירות גבוהה. טיפולי שורש נועדו לטפל בליבת שן פגועה ולא רק בצד החיצוני שלה. רופא השיניים למעשה מחלץ את החלק הפגום ואוטם את פנים השן. התסמינים אשר יכולים להצביע על פגיעה באיבר חיוני תוך כדי טיפול שורש הם זיהום, דלקת חריפה, עלייה בחום הגוף וכדומה. על הרופא לבצע צילומי רנטרגן ולבדוק בשלב הזה האם יש צורך בטיפול נוסף או שמא שמא בעקירה מוחלטת של השן הפגועה. הרשלנות יכולה לנבוע כתוצאה מעקירה לא הכרחית, לדוגמא במקרים בהם ניתן היה לטפל בשן באמצעות טיפול שורש נוסף.

כיצד מוכיחים את הרשלנות?

פגיעה באיבר חיוני תוך כדי טיפול שיניים אינה מספיקה על מנת להוכיח רשלנות רפואית. על התובע להציג מספר הוכחות ברורות בפני בית המשפט על מנת שזה יפסוק לטובתו את הסעדים הקבועים בחוק:

א. קיומה של חובת זהירות – זו ההוכחה הפשוטה ביותר משום שכל רופא מחזיק במידה מסוימת של חובת זהירות כלפי המטופל, לרבות רופא שיניים.

ב. הפרה של חובת הזהירות – על התובע להוכיח לבית המשפט כי הנזק לאיבר החיוני נוצר כתוצאה מהפרה של חובת הזהירות וכי לא מדובר על תסמין מקובל.

ג. קשר סיבתי – על התובע להראות את הקשר הסיבתי המוכח בין הפרה של חובת הזהירות לבין הנזק שנגרם לו. כאן נהוג לערב חוות דעת של מומחה, אשר מאפשר לבית המשפט לקבל החלטה אובייקטיבית.

מבחן הרופא הסביר וקביעת פיצויים

על מנת לבחון את הנושא של רשלנות רפואית נוטה בית המשפט להפעיל את מבחן הרופא הסביר. מטרתו של מבחן זה לבדוק האם כל רופא היה מתנהג בצורה זהה תחת אותן נסיבות. במידה ובית המשפט קובע שהרופא התרשל, עליו לבחון את היקף הנזק ולהחליט בהתאם על פיצויים בהתאם. פגיעה באיברים חיוניים היא לא דבר של מה בכך וחוק זכויות החולה מוכיח זאת. במידה ונפגעתם בצורה כזו, ערבו עורך דין ומצו את הליכי המשפט.

*לקריאה נוספת:

רשלנות בבניית שיניים תותבות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161354 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151424 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172220 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica