חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיבט המשפטי של שימוש בסמים בישראל

מאת: אלעד שנירפלילי20/01/20144202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"פקודת הסמים המסוכנים" מגדירה בצורה ברורה את ההנחיות וההגבלות בגין שימוש בסמים בישראל. יחד עם זאת, רבים בציבור הרחב אינם מבינים את משמעות הפקודה ולכן מוצאים את עצמם מתמודדים מול אישומים משפטיים חמורים. באופן כללי, המסגרת החוקית מתייחסת לשאלות כגון אילו סמים מותר להחזיק, למי מותר להחזיק ומהו שימוש עצמי.

סוגי סמים

החוק אוסר להחזיק או לעשות שימוש בכל אחד מהחומרים הרשומים בנספח לפקודת הסמים המסוכנים. בין היתר, החוק מתייחס אל קנביס, LSD, מסאקלין ועוד. הרבה שמות של חומרים אינם מזוהים עם סמים קשים, אולם הם משמשים חלק בייצור של הסמים או שהם רכיבים בתוך הסמים עצמם. אדם שאינו מחזיק בהיתר לא יכול להחזיק באף סוג של סם. ההיתר תקף גם עבור רוקחים, רופאים, וטרינרים ורופאי שיניים, שיכולים להחזיק רק חומרים ספציפיים למטרות רפואיות בלבד. בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות המטופלים המקבלים מריחואנה רפואית, אולם אסור להם לעשות כל שימוש שאסור לפי הפקודה.

סמים קלים מול קשים

לדבריו של עו"ד גיל משה, ההבדל החוקי בין סמים בא לידי ביטוי בכמות אשר ממנה ואילך רואים את המחזיק כמי שהחזיק סם שלא לשימושו העצמי. אפשר לזהות הבחנה אותה מבצע בית המשפט במדיניות הענישה כלפי סמים המוגדרים "קלים", כמו מריחואנה או חשיש", לבין סמים המוגדרים "קשים": קוקאין, אקסטזי, הרואין וכדומה. הענישה בסמים קשים הרבה יותר חמורה וכך גם מידת החומרה המיוחדת על ידי מערכת התביעה למחזיק בהם. כתב אישום מוגש כמעט כנגד כל אדם הנתפס כאשר ברשותו סמים קשים.

מהו שימוש עצמי?

בסעיף 7(א) לפקודת הסמים המסוכנים מתייחס החוק בין החזקת סם לשימוש עצמי לבין החזקה שלא לשימוש עצמי. ההבדל הוא כאמור בענישה, כאשר העונש המקסימאלי עבור החזקה עומד על 3 שנות מאסר לעומת עונש מקסימאלי של 20 שנות מאסר בגין החזקה שלא לשימוש עצמי. ההבדל נקבע לפי כמויות מסוימות המוגדרות בהתאם לאופי הסם, אולם נאשם יכול לנסות לשכנע את בית המשפט שמדובר על החזקה לשימוש עצמי ולא למטרת הפצה או סחר.

 



תגיות המאמר: שימוש בסמים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161355 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151425 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201183 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191561 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161928 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica