חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרופיל 21

מאת: אלעד ירוןחוק ומשפט - כללי02/06/20151446 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרופיל 21 הוא קודם כל מיתוס. כל כך הרבה שמועות חסרות בסיס, הפחדות וגוזמאות מופרחות ברחוב הישראלי בקשר לפרופיל 21, עד שלא רבים יודעים מה משמעות צמד המילים האלה ומה השלכותיהן למעשה (רמז: כמעט ואין השלכות).

פרופיל 21 הוא שם קוד צבאי לאי-כשירות לשרת בצה"ל. לפי מה נקבע המספר הזה? מה הוא מסמל? למעט גורמי הרפואה הצבאיים, אף אחד לא יודע. שיטת המדרוג של הפרופילים הצבאיים היא חסויה ומתעדכנת כל הזמן. פרופיל 97 הוא הפרופיל המדורג הכי גבוה ברשימה ומראה על כשירות מקסימלית לשירות הצבאי, לעומת פרופיל 21 שמשמעו בעיה רפואית שהלוקה בה אינו כשיר לשרת בצה"ל.

בכל מקרה, בתעודת השחרור מופיע רק "פטור מטעמי בריאות", והמידע אודות הבעיה הוא מסווג וסודי.

כעת נבוא לנפץ כמה אמונות תפלות:

פרופיל 21 אומר שאתה משוגע - לא נכון. פרופיל 21 נקבע בעקבות בעיה רפואית שהלוקה בה אינו כשיר לשרת בצה"ל. בעיה רפואית יכולה להיות פיזית או נפשית. זו יכולה להיות אסתמה חריפה, אפילפסיה, דיכאון או סכיזופרניה או כל דבר אחר שמפריע לתפקוד בצורה קשה.

בפרופיל 21 לא מקבלים כלום מהצבא – שטויות במיץ. ההטבות מהצבא כמו מענק שחרור, עבודה מועדפת וכו' מחושבות לפי תקופת השירות. אם קיבלתם פחות, זה לא בגלל פרופיל 21, אלא בגלל תקופת הזמן הקצרה של השירות (אם היתה כזו). על כל חודש שירות יש צבירה של זכאות.

אי אפשר לקבל רישיון נהיגה – לא נכון. פרופיל 21 לא מונע קבלת רישיון נהיגה. במקרים מסוימים, מדווח צה"ל למכון לבטיחות בדרכים (מרב"ד) על ליקויים שעלולים לגרום לאי כשירות לנהוג. המקרים הללו יכולים להיות על רקע פיזי, כמו אפילפסיה, וגם על רקע נפשי, כמו סכיזופרניה. רק במקרים חמורים בהם יש חשש לסכנה רופאי הצבא מדווחים למשרד הרישוי. מה עושים במקרה כזה? אתם תזומנו לבחינה או ראיון אישי, ובמקרים מסוימים תאלצו להיבדק על ידי רופא. חשוב לדעת: רוב המקרים בהם מתבצעת בדיקת רופא הם לא מקרים נפשיים. המבחן הוא מבחן מיוחד שעלותו כ-500 ₪, ישאלו אתכם שאלות שונות. אומרים שזה מעצבן ומתיש, אבל אומרים גם שזה עובר. כמעט אין מי שלא עובר את המבחן הזה. אלה שלא עוברים את המבחן הם באמת לא כשירים לנהיגה וגם אתם לא הייתם רוצים לראות אותם על הכביש.

גם אם קרה שלא עברתם בהצלחה את המבחן, תמיד ניתן לעשות אותו שוב.

אי אפשר לקבל רישיון נשק – כאן זו כבר לא אמונה תפלה. אפשר לומר שזו הגזמה. כפי שהצבא נוהג מול המרב"ד, כך הוא נוהג מול האגף לרישוי כלי ירייה. כלומר, הדיווח יהיה רק באותם מקרי קיצון בהם מדווחים בעלי פרופיל 21, מקרים בהם יש חשש ממשי לסכנה לשלום הציבור ולשלום הנהג או נושא הנשק. כשמדובר בנשק הסיפור קצת פחות פשוט מאשר עם משרד הרישוי. אם השם שלכם דווח, זה יהיה קצת קשה, אבל עדיין תוכלו להסתדר עם הרבה רצון טוב.

יעשו לי בעיות במשכנתא – פשוט שטויות. לא היה ולא נברא.

אי אפשר לקבל ויזה או לצאת לחו"ל – מהיכן מדינה זרה יודעת מה היה בשירות הצבאי שלכם אם בכלל היה כזה? בקיצור, אין צורך להתייחס.

יעשו לי בעיות באוניברסיטה – לא יעשו. אסור להם לעשות. את האמת, זה גם לא מעניין אותם. מה שחשוב זה הציון הטוב שתביא בפסיכומטרי.

לא אהיה זכאי למלגות – יש מלגות המיועדות רק ליוצאי צבא. אם ביצעתם שירות צבאי והשתחררתם באמצעו בגלל פרופיל 21 – ייתכן שאתם זכאים.

יעשו לי בעיות בקבלה לעבודה – ברוב המקרים זה לא מעניין את המעסיקים. אנשים רוצים עובדים טובים ומוכשרים לעסק שלהם, ומה שעשיתם בצבא לא בדיוק רלוונטי. מעבר לזה, החוק אוסר במפורש לשאול מה עשיתם בצבא ובוודאי שלא להפלות על רקע כזה. מי שבחר לשאול אתכם, ויותר מזה – בחר להפלות אתכם, יצטרך להתמודד עם תביעה לא פשוטה לפיצויים בגובה מטורף.

בקיצור – עם פרופיל 21 אפשר להתקבל לעבודה, לנהוג ברכב, לקבל משכנתא, ואפילו, אם ממש בא לכם, לעשות דוקטורט באוניברסיטה יוקרתית בחו"ל. בכל מקרה שיהיה, תמיד ניתן להתייעץ עם עורך דין צבאי לקבלת תמונה יותר מלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד ירון

מאת: אלעד ירוןחוק ומשפט - כללי31/12/151056 צפיות
פטור מטעמי בריאות, או בשמו העממי 'פרופיל 21', הוא אחד מהגורמים העיקריים לשחרור מהשירות בצה"ל. עם השנים הפך סוג הפטור הזה למוקד לחששות שונים ומשונים עבור אזרחים רבים. כמה אמיתות על משמעותו של פרופיל 21

מאת: אלעד ירוןפלילי15/12/151792 צפיות
צה"ל מנהל מאבק חסר פשרות בשימוש בסמים במסגרת הצבא, המתמקד באכיפה, מניעה וענישה. בסופו של יום, מסתבר שממש לא כדאי להיות מעורב בעבירות סמים בצבא

מאת: אלעד ירוןפלילי15/12/151896 צפיות
אחד מהכלים בהם משתמשת מצ"ח כדי לאתר חיילים המעורבים בעבירות סמים הוא בדיקת שתן. זה יכול להיות במסגרת פעילות יזומה לאיתור עבריינים או במהלך חקירה ספציפית – לא בטוח שאתם חייבים להיבדק. כל מה שצריך לדעת על בדיקת סמים בשתן

מאת: אלעד ירוןחוק ומשפט - כללי02/06/151272 צפיות
רבים מן החיילים הנחשבים נפקדים כלל אינם מודעים לעבירה החמורה על החוק אותה הם מבצעים. נפקדות מצה"ל היא אחת העבירות אליהן מתייחס הצבא בחומרה יתרה, בעיקר בשל הזלזול במשמעת הצבאית והפגיעה בביטחון המדינה הנגרמת מעבירות נפקדות ועריקות.

מאת: אלעד ירוןפלילי02/06/151190 צפיות
עריקות מצה"ל היא עבירה חמורה על החוק שיכולה לגרום לתוצאות קשות במיוחד עבור העריק, גם לאחר שנים רבות באזרחות. עונש מאסר ארוך ורישום פלילי הם חלק מההשלכות הנובעות מעבירות עריקות.

מאת: אלעד ירוןחוק ומשפט - כללי09/02/152351 צפיות
רבים ממקבלי הפטור משירות צבאי שבים לביתם ומתחילים את חייהם האזרחיים. אך מה קורה עם מי שמסרבים לקבל את הגזירה?

מאת: אלעד ירוןתורת המשפט09/12/142302 צפיות
לעריקות מצה"ל ולנפקדות יש משמעות דומה, אולם משקלה של העריקות מצה"ל רב יותר בשל משך הזמן הארוך יותר של היעדרות מהשירות הצבאי. כאשר מדובר בעבירת נפקדות, נכללת בהגדרתה גם היעדרות קצרה מהבסיס, למשל, בשל איחור קצר בהגעה לבסיס. לא תמיד יינקטו נגד החייל צעדים, ואם כן, הרי שלא יהיו אלה צעדים משמעותיים.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica