חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חושבים שתעברו בקלות את מבחני המיון ליחידות המיוחדות? תחשבו שנית

מאת: מתגייסצבא וביטחון14/11/20121132 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחני אישיות וזיהוי הפרופיל האישיותי שנבחנים מועמדים ליחידות המיוחדות של צה"ל וגופי הביטחון אינם מבחנים שנבחרו כלאחר יד. תחום המיון והאבחון כל כך מורכב, כה רב גוני ועשיר במודלים ותיאוריות פסיכולוגיות ובכלים מקצועיים, כך שהכלים הללו מאפשרים לבוחנים להכיר את המועמד בצורה מספיק טובה על מנת שניתן יהיה לנבא את מידת הצלחתו של המועמד לשרת בתפקיד הרלוונטי.

היות והתפקידים הרבים הקיימים במערך הצה"לי כל כך מגוונים באופיים, ברור מדוע גם הפרופיל האישיותי של כל נושא תפקיד שונה מהאחר.

המועמד, אשר מגיע בשערי לשכת הגיוס, אינו מודע, על פי רוב, להבדלים הרבים הקיימים בין תפקידים "דומים". כך, לדוגמא, ברור שיש הבדל בין איש צוות אוויר ללוחם בקומנדו הימי, אך האם המועמדים מודעים גם לכך,  שהמשימות והכישורים הנדרשים מטייס שונים מאלו של נווט? הרי שניהם ממיונים באותו האופן לצוות אוויר. ובכל זאת. לכל אחד מהתפקידים הללו יש צורך בכישורים שונים. במהלך המסלול ממוינים המועמדים למגמות, לא לפני שהתיק האישי שלהם נבחן היטב לאור היכולות, ההצלחות והכישורים שלהם שהתחילו כבר בצו הראשון. הצלחתם במבחנים קובעת, אם כך,  אם יתקבלו לקורס הטיס או לא, אלא גם, במידה רבה לאיזו מגמה ישובצו בעתיד.

כמו רבים אחרים אשר מגיעים לפתח לשכת הגיוס בפעם הראשונה, האם הייתם מעלים בדעתכם, שהמבחנים שנעשים בתהליך המיון הראשוני כבר מצביעים על התכונות שלכם כמועמדים לשלב כל כך מתקדם בשירות הצבאי? מרבית המתגייסים מקלים בכך ראש ואינם נוטים להתכונן לקראת מבחני המיון.

כך, כעת קל להבין, את הרעיון שהמיון, שנעשה ביום הגיבוש והמיון ליחידות המובחרות: מטכ"ל, 669 ושלדג הנו למעשה מערך מבחנים מדויק, אשר מחד מאפשר לממיינים לזהות, לאפיין ולהחליט אם ימשיכו לשלב הבא. אלו המבקשים להתקבל היו בוודאי שמחים לדעת מה בעצם בודקים בכל יחידה ומה התכונות והפרופיל האישיותי הנדרש מהמועמד. הלא כן?

רבים מהמועמדים מגיעים למבחני המיון עם שאיפה לשרת ביחידה מסוימת ובתפקיד מסוים. הדבר לא שונה גם אצל יחידות המודיעין העלומות, ששמן עולה בזהירות ובכמעט בלחישה. המועמדים כמעט תמיד לא יודעים לאן ישובצו ומה נדרש מהם. הם רק אוחזים בגאווה בצו ליום מבחנים, ועוד אחד משתמשות בכל מיטב כלי המיון הנפלאים הקיימים כדי לזהות את אופיו של המועמד ותכונותיו. אולם, מה שלא יודעים רבים מהמועמדים, מה נדרש מהחייל בשירות בפועל, על אילו פרמטרים עליו לענות וכיצד להציג את עצמו בצורה מיטבית לאורך כל תהליך המיון.

לגשת למבחני המיון ליחידות המיוחדות ללא הכנה מתאימה משול להטלת מטבע:  כן יקבלו או לא.

הדרך האחרת היא לבוא מוכן. זה בעצם מה שמצפים ממך באמת. שתהיה במיטבך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתגייס

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121435 צפיות
מבחני המיון לקורס הטיס ארוכים ומורכבים. את מרבית המבחנים עוברים המועמדים ביחידת הרפואה האווירית. השלב הראשון הוא סדרת מבחנים ממושכת.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121085 צפיות
מבחני המיון הפסיכולוגיים המתבצעים במערך המיון של צה"ל למועמדים ליחידות המובחרות משמשים את הצבא להעריך את המועמד למידת התאמתו לתפקידים המיוחדים. מאמר זה עוסק בצורך להכנה וכיצד להיערך להם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121119 צפיות
הפרופיל האישיותי של מועמד לצוות אויר מתחיל להיבנות כבר מהצו הראשון. לאורך כל התהליך, המבחנים, ירפ"א א', ב' וגם ג', הגיבוש וגם במהלך הקורס, הצוער נבחן ונמדד. לא סתם מקצוע זה הנו חוד החנית של צה"ל

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121108 צפיות
מחקרים, שנעשו לטייסים במבחנים קוגניטיביים וסריקות MRI הראו שישנם הבדלים משמעותיים במוחם של טייסי קרב בהשוואה לאחרים. המשמעות היא שהכנה מתאימה למבחנים לירפ"א של המועמד עשויה לשפר משמעותית את סיכוייהם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121111 צפיות
לפניכם מאמר המתמצת את הצורך בהכנה למבחנים. כל מבחן. מרגע שתקראו את המאמר הבא, תוכלו להבין את משמעות ההכנה למבחנים. בהכנה למבחני המיון לצוות אוויר, נבחנים המועמדים במבחנים שאינם מוכרים ולמעשה עלומים.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121301 צפיות
מבחני המיון אין תפקידם לגרום לך לעבור את המבחנים. זוהי התוצאה. אבל זוהי לא המטרה. במיוחד אם אתה מועמד לצוות אוויר בחיל האוויר.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121034 צפיות
אחד התפקידים המרכזיים המוטלים על מוסדות החינוך הוא לטפח את המעורבות החברתית ולעודד תפקידי שירות למען הקהילה, החברה והמדינה. הכנה לצבא אם כן, אינה רק כושר. הכנה טובה כוללת רכישת כלים קוגנטיביים מתאימים

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221496 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211607 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181466 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171737 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152515 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152041 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152534 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica