חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ירפ"א ב - בדיקות רפואיות ומפגש עם הפסיכולוג למועמד לקורס טיס.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/20121504 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכנה לירפא ב' - יחידת רפואה אווירית שלב ב'.

זומנת לירפא ב'? מזל טוב, זה אומר שסך הציונים שלך במבחנים שעברת בירפא היית טוב מאוד. זה אומר שהיכולות הקוגניטיביות שלך מתאימות למה שהגדיר הצבא כמתאים לצוות אוויר בשלב הנוכחי של המבדקים.  זה כלל לא מובן מאליו. דע, רבים מבני גילך, ללא הכנה מתאימה לא יחצו את שלב זה.

מה עושה ההכנה של ירפא א'קרא כאן. חשוב שתקרא.

ההבנה מדוע הכנה כה חשובה תאפשר לך להחליט האם אתה שם ידך על המזל (הרי אינך יודע אם תעבור או לא, ועל מה בעצם אתה נבחן) או שאתה אומר שמזל יהיה לאחרים, אותך מעניין הוודאי והבטוח.

ליתר ביטחון, הרם טלפון והתייעץ עם נציגי חברת מתגייס.

אז עברת. :-)

כל הכבוד!

ירפא ב' הוא השלב שבו המועמד עובר את הבדיקות הבריאותיות המיועדות לאנשי צוות אוויר.

כאן תיבדק בדיקות שייתכן וטרם נבדקת עד כה: תפקודי ריאה (נותנים לך לנשוף חזק ככל האפשר) כדי לבדוק את גודל הריאה, כמות האוויר שאתה כולא ועוד נתונים שחשובים לדעת כיצד תתנהל בגובה של 30 אלף רגל. יבדקו שוב את הבריאות הכללית שלך, תצטרך לעבור בדיקות ראייה מגוונות: יזליפו לך טיפות לעיניים ויבקשו שתביט לתוך מתקן מיוחד לזהות את איכות הראייה שלך, את תקינות העדשות בעין ועוד. יתנו לך ערימת חוטים צבעוניים ויבקשו שתשלוף צבעים מסוימים לבדיקה האם אתה עיוור צבעים ועוד בדיקות נוספות.

החלק השני של המבדק בירפא ב' הוא המדובר ביותר והמוכר ביותר: הריאיון האישי.

אורכו של ראיון כזה הוא כעשרים דקות עד חצי שעה ובמהלכו נשאל המועמד על עברו, על שאיפותיו, על המניעים שלו והסביבה שבה גדל והתפתח. בנוסף, נשאלות שאלות על חייו האישיים. המראיין, מיומן ומנוסה, מבקש  ללמוד על התנהגות המועמד, על כישוריו ועל ההיסטוריה האישית שלו. תוך כדי הצגת שאלות, מנסה המראיין לבחון גם את התנהגות המרואיין במתן התשובות. ראיון מול פסיכולוג הוא חוויה מלחיצה ומאיימת בגלל היכולת של הצד המראיין לחשוף במהלכו נקודות חולשה תוך כדי בחינת שפת הגוף של המרואיין. הרבה עצות מסתובבות להן באינטרנט ואצל חברים ומכרים. חלקן טובות אך ברובן מזיקות. כיצד לדעתכם ניתן לתת עצות מועילות שמתאימות באופן גורף לכולם? הרי זה בדיוק המבחן. מה שעומד פה על הפרק זה הפרופיל האישיותי של המועמד. ורק שלו. אז עצות כמו לא לעשות דבר אחד או לעשות דבר אחר עשויות בוודאי להיות דווקא אלה שתפלנה אתכם.

אז מה כן?

שאלה נפלאה. כן להיפגש עם מומחה או איש מקצוע, שיודע היטב את תהליך הריאיון, שמבין מה מחפשים ללמוד אודות המועמד, שיודע להכווין ולייעץ כיצד להיות במיטבך. זוהי בדיוק ההכנה שתשנה לך את העתיד.

אל תהמר על המזל. לפחות לא בקבלה שלך לקורס טיס. אחר כך, ביציאה, במורד השביל, יש דוכן פיס. נסה שם את מזלך. הסיכוי שתעבור בלי הכנה קטן מאוד. רק מעטים מתקבלים. היה אתה אחד מהם.

 

 


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתגייס

מאת: מתגייסצבא וביטחון14/11/121130 צפיות
מדוע המערך הצה"לי יצר כל כך הרבה מבחני מיון שונים במהותם ובאופיים אחד מהשני וכיצד יכולים המבחנים הללו לאפשר לבוחנים להסיק האם המועמד יתקבל או לא ליחידה הרצויה.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121433 צפיות
מבחני המיון לקורס הטיס ארוכים ומורכבים. את מרבית המבחנים עוברים המועמדים ביחידת הרפואה האווירית. השלב הראשון הוא סדרת מבחנים ממושכת.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121082 צפיות
מבחני המיון הפסיכולוגיים המתבצעים במערך המיון של צה"ל למועמדים ליחידות המובחרות משמשים את הצבא להעריך את המועמד למידת התאמתו לתפקידים המיוחדים. מאמר זה עוסק בצורך להכנה וכיצד להיערך להם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121118 צפיות
הפרופיל האישיותי של מועמד לצוות אויר מתחיל להיבנות כבר מהצו הראשון. לאורך כל התהליך, המבחנים, ירפ"א א', ב' וגם ג', הגיבוש וגם במהלך הקורס, הצוער נבחן ונמדד. לא סתם מקצוע זה הנו חוד החנית של צה"ל

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121105 צפיות
מחקרים, שנעשו לטייסים במבחנים קוגניטיביים וסריקות MRI הראו שישנם הבדלים משמעותיים במוחם של טייסי קרב בהשוואה לאחרים. המשמעות היא שהכנה מתאימה למבחנים לירפ"א של המועמד עשויה לשפר משמעותית את סיכוייהם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121109 צפיות
לפניכם מאמר המתמצת את הצורך בהכנה למבחנים. כל מבחן. מרגע שתקראו את המאמר הבא, תוכלו להבין את משמעות ההכנה למבחנים. בהכנה למבחני המיון לצוות אוויר, נבחנים המועמדים במבחנים שאינם מוכרים ולמעשה עלומים.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121299 צפיות
מבחני המיון אין תפקידם לגרום לך לעבור את המבחנים. זוהי התוצאה. אבל זוהי לא המטרה. במיוחד אם אתה מועמד לצוות אוויר בחיל האוויר.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221489 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211600 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181458 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171731 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152508 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152526 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica