חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגדרת מחלת מקצוע והתשלומים המגיעים בגינה

מאת: ליאור לויטנזיקין14/06/20101667 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בדומה לתאונת עבודה, הנפגע מ"מחלת מקצוע" זכאי לזכויות והטבות כלכליות מהביטוח הלאומי. המחוקק התקין רשימה של מחלות, שאם המבוטח לקה באחת מהן, הרי שהוא יוכל להיות מוכר כנפגע עבודה ויהיה זכאי לתשלום מביטוח לאומי – בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי. בין המחלות:

    * שחפת
    * שיתוק ילדים
    * שחפת
    * מחלת קייסון
    * מחלות קרינה
    * עוויות
    * סרטן עור
    * מחלות עצבים
    * מחלות פרקים
    * מחלות גידים
    * מחלות שרירים
    * בורסיטיס
    * ליקוי שמיעה

מחלות אלה מהוות "רשימה סגורה", ורק מחלה שברשימה תוכר כפגיעה בעבודה ("מחלת מקצוע") – הכל כמובן בהתאם לנסיבות העובדתיות. גם פגיעה כתוצאה מפגיעות זעירות ומצטברות (מיקרוטראומה) יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה עקב עבודתו של הניזוק. לפי המיקרוטראומה, הצטברות של שורת אירועים, שבכל אחד מהם מתקיים אמנם תנאי הפתאומיות, יכולה להביא לתוצאה המזכה בגמלה.

לאינפורמציה נוספת בנושא: עו"ד לתאונת עבודה

מהם התשלומים המגיעים לנפגעי עבודה ממחלת מקצוע?

1. דמי פגיעה - תשלום בגין היעדרות מעבודה עקב  מחלת מקצוע שלא יעלה על 3 חודשים ויום ממחרת יום הפגיעה. דמי הפגיעה יחושבו לפי שלושת-רבעי השכר הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה.

לאחר מכן, במידה ונותרה נכות רפואית בגין הפגיעה בעבודה, ישולם למבוטח פיצוי חד פעמי או קצבה. גם כאן חשיוב הפיצוי או הקיצבה ייקבע לפי השכר הממוצע ב -3 החודשים שקדמו לתאריך הפגיעה או גילוי המחלה.

2. פיצוי חד פעמי - ישולם נפגע עבודה בעל דרגת נכות מ-9% ועד 19% נכות. הפיצוי יחושב לפי 75% מהשכר הממוצע ב-3 החודשים שקדמו לפגיעה X אחוזי הנכות X 43 קצבאות.

3. קצבת נכות מעבודה - תשולם לנפגע עבודה בעל דרגת נכות מ-20% נכות. הקצבה תחושב לפי 75% מהשכר הממוצע ב-3 החודשים שקדמו לפגיעה X אחוזי הנכות.

4. טיפול רפואי – מבוטח שנפגע בעבודה והוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה, זכאי לכיסוי הוצאות ריפוי, החלמה ושיקום לרבות טיפול, אשפוז, תרופות ומכשירים שניתנו ע"י קופות החולים.

5. גמלת תלויים עבור בני משפחה של נפטר עקב תאונת עבודה – במקרה בו עובד נפטר עקב פגיעה בעבודה יהיו זכאים התלויים בו (אלמן/ה, יתומים, הורים) לגמלת תלויים. גובה הקצבה משתנה בהתאם למספר ולגיל התלויים (40%-100% מהקצבה שהייתה משולמת לבעל דרגת נכות של 100%).

6. נכה נזקק – מי שלאחר 91 הימים הקצובים לדמי פגיעה, עדיין נמצא באי כושר עבודה מוחלט, יהיה זכאי לגמלה בגובה 75% מהשכר הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה בתנאי שאין לי הכנסה ממקור אחר.

7. שיקום מקצועי – מי שנכותו למעלה מ- 10% יכול להיות זכאי לשיקום מקצועי אשר מטרתו היא הקניית מקצוע ו/או סיוע להשתלבות בעבודה, ע"פ התאמה אישית ויכולת.

8. היוון קצבת נכות - נכה שנקבעה לו נכות בשיעור העולה על 20% יכול בתנאים מסויימים להיות זכאי להמיר את קצבת הנכות במענק חד פעמי.


המאמר התפרסם לראשונה באתר שלליאור לויט - עו"ד לדיני נזיקין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ליאור לויט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור לויט

מאת: ליאור לויטנזיקין14/09/101207 צפיות
מדי יום אנחנו שומעים לצערינו על הקטל בדרכים ותאונות הן דבר שכיח. אולם לא הרבה יודעים שהיום, לפי החוק, המעורבים בתאונות דרכים זכאים לפיצויים.

מאת: ליאור לויטנזיקין18/08/101233 צפיות
מדי יום אנו שומעים לצערינו הרב על הקטל בדרכים ותאונות הן כאמור דבר שכיח. אולם לא רבים יודעים שהיום, לפי חוק, המעורבים בתאונות דרכים זכאים לפיצויים.

מאת: ליאור לויטנזיקין10/08/101386 צפיות
לחץ ומתח בעבודה הם דבר המוכר לכולנו, כמו גם העובדה שרבים מאיתנו לוקחים את זה ללב - ותרתי משמע. אירוע לב במהלך העבודה הוא מתאונות העבודה השכיחות ביותר, גם אם לעיתים נדמה שאין קשר הדוק בין האירוע עצמו לפעילות בעבודה.

מאת: ליאור לויטנזיקין05/08/101213 צפיות
אחד המקרים השכיחים בתביעות רשלנות רפואית, הוא סיבוך בחדר הלידה. ביה"ח הממוצע עובר כעשרות לידות ביום, ולמרות שמדובר בהליך רפואי שגרתי ושכיח, לעיתים הוא עלול להסתבך. משנכנסים לחדר לידה לא ניתן לצפות את פני העתיד - מנוסות ככל שהאם והמיילדת יכולות להיות בלידות.

מאת: ליאור לויטנזיקין26/07/101182 צפיות
כולנו מפחדים מטיפול שיניים - מי לא? איננו מבינים תמיד את הטיפול שאנו עוברים ראשית, מאחר ואין באפשרותינו להתבונן בו בצורה נוחה כך שנבין את הנעשה. שנית, בגלל שהמינוחים המקצועיים לא כ"כ נגישים ונהירים עבורינו – לעיתים קרובות קורה כי רק בדיעבד אנו מבינים את אותם מינוחים הקשורים לטיפול לאחר שחווינו אותו על בשרנו. סיבות אילו אינן רק הסיבות בגללן אנחנו נוטים לפחד מטיפול שיניים, אילו הן אף הסיבות לכך שרפואת השיניים היא אחד מהתחומים השכיחים בכל הקשור להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית.

מאת: ליאור לויטדיני עבודה20/07/101330 צפיות
אנו עדים לאחרונה לעלייה חדה במספר תאונות העבודה הקטלניות שמתרחשות בישראל.נפגעת בתאונת עבודה? יתכן והיא יכלה להימנע. מהם חובותיו של המעביד בשמירה על בטיחותך? כיצד מוכיחים רשלנות מעביד? מה עושים לאחר שנפגעים בתאונת עבודה?

מאת: ליאור לויטנזיקין13/07/101168 צפיות
רשלנות רפואית בזמן היריון היא פיענוח שגוי של בדיקות שונות כמו בדיקות גנטיות, אולטראסאונד או אי הפניית אם בסיכון לבדיקות מתאימות, כך שמסתבר שהאישה ההיריונית נמצאת בקבוצת סיכון ולפיכך קיים חשש להיוולדות עובר עם מום , למוות בזמן הלידה ולפגיעה בבריאות האם.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192389 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192476 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192475 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192576 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192317 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica