חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי חוות דעת רפואית לביטוח לאומי?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית31/07/20142830 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוות דעת רפואית מוגשת למוסד לביטוח לאומי על ידי אזרחים המבקשים להגיש תביעה בגין פגיעת גוף. חוות הדעת היא תנאי להגשת התביעה והיא משמשת כאסמכתא לטענות התובע. התביעה בגין פגיעת גוף מוגשת ברוב המקרים לצורך קבלת אחוזי נכות ופיצויים כספיים. כל אזרח זכאי על פי חוק להציג חוות דעת רפואית המחזקת את טענותיו. יחד עם זאת, אזרחים רבים הנמצאים במחלוקת מול המשרד לביטוח לאומי לא תמיד מבינים את משמעות חוות הדעת הרפואית ואת החשיבות של מעורבות עורך דין הבקיא בתחום.

חוות דעת רפואית נכתבת על ידי רופא מומחה בסוגיה רלוונטית המונחת לפניו. חוות דעת מקיפה, אמינה ומבוססת מעלה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של התביעה. על החוות הדעת לעלות בקנה אחד עם הטענות של כתב התביעה ולהתבסס בין היתר על ספרות מקצועית, מחקרים קודמים, הנחיות משרד הבריאות, תקנות רפואה ועוד. מעבר לכך, חוות הדעת מתייחסת לטיב הפגיעה בתובע ולרמת המגבלה או הנזק שנגרמו לו. חוות דעת רפואית נשענת במידה רבה על פרוגנזה לגבי שיקום וריפוי של המטופל ועלותה יכולה להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.

מתי מגישים חוות דעת רפואית לביטוח לאומי?

אדם המעוניין לקבל חוות דעת רפואית מטעמו לקראת הגשת תביעה מול ביטוח לאומי נדרש לפנות באופן עצמאי אל רופא מומחה. עליו לממן את עלות התביעה בעצמו ולאחר מכן לדרוש החזר, אולם חלק מקופות החולים או הביטוחים המשלימים נוטים לסייע במימון. על כל פנים, הדבר החשוב הוא לדעת מתי מגישים חוות דעת רפואית לביטוח לאומי. תביעה בעבור פיצוי על נזקי גוף מוגשת במקרים של תאונות עבודה, מחלת מקצוע או נכות כללית. במילים אחרות, תובע הנפגע בתאונה במסגרת עבודה וגם מחלה הנגרמת בעקבות נזקים מצטברים או תאונה ומחלה שאינם מאפשרים המשך התפרנסות כבעבר מהווים עילה קבילה להגשת תביעה. בכל אחד מהמצבים הללו רשאי אזרח להגיש בקשה להכרה בנכות ולקבל גמלה שתאפשר לו להתקיים בכבוד.

תהליך בדיקת התביעה המתבצע בין כתלי המוסד לביטוח לאומי כולל דיון בפני ועדה רפואית. התובע נדרש להגיע אל הועדה כשהוא מגובה במסמכים שונים וחוות דעת רפואית התומכת בטענותיו. יחד עם זאת, הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי אינה מחויבת על פי חוק להסתמך על חוות דעת רפואית חיצונית המוגשת לה על ידי התובע. היא יכולה לבסס את ההחלטה שלה על הבדיקות הפנימיות בלבד.

מה קורה במידה והוועדה הרפואית דוחה את התביעה ואת חוות הדעת?

חוות דעת רפואית טובה מפרטת את הנזקים שנגרמו לתובע משפיעה על אחוזי הנכות ולכן גם על גובה הקצבה. מצד שני, תביעות רבות מוגשות לבית המשפט לאחר שוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי דחתה בקשות של אזרחים וזאת בניגוד להמלצת חוות הדעת הפרטית שהציגו.

פסיקות בית המשפט במקרים מן הסוג הזה קובעות כללים ברורים שיכולים לעזור לאזרחים ולגביהם כדאי להתייעץ עם עורך דין. ראשית, ועדה רפואית מחויבת על פי בית המשפט לקרוא לעומק את חוות הדעת השנייה והפרטית המוצגת בפניה. במידה והיא מחליטה לדחות את המלצות חוות הדעת הפרטית, עליה לנמק ולפרט את הסיבות.

שנית, אם ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי דוחה את המלצות חוות הדעת הפרטית ללא הסבר או נימוק, רשאי התובע לפנות לבית דין לעבודה. בית דין לעבודה יכול לקבוע כי ההליך לא נערך כראוי ולחייב את הועדה הרפואית של ביטוח לאומי לדון שוב במקרה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161354 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161281 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151289 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151425 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172220 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica