חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גם צהל מאוד רוצה להכין את המלש"בים לקראת המבחנים ליחידות המובחרות.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/20121029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גם צה''ל מאוד רוצה להכין את המלש''בים לקראת המבחנים ליחידות המובחרות.

הכנתם של בני נוער לקראת שירות היא משימה מורכבת, ולכן צה''ל מעודד את מערכת החינוך להטמיע את ערכי שעל בסיסם מושתת הצבא כבר בעת היות המועמד לשירות תלמיד בבית הספר התיכון.

צה"ל ושלוחותיו מנחים את מנהלי הבית הספר למנות מבין מוריו ''רכזי הכנה לצה''ל''. בנוסף, הצבא מוביל תוכנית הנקראת ''נכונות לשירות ומוכנות לצה''ל'' אשר מבוססת על חומרי למידה שנוסו ועובדו בהתאם לתפיסות החינוכיות המקובלות במינהל החברה והנוער, במינהל החינוך הדתי, בשירות הפסיכולוגי הייעוצי (שפ''י), בפיקוח על החינוך הגופני, באגף לתוכניות לימודים ובמערכות ההדרכה והחינוך של צה"ל.

הטמעת ערכי השירות בצבא נעשים בשלושה מישורים:

מישור הידע: כאשר המועמד מגיע לשירותו הצבאי, השאיפה היא שכבר יידע מה צפוי לו, היכן ישרת, במה כרוך התפקיד שבו יעסוק ומה נדרש ממנו. המטרה של הצבא שמידע מוקדם, עדכני ואמין באשר לתהליך המיון והגיוס, יאפשר למועמד להתמודד טוב יותר למול הצפוי לו ויקנה לו ביטחון לפני שינוי כה מהותי בחייו.

מישור החינוך הערכי: היות האזרח כפוף לחוקים ואילוצים הם אלו אשר מחייבים את המועמדים לשירות ביטחון להתייצב ביום הגיוס ולהיפרד מהחיים האזרחיים על מנת להבטיח את קיומה ובטחונה של מדינת ישראל. במישור החינוך הערכי, המועמד נחשף לתחושת מודעות לחובת הציות לפקודות הצבא ולאחריות האישית שלו כחייל. זהו גם המישור שמעודד ומבקש לפתח את הנכונות והמוטיבציה לשרת בתפקיד פיקודי ולשאת במילוי תפקידים משמעותיים.

המישור השלישי הוא יכולת ההסתגלות וההתנסות של המועמד. יכולתו של המועמד להסתגלות למצבים חדשים, שונים מאלה שהיה רגיל אליהם, תקבע במידה רבה את הצלחתו במסלול הצבאי. ההתנסויות השונות ועיבוד החוויות שהצטברו הם שלב משמעותי בפיתוחה של יכולת הסתגלות למצבים חדשים ובלתי מוכרים.

הכנה של אדם לתפקוד מסוים זהו למעשה כל מה שהצבא עושה מרגע שהמועמד נכנס בפתחו: קורסים, מסלולי מקצוע, הכשרות, לימודים ועוד. בכל אלו הצבא משקיע משאבים עצומים.

אנחנו נוטים לחשוב שהכל יקרה שם, ברגע שנתגייס. ש''הצבא'' יכשיר אותנו, ש''הצבא'' ילמד אותנו. נוח לנו לחשוב שהצבא – הגוף הגדול – יספק את הכל.

המציאות אינה כזו. הדברים אינם בדיוק מתנהלים כך.

אלו אשר באים לצבא עם ניסיון במילוי משימות מסוימות, בד"כ יצליחו יותר מאשר אחרים. על זה אינני חושב שיש חילוקי דעות. כך, הצבא יעדיף מועמד שיש לו ניסיון בפיתוח תוכנה להעסיקו בתחום המחשבים מאשר מועמד  שהצבא צריך להכשירו. אמנם, בשני המקרים הצבא יכשיר את המועמדים לתפקיד אבל כאשר שני המועמדים עומדים באופן שווה בתחילת המיונים, ברור לך את מי הצבא יעדיף לתפקיד. הלא כן?

בהכנה למבחני המיון, המועמד לומד כיצד להתנהל במבחנים הצפויים לו. אמנם, כאשר המועמד לומד להתנהל מול המבחנים הללו הוא עשוי להצליח בהם טוב יותר ממועמד שלא התאמן ולמד. אולם, הוא גם פיתח בתהליך האימון והלמידה את היכולות האמיתיות שלהן הוא נדרש. ומאחר וכך, הוא מתאים לתפקיד. נקודה.

אם אתה סבור שכמועמד, עדיף לך להגיע למבחני המיון החד פעמיים ללא הכנה, שיבושם לך. בהצלחה.

אני נפגש עם מועמדים רבים שהמוטיבציה שלהם להיות טייסים כה גבוהה, שהם מוכנים באמת ובתמים להתכונן למבחנים הללו כי הם מבינים את ההסתברות להצלחה. ולא כי הם מחפשים לדפוק את המערכת או לרמות. אם השירות הצבאי במסלולים שונים, כמו צוות אוויר, צוות ים, סיירות מובחרות וכיו"ב חשוב לך, אני מזמין אותך לעבור הכנה שכזאת. התפקוד שלך בעת המבחנים יהיה טוב יותר ללא ספק.

בהצלחה.

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתגייס

מאת: מתגייסצבא וביטחון14/11/121130 צפיות
מדוע המערך הצה"לי יצר כל כך הרבה מבחני מיון שונים במהותם ובאופיים אחד מהשני וכיצד יכולים המבחנים הללו לאפשר לבוחנים להסיק האם המועמד יתקבל או לא ליחידה הרצויה.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121432 צפיות
מבחני המיון לקורס הטיס ארוכים ומורכבים. את מרבית המבחנים עוברים המועמדים ביחידת הרפואה האווירית. השלב הראשון הוא סדרת מבחנים ממושכת.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121081 צפיות
מבחני המיון הפסיכולוגיים המתבצעים במערך המיון של צה"ל למועמדים ליחידות המובחרות משמשים את הצבא להעריך את המועמד למידת התאמתו לתפקידים המיוחדים. מאמר זה עוסק בצורך להכנה וכיצד להיערך להם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121118 צפיות
הפרופיל האישיותי של מועמד לצוות אויר מתחיל להיבנות כבר מהצו הראשון. לאורך כל התהליך, המבחנים, ירפ"א א', ב' וגם ג', הגיבוש וגם במהלך הקורס, הצוער נבחן ונמדד. לא סתם מקצוע זה הנו חוד החנית של צה"ל

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121105 צפיות
מחקרים, שנעשו לטייסים במבחנים קוגניטיביים וסריקות MRI הראו שישנם הבדלים משמעותיים במוחם של טייסי קרב בהשוואה לאחרים. המשמעות היא שהכנה מתאימה למבחנים לירפ"א של המועמד עשויה לשפר משמעותית את סיכוייהם.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121109 צפיות
לפניכם מאמר המתמצת את הצורך בהכנה למבחנים. כל מבחן. מרגע שתקראו את המאמר הבא, תוכלו להבין את משמעות ההכנה למבחנים. בהכנה למבחני המיון לצוות אוויר, נבחנים המועמדים במבחנים שאינם מוכרים ולמעשה עלומים.

מאת: מתגייסצבא וביטחון26/10/121299 צפיות
מבחני המיון אין תפקידם לגרום לך לעבור את המבחנים. זוהי התוצאה. אבל זוהי לא המטרה. במיוחד אם אתה מועמד לצוות אוויר בחיל האוויר.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221489 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211600 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181458 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171731 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152508 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152525 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica