חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

10 עצות מעולות לפני מבחני המיון ליחידות המיוחדות

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/20121027 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוצים לשפר את היכולות הקוגנטיביות שלכם ולהצליח במבחני המיון?

הנה 10 עצות מועילות שתוכלו ליישם לפני מבחני המיון:

נשימה:

קחו כמה תרגילי נשימה. הדרך הטובה ביותר הנשימה היא לנשום באמצעות הבטן.

אנשים רבים לא יודעים את הסוג הזה של הנשימה. קחו כמה נשימות איטיות  מהבטן.

הנשימה הבטן מגבירה את זרימת הדם באופן טוב יותר ואז המוח שלכם נהנה מיותר חמצן.

הדבר יעזור לכם לשפר את כישורי החשיבה והזיכרון שלכם .

מסטיק

מחקרים הראו כי מסטיק יכול לעזור לכם לשפר את מיומנויות החשיבה שלכם. פעולה של מסטיק מגבירה את זרימת הדם למוח שלכם. אנשים שלעסו מסטיק מסוגלים להתרכז טוב יותר לזכור מידע חדש טוב יותר.  עדיף להשתמש מסטיק ללא סוכר, כדי למנוע תופעות לוואי.

סיבובי ידיים

חפשו מקום שבו לא תמשכו תשומת לב. מקום שבו תוכלו להניף ידיים ולא להיראות משוגעים.

מספיק אם תעשו מחזור אחד או שניים של 15 סיבובי ידיים. רק ישרו את ידיכם לפנים כמו שנותנים אגרוף לחזה ובמהירות הצליבו אותם לחילופין כשיד שמאל פעם למעלה ופעם יד ימין למעלה. הקפידו שהמרפקים ישרים. הדבר ימריץ את פעימות הלב ויותר דם טרי עם חמצן יגיע למוחכם. חמצן למוח זה טוב. טוב מאוד.

משחקים

עשו לכם הרגל לשחק במשחקי מוח שונים:

פאזל, משחקי לוגיקה, משחקי הרכבה, קובייה הונגרית, סודוקו וכיו"ב מכריחים את מוחך להפוך להיות אקטיבי. כאשר אתם תרים אחר פתרונות שהמוח לא מיומן בהם תוך שימוש בחלקים של המוח אתם למעשה מפתחים אותו ומאפשרים לעצמכם לחזק קישורים שלא היו עד כה. גם מוטוריקה וגם לוגיקה.

שתייה מרובה

שתו הרבה. אבל המנוע ממשקאות מוגזים, ממותקים כמו קולה, קינלי וכיו"ב וגם התרחקו מקפה.

שתייה מרובה טובה לכל החיים, ולא רק לפני מבחן. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שמנגנון הצמא שלנו לא מדויק מאוד, ועל כן פעמים רבות אנחנו מתבלבלים בין רעב לצמא. כך שאם שותים הרבה ובמידה הנכונה – מתבטלת הרבה מה"אכילת סתם" שלנו, שהייתה בכלל קשורה לצמא.

כאשר אנחנו שותים מים קרים, הגוף מפעיל מנגנון של חימום המים לטמפרטורת הגוף. הדבר מצריך אנרגיה ומאפשר לנו להיות עירניים ומרוכזים לפרק זמן של כמה דקות. וחוץ מזה, שתיית שני ליטר מים מעלה את הוצאות האנרגיה ב-100 קלוריות בגלל אותה הסיבה.

אכילת מתוק:

אל תאכלו שוקולד או פחמימות ריקות כמו וופלים או ממתקים לפני המבחן. הללו יפחיתו את היכולת שלך להתרכז  ולזכור דברים. ישנה אמונה ששוקולד לפני מבחן עוזר להתרכז. הדבר אינו נכון. שוקולד מכיל גם סוכרים וגם קופאין. שניהם עושים בערך את אותה הפעולה. חוסמים חלקים מסוימים במוח ואז יש יותר קשב בחלקים אחרים של המוח. אתם לא רוצים לחסום את החלקים השונים במוח במבחני מיון שכאלה. נהפוך הוא. לכן במקום כאלו, איכלו לפני המבחן גמבה, מלפפון, עלי כרוב, חטיף דגנים שאין בו סוכר וכיו"ב.

הכנה למבחן:

כשאתם לומדים ומתכוננים למבחן, השתמשו בכל החושים שלכם ללמידה. לצערנו, למדנו להשתמש בחוש הראייה בלבד בלימודים. במקום זאת, הפעילו עוד חושים, השתמשו בידיים להמחיש את המידע, נסו לצייר על לוח גדול את הרעיון, לימדו תוך כדי הליכה, ריצה או קפיצה, הקליטו את החומר על טייפ נייד והאזינו לו. כיום אנו יודעים שאחסון המידע הויזואלי הנו במקום אחר במוח מאחסון המידע הקולי.

למידה למבחן:

כשאתם לומדים חומר חדש, השתמשו בשעון עצר. תחמו את הלימוד הספציפי בזמן. בתוך כל הלימוד גם חלקים שונים חלקו לזמנים. חלק גדול ממבחני המיון מוקצבים בזמן. אימון שכזה יאפשר לכם לפתח מיומנות של ניהול זמן גם בסביבה לא מוכרת ובתנאי חוסר וודאות. הדבר יחזק את היכולת שלכם להישאר ממוקדים ולהכיר ולהעריך את מגבלות הזמן שמוגדרים לכם.

שינה:

בערב לפני  מבחני המיון לכו לישון בשעה סבירה. לא מאוחר מידי. עליכם לנוח לפחות 6 שעות וסביר להניח שמרביתכם רגילים  אף לישון יותר מ 7-8 שעות. אין זה נכון ללכת לישון מוקדם מידי כי אז אתם עשויים להתעורר מוקדם מאוד ולא להירדם שוב. כמה שעות לפני השינה הפסיקו ללמוד. אין טעם להיכנס למיטה עם מתחים. דאגו לעשות משהו נינוח כמו לקרוא ספר או תרגילי הרפיה. בבוקר תהיה לכך השפעה טובה על ההתנהלות שלכם.

לימדו לנגן בשתי הידיים:

לנגינה יש המון מעלות. המנגן מתרכז בפעולה מוטורית של שתי הידיים, שני חלקי המוח שכל אחד מהם אחראי להפעלת הצד האחר של המוח, מעודדים את המוח להתרכז ולבנות קישורים חדשים במוח (אקסונים ונוירוטרנסמיטורים) .גם אם אתם לא נגנים של שנים, חלילית שעולה 20 ש"ח בכל חנות צעצועים יכולה לעשות את העבודה.

 

התאמנו התאמנו התאמנו. הכנה למבחני המיון היא הדרך הטובה ביותר להצליח בהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתגייס

מאת: מתגייסצבא וביטחון14/11/121132 צפיות
מדוע המערך הצה"לי יצר כל כך הרבה מבחני מיון שונים במהותם ובאופיים אחד מהשני וכיצד יכולים המבחנים הללו לאפשר לבוחנים להסיק האם המועמד יתקבל או לא ליחידה הרצויה.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121435 צפיות
מבחני המיון לקורס הטיס ארוכים ומורכבים. את מרבית המבחנים עוברים המועמדים ביחידת הרפואה האווירית. השלב הראשון הוא סדרת מבחנים ממושכת.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121085 צפיות
מבחני המיון הפסיכולוגיים המתבצעים במערך המיון של צה"ל למועמדים ליחידות המובחרות משמשים את הצבא להעריך את המועמד למידת התאמתו לתפקידים המיוחדים. מאמר זה עוסק בצורך להכנה וכיצד להיערך להם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121119 צפיות
הפרופיל האישיותי של מועמד לצוות אויר מתחיל להיבנות כבר מהצו הראשון. לאורך כל התהליך, המבחנים, ירפ"א א', ב' וגם ג', הגיבוש וגם במהלך הקורס, הצוער נבחן ונמדד. לא סתם מקצוע זה הנו חוד החנית של צה"ל

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121108 צפיות
מחקרים, שנעשו לטייסים במבחנים קוגניטיביים וסריקות MRI הראו שישנם הבדלים משמעותיים במוחם של טייסי קרב בהשוואה לאחרים. המשמעות היא שהכנה מתאימה למבחנים לירפ"א של המועמד עשויה לשפר משמעותית את סיכוייהם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121111 צפיות
לפניכם מאמר המתמצת את הצורך בהכנה למבחנים. כל מבחן. מרגע שתקראו את המאמר הבא, תוכלו להבין את משמעות ההכנה למבחנים. בהכנה למבחני המיון לצוות אוויר, נבחנים המועמדים במבחנים שאינם מוכרים ולמעשה עלומים.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121301 צפיות
מבחני המיון אין תפקידם לגרום לך לעבור את המבחנים. זוהי התוצאה. אבל זוהי לא המטרה. במיוחד אם אתה מועמד לצוות אוויר בחיל האוויר.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152514 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152531 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica