חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החיים הם לא רק הגיל אליו הגעתם, אלא גם איך הגעתם אליו!

מאת: Tal Zolbergתזונה26/10/20111519 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו אורח חיים בריא בכלל?

הביטוי אורח חיים בריא יכול לקבל הרבה מאוד משמעויות. בשנים האחרונות לאור העלייה במודעות לבריאות, תזונה נכונה וכו', עלתה גם המודעות לחשיבות שבשמירה על אורח חיים בריא בעקביות. ישנם הרבה מאוד אנשים וחברות המציעים עצות רבות לגבי אורח חיים בריא והדרך הנכונה לעשות את זה, אולם לרוב כולם מסכימים כי שמירה על אורח חיים בריא מתחילה בשמירה על תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית.

הערה קצרה על פעילות גופנית: פעילות גופנית היא בהחלט אחד הדברים הדרושים כדי לשמור על תקינות הגוף. אולם, חשוב ביותר בעת ביצוע הפעילות הגופנית לעשות אותה נכון. כיוון שמדובר – על פי התכנון לפחות – בפעולות שאנחנו עומדים לחזור עליהן הרבה מאוד פעמים, הרי שכל טעות בביצוע אשר עלולה לעשות נזק קטן, בטווח הארוך יכולה להתגלות כטעות שגרמה לגוף נזק לא קטן כלל ועיקר. מלבד זאת, הרי שלא די בפעילות גופנית כדי לשמור על גוף בריא. זהו אמנם תנאי מאוד חשוב, אולם עדיין יש צורך להקפיד על תזונה נכונה כדי להבטיח שלגוף יש את האמצעים "לממן" את הפעילות הגופנית.

בעת פעילות גופנית, הגוף משתמש באנרגיה האגורה כפחמימות ושומנים בגופינו. רק באמצעות תזונה נכונה נוכל להבטיח כי לגוף יהיו די אמצעים כדי לאפשר לנו את הפעילות הגופנית. אדם אשר איננו מקפיד על תזונה נכונה לא יוכל להתמיד בפעילות הגופנית ועשוי להתעייף בקלות רבה יותר מאשר אדם המקפיד על תזונה נכונה דווקא.

אורח חיים בריא לא יכול להתקיים בנפרד מעקביות ולכן צריך להבטיח כי אתם בוחרים במסלול אורח חיים בריא ולא בתכנית חד פעמית של כמה אימונים קצרים. יש להפנים כי מדובר באורח חיים פשוטו כמשמעו – דרך חיים שלמה אשר תלווה אותנו לאורך זמן רב ולא עניין של חודש-חודשיים. אדרבא, אי שמירה על אורח חיים בריא לא תמנע התדרדרות של הגוף ושל הכושר.

כיצד שומרים על תזונה נכונה ובריאה

ישנן הרבה מאוד גישות לתזונה. החל מגישות מוסרניות, כמו צמחונות, אשר בעקבות אכילת צמחים בלבד דורשת פיצוי במסגרת תזונה נכונה כדי להשלים את כל אותם חומרים שהגוף לא מקבל; דרך גישות הוליסטיות ואלטרנטיביות, אשר מסווגות את המזונות על פי הרפואה הסינית למשל; ועד לגישות יותר קונבנציונאליות המסתמכות על הידע שנצבר באמצעות המדע הישן והטוב – ניסוי ותהיה.

אם אתם רוצים לדעת מהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם כדי לשמור על תזונה נכונה – קבלו טיפ קטן: ישנם מוצרים רבים אשר מורכבים מחומרים אשר מומלצים על ידי רוב מומחי התזונה לצריכה כחלק מתזונה נכונה. חפשו את הסימון המיוחד על גבי אריזות המוצר. הסימון הזה יכול לתת לכם אינדיקציה שמדובר במוצר טוב ויעזרו לכם לצמצם את האפשרויות הרבות לכדי כמה מוצרים מומלצים במיוחד המכילים את הרכיבים שיבטיחו לכם תזונה נכונה ובריאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121124 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121239 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121217 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129645 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121340 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121504 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121021 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186885 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187332 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173322 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173511 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143985 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143954 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144506 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica