חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם פעילות גופנית תורמת לירידה במשקל?

מאת: דלית אביטלתזונה25/08/20101421 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני מספר ימים צדה  את עיניי כתבה שהתפרסמה ב YNET תחת הכותרת: "פעילות גופנית מסייעת לרדת במשקל? לא תמיד", מאת עופר קיס. למען האמת לא מיהרתי לקרוא את הכתוב אלא פשוט ישבתי מול הכתבה מהרהרת ב"מטופלים" שלי, במשתתפי הסדנאות בחברים וחושבת על התגובות שלהם לנושא.

פעילות הגופנית זה אחד הנושאים העולים על הפרק בשלב זה או אחר של המפגשים. לפעמים אני מעלה את הנושא מתוך היבט המודעות לגוף. כאשר הנושא עולה ע"י משתתפי הסדנאות או ע"י ה"מטופלים" שלי, הדגש הוא בדרך כלל על הקשר שבין פעילות גופנית לירידה במשקל. למען האמת, המוטיבציה של רוב האנשים איתם אני עובדת להתחיל להזיז את עצמם ולעשות פעילות גופנית היא המחשבה שזה מה שיגרום להם לרדת מהר יותר במשקל והאכזבה ממהרת להגיע. אכזבה מזה שהפעילות לא גרמה להם לרדת במשקל או אכזבה מעצמם שהנה הם שוב "מזייפים", לא יוצאים להליכה, לחדר הכושר או לכל פעילות אחרת עליה התחייבו. האמת היא שהרבה פעמים זה מוביל לשיחה פורה.

אם פעילות גופנית בעצם לא תורמת לירידה משמעותית במשקל, אז למה בעצם לעשות ספורט?



דרך הסתכלות חדשה על תרומת הפעילות הגופנית

כאשר אנו פונים לפעילות גופנית כדי שהיא "תוריד" אותנו במשקל יותר מהר, אנחנו בעצם עושים דיאטה, אנחנו באים ממקום לא נכון. הפעילות הופכת להיות מטלה, עונש, חובה. במקום להזיע הרי יכולנו לשבת ולראות טלוויזיה עוד כמה שעות, או סתם לפטפט עם חברים, או להכין ארוחת ערב. ולאט, לאט (כל אחד וה"לאט" שלו) אנחנו מתחילים להימנע, למצוא תירוצים למה דווקא היום לא נצא להליכה, לחדר הכושר, ליוגה וכו'. לכן, לפני שנצא לפעילות גופנית כדאי מאוד להבין למה היא תורמת, ולמה כל כך חשוב למצוא את הדרך שלנו אליה, ממקום של שמחה והירתמות.

ראשית, אנחנו לא עושים פעילות גופנית כדי לרדת במשקל. אנחנו עושים פעילות גופנית כי הגוף שלנו חשוב לנו. כי אנחנו רוצים למות בריאים. אנחנו עושים פעילות גופנית כדי שכאשר נרד במשקל יהיה לנו קל יותר לשמור עליו. אנחנו עושים פעילות גופנית כדי לעצב את הגוף שלנו, כדי לבנות מסת שריר. חשוב לזכור שככל שמסת השריר שלנו גדולה יותר אנו שורפים יותר קלוריות. אם אנחנו יורדים במשקל מבלי להעלות את מסת השריר אנו בעצם מדללים את השרירים שלנו והתוצאה, עלינו לעמול יותר כדי לרדת במשקל. זכרו! מסת שומן שורפת פחות קלוריות ממסת שריר.

נחיצותה ההכרחית של פעילות גופנית בחיינו

מחקרים מראים שכל עשר שנים נוספות בחיינו תורמות לירידה של 3-2% בחילוף החומרים. הדבר נובע בין היתר בגלל איבוד רקמת שרירי (שנובעת מחוסר פעילות גופנית). תהליך ירידה במשקל פוגע בצורה דרסטית במסת השריר.יותר מזה, 40 דקות של פעילות גופנית אותה מבצע אדם בעודף משקל הנמצא בכושר גופני נמוך, תגרום להוצאת 400-300 קלוריות בלבד!!!! משולש פיצה או 2 רוגעלך, אותם אנו אוכלים כפיצוי אחרי האימון. יחד עם זאת, מחקרים מראים שככל שאדם נמצא יותר בכושר הוא שורף יותר קלוריות. מחקרים גם מראים שפעילות גופנית תורמת לשמירה על המשקל, וממתנת את העלייה.

אנחנו עושים פעילות גופנית כי כולנו רוצים להראות במיטבנו גם כשאנחנו בני 60 או 70 או 80. וכאשר יש לנו מסת שריר גדולה (לאו דווקא של מר עולם) ואנחנו חטובים העור שלנו לא נתלה מעלינו ואנחנו נראים ולכן גם מרגישים מצוין עם עצמנו. ככל שמסת השריר שלנו גדולה יותר כך גם חילוף החומרים שלנו גדל, אנחנו שורפים יותר שומנים.

בנוסף, פעילות גופנית תורמת לנו גם להוריד את לחץ הדם  (למי שיש לחץ דם גבוה), להוריד את התנגודת לאינסולין (לכן סוכרתיים חייבים לעשות ספורט), לשפר את פרופיל שומני הדם (משמע עוזר לנו להוריד את הכולסטרול הרע), להפחית את הסיכון ללקות במחלת לב. פעילות גופנית גם עוזרת לנו לשפר את הסיבולת לב ריאה, להפחית שומן האבדומינלי (שומן בטני), להפחית את אחוזי השומן באיברים הפנימיים ועוד דברים טובים.

המגוון רחב – צריך רק לבחור ולהתחיל לזוז

פעילות גופנית יכולה להיות כיף. פשוט תבחרו משהו שאתם אוהבים. זה יכול להיות לרקוד כמה פעמים בשבוע, ריקודי עם, סלסה, ריקודים סלוניים. זה יכול להיות חדר כושר אם אתם אוהבים, או יוגה מספר פעמים בשבוע, הליכות – אם אתם אוהבים ללכת, אומנויות לחימה, בקיצור כל דבר שמזיזים בו את הגוף. זה יכול להיות גם ללכת לעבודה ברגל או לחנות את הרכב במרחק 20 דקות הליכה ממקום העבודה, מהבית וכו'. אם אתם צריכים מצאו מסגרת, זה יכול להיות חבר איתו אתם קובעים, או חוג אליו אתם מחויבים. אתם יכולים להיזכר במה אהבתם לעשות כשהייתם צעירים יותר ורזים.

באופן אישי מאחר ואני אוהבת ללכת, תמצאו אותי לפחות 5-4 פעמים בשבוע צועדת/רצה על הטיילת של יפו, וכל בוקר אני עושה את 5 הטיבטים (סדרה של תרגילים), או מקפצת על הטרמפולינה מספר דקות.  אז, במקום להגיד כשהייתי צעיר הייתי רזה, פשוט מצאו את הדרך שלכם להתחיל להזיז את עצמכם כמה שיותר מהר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101313 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101297 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101284 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101142 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101173 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101186 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101499 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186909 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187355 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173514 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143986 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143956 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144509 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica