חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היתרון בלהיות גמיש

מאת: אביעד ברקמןאימונים09/06/20111195 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי גמישות?

גמישות זוהי היכולת של המפרק לנוע בטווח התנועה המלא שלו.אימון כושר אישי לשיפור הגמישות נקרא גם אימון לתרגילי מתיחות שמטרתו ליצור איזון בין קבוצות שרירים שונות שעל חלקן אולי התאמנתם יותר מדי באמצעות פעילות גופנית.לפעמים קבוצות שרירים מסויימות יכולות לעבור תהליך של אימון יתר וכתוצאה מכך להיות תפוסים אשר גורם לירידה בגמישות של אותו מפרק.

היתרונות באימון לשיפור הגמישות.

שיפור ביצועים ספורטיבים - מפרק גמיש יש לו את היכולת לנוע בטווח המלא של אותו מפרק.אנחנו צריכים להפעיל פחות כוח על אותו מפרק כדי להגיע לטווח תנועה מלא בלי להסתכן בפציעה.

הקטנת  הסיכון לפציעות

תרגילי מתיחות מקטינים את ההתנגדות במפרק ובגידים המחברים אותו ולכן מקטינים את הסיכון לפציעות הנגרמות כתוצאה מחריגה מהטווח התקין לאותו מפרק עקב עומס או התנגדות.

הפחתת כאבי שרירים

ככל שתהיו יותר גמישים במתיחה סטטית, רמת הכאב בשרירים שתחווה כתוצאה מאימון כושר אישי תקטן.

שיפור יציבה - תרגילי מתיחות יכולים לשפר את היציבה.תרגילי מתיחות מקטינים את המאמץ בלשמור על יציבה נכונה בכל הפעילויות בחיי היום יום או בזמן אימון גופני.

שיפור זרימת דם ומרכיבי מזון לרקמות - מתיחות מעלות במעט את הטמפרטורה של הרקמות ובכך משפרות את זרימת הדם ושינוע רכיבי המזון בזרם הדם.השיפור באלסטיות של הרקמות משפר את זרימת הדם ואת הביצועים הספורטיבים והפונקציונאלים לחיי היום יום.

ישנם תרגילי מתיחות רבים, אשר מומלץ לבצעם מדי יום או לאחר הפעילות הגופנית או בין הסטים של מכונות הכוח.את תרגילי המתיחות יש לבצע כאשר השרירים חמים, כלומר לא לפני תחילת הפעילות.כל מתיחה מומלץ לבצע בין 5 שניות ל20 שניות ללא ניעות קטנות.כלומר למתוח עד לנקודה של אי נוחות קלה.להחזיק שם כמה שניות להרפות ולמתוח שוב.

ככה פעמיים או שלושה לכל אחד מתרגילי המתיחות שתבצעו באותו יום.

נכתב ע"י אביעד ברקמן, מאמן כושר אישי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביעד ברקמן, הינו מאמן כושר אישי בכפר המכביה משנת 2006 והבעלים של Fit2day - חדר כושר פרטי לאימון כושר אישי בגבעתיים.

http://www.fit2day.co.il

מתמחה באימוני כוח ואימונים לספורטאים, ירידה במשקל ושיקום חולי לב.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביעד ברקמן

מאת: אביעד ברקמןספורט וכושר גופני - כללי09/06/111020 צפיות
מתי כדאי להתאמן בבוקר ומתי כדאי להתאמן בערב? מה ההבדלים ומה המשמעות?

מאת: אביעד ברקמןספורט וכושר גופני - כללי09/06/11989 צפיות
למה להתאמן עם שותף לאימוני כושר? כיצד לבחור שותף לאימוני כושר? מה תרוויחו מאימון עם שותף?

מאת: אביעד ברקמןחדר כושר28/02/111900 צפיות
מספר כללים ועצות שישפרו את חווית האימון שלכם ושל הסובבים אתכם או כדי ליצור חברים חדשים בחדר כושר.וגם פתרון לאלו הסובלים מצפיפות בחדרי הכושר,המתנה למכשירים והסחות דעת.

מאת: אביעד ברקמןחדר כושר27/02/111453 צפיות
יש מבחר גדול של חדרי כושר.מה ההבדלים בינהם?אלו יתאים בשבילך? למה צריך לשים לב ועל מה להסתכל כאשר מתרשמים מאחד כזה?

מאת: אביעד ברקמןאימונים27/02/111394 צפיות
מאמן כושר אישי חושף מספר עצות שיעזרו לכם להתאושש מהאימונים בצורה אופטימלית לתוצאות שיא.

מאת: אביעד ברקמןפיתוח שרירים 10/02/111320 צפיות
כמה אפשר להגדיל את מסת השרירים? תוך כמה זמן נראה או נפסיק לראות תוצאות? מה קורה אח"כ? ומה צריך לעשות כדי לראות תוצאות מקסימליות?

מאת: אביעד ברקמןחדר כושר10/02/111351 צפיות
ככל שאתם יותר מבוגרים, כך יותר חשוב שתעסקו בפעילות גופנית.אתם יכולים להוסיף חיים לשנים שנשארו לכם ואולי אף להוסיף שנים לחיים שלכם.בכל מקרה אתם חייבים להתאמן בצורה בטוחה ויעילה ולא התוצאה תהיה פציעות, תסכול וכישלון.

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185629 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184601 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184018 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163578 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152663 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143021 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142851 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica