חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ירפא א - יחידת רפואה אווירית ומבחני המיון לקורס טיס.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/20121432 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחני המיון לקורס הטיס מתחילים למעשה כבר מהצו הראשון.

כבר שם המועמדים מתראיינים וכישוריהם, תכונותיהם ומידע כללי אודותם יכו להצביע על הכיוון הכללי: האם המועמד מתאים לשלב הבא או שהצבא ימיין אותו לכל התפקידים האחרים.

המבחנים הראשונים עוד בלשכת הגיוס כוללים בדיקת קואורדינציה, כושר טכני מעשי, תפיסה צורנית והבנה טכנית עיונית. המועמדים שיעברו בהצלחה את הבדיקות יזומנו למבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגיים נוספים ביחידת המיון של חיל האוויר הלוא היא הירפ"א המפורסמת. יחידת רפואה אווירית.

יחידה זו ממוקמת לא בכדי בסמוך ללשכת הגיוס. אליה מגיעים לא רק מועמדים לקורס הטיס, אלא, אנשי צוות אוויר שסיימו את המסלול שבאים לבדיקות רפואיות שגרתיות, תקופתיות או מיוחדות. כך, במהלך שהותכם במתקן, תיתקלו ללא ספק באנשי צוות אוויר. המיקום של היחידה נמצא בסמוך ללשכת הגיוס היות והמועמדים לצוות אויר עוברים את מבחני המיון במתקן זה שנמצא מחוץ לבסיסי חיל האוויר המסורתיים מטעמי ביטחון שדה, קרבה לבית החולים שיבא, והיותו חלק ממתחם המיון והשיבוץ של מלש"בים לצה"ל.

השלב הראשון שמועמדים נבחנים בהם בהגיעם לירפ"א הנו יום מבחנים שלם שבין השאר בוחנים בהם בדיקת חלוקת קשב, מבחני אישיות ותפיסה מרחבית ומבחנים בסיסיים לבדיקת כושר טיסה.

ביום זה, סדרת מבחני כישורים ואישיות אורכת כ-6 שעות בערך.

כל תהליך המיון בשלב זה נעשה במטרה אחת מוגדרת. לבדוק שהמועמד מתאים בכישוריו וביכולותיו הקוגניטיביים והרגשיים והללו עומדים בקנה אחד עם מה שהצבא הגדיר כמתאים לאיש צוות אוויר.

זאת אומרת, לצבא יש ניתוח עיסוקים מפורט ומדוקדק באשר לאיזה פרופיל אישיותי המועמד צריך להיות בו. זה לא אומר שהאחרים לא טובים. זה רק אומר, שמבחינה סטטיסטית, תכונות מסוימות מוכיחות את עצמן כיעילות יותר עבור איש צוות אוויר ומסייעות לו לתפקד בצורה טובה יותר במטלות שהוא נדרש להן מאשר אדם אחר.

סדרת המבחנים ארוכה ומקיפה. רבים יודעים מהם המבחנים. העניין הוא שאף אחד כמעט לא יודע מה בעצם יגרום למועמד להתקדם לשלב הבא. כמעט אף אחד. כאן בדיוק נכנסת ההכנה של "מתגייס" לתמונה.

ההכנה שעובר מועמד לצוות אוויר ב"מתגייס" לא נועדה לרמות או לדפוק את המערכת. המטרה של הכנה זו היא להביא את המועמד לכישורים הקוגניטיביים המתאימים שיאפשרו לו להתמודד בהצלחה במבחנים.

המועמד לא מקבל את השאלות והתשובות. הוא רוכש כלי חשיבה. דרכי חשיבה שעליהם הוא נמדד. כי ברור לכול שלא התשובות הן מטרת ההכנה אלא פיתוח המיומנות השכלית והרגשית להתמודד עם המבחנים הללו. בסופו של תהליך המועמד לומד כיצד עליו להתמודד עם מצבים מתאימים וההקשה של הדרכים הללו מתאימה גם למבחן הצפוי לו בירפ"א. ומכאן חשיבות המבחנים הללו.

על כן, מועמד שמגיע למבחני המיון של צוות אוויר בירפ"א ללא הכנה מתאימה, נדרש להיות כבר עם כלים שכליים שרק מעטים באוכלוסיה יש להם בגלל שמרבית האוכלוסייה בקבוצת גיל 17-17.5 לא השלימה.

היה מאוד מעניין לראות את מספר המועמדים במידה והיו הם לאחר גיל 21. גיל שבו המרכז השכלי כבר השלים את התפתחותו השכלית.

מאחר ואין המצב כך, וגיל הגיוס נקבע ל 18, מרבית המועמדים לגיוס צבאי טרם השלימו את התפתחותם השכלית וביניהם כמובן גם אלו המבקשים להתקבל לקורס הטיס היוקרתי. הכנה מתאימה תאפשר להם להשיג מטרה זו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתגייס

מאת: מתגייסצבא וביטחון14/11/121130 צפיות
מדוע המערך הצה"לי יצר כל כך הרבה מבחני מיון שונים במהותם ובאופיים אחד מהשני וכיצד יכולים המבחנים הללו לאפשר לבוחנים להסיק האם המועמד יתקבל או לא ליחידה הרצויה.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121082 צפיות
מבחני המיון הפסיכולוגיים המתבצעים במערך המיון של צה"ל למועמדים ליחידות המובחרות משמשים את הצבא להעריך את המועמד למידת התאמתו לתפקידים המיוחדים. מאמר זה עוסק בצורך להכנה וכיצד להיערך להם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121118 צפיות
הפרופיל האישיותי של מועמד לצוות אויר מתחיל להיבנות כבר מהצו הראשון. לאורך כל התהליך, המבחנים, ירפ"א א', ב' וגם ג', הגיבוש וגם במהלך הקורס, הצוער נבחן ונמדד. לא סתם מקצוע זה הנו חוד החנית של צה"ל

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121105 צפיות
מחקרים, שנעשו לטייסים במבחנים קוגניטיביים וסריקות MRI הראו שישנם הבדלים משמעותיים במוחם של טייסי קרב בהשוואה לאחרים. המשמעות היא שהכנה מתאימה למבחנים לירפ"א של המועמד עשויה לשפר משמעותית את סיכוייהם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121109 צפיות
לפניכם מאמר המתמצת את הצורך בהכנה למבחנים. כל מבחן. מרגע שתקראו את המאמר הבא, תוכלו להבין את משמעות ההכנה למבחנים. בהכנה למבחני המיון לצוות אוויר, נבחנים המועמדים במבחנים שאינם מוכרים ולמעשה עלומים.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121299 צפיות
מבחני המיון אין תפקידם לגרום לך לעבור את המבחנים. זוהי התוצאה. אבל זוהי לא המטרה. במיוחד אם אתה מועמד לצוות אוויר בחיל האוויר.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121030 צפיות
אחד התפקידים המרכזיים המוטלים על מוסדות החינוך הוא לטפח את המעורבות החברתית ולעודד תפקידי שירות למען הקהילה, החברה והמדינה. הכנה לצבא אם כן, אינה רק כושר. הכנה טובה כוללת רכישת כלים קוגנטיביים מתאימים

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221489 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211600 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181458 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171731 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152508 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152526 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica