חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו משך תביעת רשלנות רפואית ומהן ההוצאות הכרוכות בה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית09/06/20131005 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטיפול בתביעת רשלנות רפואית אינו קבוע ומשתנה על פי מספר פרמטרים. ראשית, יש לבחון את הנסיבות וכל מקרה לגופו על מנת להבין באיזה סדר גודל של תביעת רשלנות רפואית מדובר. במידה וזו תביעת רשלנות רפואית המבקשת להטיל אחריות פלילית על הרופא או על חבר אחר בצוות הרפואי, בית המשפט ידרוש הוכחות רבות ויגיע לפסיקה סופית רק לאחר זמן רב. לעומת זאת, קיימות תביעות רשלנות רפואית בהן חוות הדעת של הרופא המומחה אינה משאירה מקום לספקות. מקרים אלו מסתיימים יחסית מהר והתובע יכול להשיג פיצויים גבוהים תוך מספר חודשים מהגשת התביעה. בנוסף, יש לקחת בחשבון מקרים של תביעות רשלנות רפואית המסתיימות בעסקת טיעון. מלבד העובדה שעסקאות אלו מקצרות את זמן הטיפול, הן חוסכות במשאבים ומהוות אפשרות אטרקטיבית עבור שני הצדדים המעורבים בתביעה.

בין שנתיים לארבע שנים

פרמטר נוסף על פי ניתן לבחון את משך הזמן הדרוש לניהול תביעת רשלנות רפואית הוא ההבדלים בין בתי המשפט ובין השופטים. במידה והצדדים לא מגיעים לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט או בסמוך להגשת התביעה עצמה, הטיפול בתביעה מתחיל רק לאחר בירור השאלה האם ישנה בכלל עילה לתביעה. בירור זה נמשך מספר חודשים ותלוי בקבלת חוות הדעת של רופא מוסמך מהתחום הרלוונטי. בממוצע נמשך אורך חיי התביעה שנתיים עד ארבע שנים, אך קיימים כאמור לא מעט תהליכים הנמשכים זמן רב יותר וזאת בשל דרישות ספציפיות של בתי המשפט, השופטים והסניגורים. יתרה על כך, ההערכה הממוצעת של טיפול לאורך שנתיים עד ארבע שנים בתביעות רשלנות רפואית אינה לוקחת בחשבון את התמשכות התהליכים בערעור ואת הליכי הגבייה בהוצאה לפועל.

עלויות של הגשת התביעה וחוות הדעת

עוד נושא שכדאי להתייחס אליו בהקשר של משך תביעת רשלנות רפואית הוא העלויות הנלוות. כידוע, תביעות גדולות מן הסוג הזה דורשות לא רק זמן וסבלנות אלא גם משאבים כספיים. ההוצאות על ניהול תביעת רשלנות רפואית הן גבוהות משמעותית ביחס לתביעות נזיקין אחרות. היות ותביעת רשלנות רפואית מתבררת על פי פקודת הנזיקין, התובע חייב לצרף חוות דעת שמטרתה להוכיח את העניין הרפואי. חוות דעת זו מגובשת רק לאחר תשלום לגורם רפואי אובייקטיבי וללא קשר לפסיקת בית המשפט. במקביל, יש להתחשב במספר חוות הדעת אותן דורש לבחון בית המשפט. מספר חוות הדעת הוא לפי מספר העניינים הדורשים הוכחה. תביעה לנזקי גוף של קטין לדוגמא תחייב חוות דעת של גניקולוג ומיילד על מנת לבדוק את האחריות בלידה, אך תדרוש גם חוות דעת של נוירולוג ילדים וזאת לצורך הוכחת הקשר בין הפרת חובה הזהירות לנזק שנגרם לתובע. קשה להעריך מראש כמה חוות דעת ידרוש בית המשפט ואיזו מהן תספק פרטים התומכים בדרישות התביעה.

הוצאות במהלך התביעה

שאלות רפואיות יכולות להסתבך עוד במהלך התביעה עצמה, מה שיחייב את התובעים להשיג חוות דעת לא צפויות נוספות. טווח המחירים הכללי נע בין 1,000$-4,000$ בתוספת מע"מ, אליהם יש להוסיף את אגרות בית המשפט ואת אגרות הפרוטוקול. העלות הראשונית של אגרת משפט עומדת על 1,500 ש"ח אך היא משתנה בין בתי המשפט אליהם מוגשת התביעה. אם התביעה נדחית או נמחקת נדרש התובע לשלם הוצאות אגרה שעומדות על שיעור של 2.5% מסכום התביעה. הוצאות נוספות יכולות להיות העתקת תיקים רפואיים, תמלול הקלטה של הדיון המשפטי, נסיעות, שכר בטלה של עדים, הפסד ימי עבודה ועוד.

לקריאה נוספת:

האם חלה התיישנות על תביעת רשלנות רפואית?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161355 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151425 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172221 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica